Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
14.12.2011 22:18
__mikke__ kirjoitti:Tuli ostettua gopro hdhero2 eli paras gopron valmistama kypäräkamera. Niin millä oote saanut tuulen kohinan äänestä pois? Vai johtuuko kohina sään tuulisuudesta?
Haluaisin lisäksi varmistaa että kamera pysyy kypärän päällä, niin millaisia patentteja ootte tehnyt varmistaaksenne, että kamera ei tipu kypärän päältä? Vai onko pysynyt normi kiinnikkeillä hyvin?
Laita se umpinainen ovi jos ei vielä ole, muuta jippoa siihen tuulee ei taida olla. Ja kyllä se niillä 3m liima lätkillä pysyy, tullu sen verra ryvettyä sen kanssa ja vielä mukana. Pari aika kovaa tälliä ottanut eikä moksiskaan, mulla siis se vanhempi GoPro Hero helmet
15.12.2011 3:11
Tosiaan vaikka on se kumitiiviste kannen välissä ni silti kohisee jos kovempaa ajaa, tosin moottorinäänet kuuluu vielä läpi ja sehän se pääasia on..
ei voi mitään, aja hiljempaa
17.12.2011 15:23
Hain eilen ton CR:n takasin Bikeworldista (oli siellä vastapuolen vakuutusyhtiön laskuun kolme kk sitten sattuneen onnettomuuden takia). Vaihtoivat kuulemma kaiken, mihin saivat luvan. Eli eivät paljon mitään. Muoviosia olivat vaihtaneet ja pari vaijeria, harmittaa kun lyttyyn menneet syylärit jäi vaihtamatta. Kolmisen kuukautta olivat niitä osia odotelleet Japanista. Kovan hintaisia ovat, esim. etulokari 65 euroa. Vääntyneet tangonkiinnikkeet oli suoristettu, ei vaihdettu... Niistä täytyy vielä keskustella.
18.12.2011 22:16
FMF kirjoitti:Hain eilen ton CR:n takasin Bikeworldista (oli siellä vastapuolen vakuutusyhtiön laskuun kolme kk sitten sattuneen onnettomuuden takia). Vaihtoivat kuulemma kaiken, mihin saivat luvan. Eli eivät paljon mitään. Muoviosia olivat vaihtaneet ja pari vaijeria, harmittaa kun lyttyyn menneet syylärit jäi vaihtamatta. Kolmisen kuukautta olivat niitä osia odotelleet Japanista. Kovan hintaisia ovat, esim. etulokari 65 euroa. Vääntyneet tangonkiinnikkeet oli suoristettu, ei vaihdettu... Niistä täytyy vielä keskustella.
No jo on
Miks niitä kaikkia osia ei oisi saanu vaihtaa? Mitä toi lupa osien vaihtoon oikeen tarkottaa? Aika koomista puuhaa jos tangonkiikkikkeetkin vaa suoristettu
18.12.2011 23:32
Vakuutusyhtiöhän niille kertoo, että mitä siihen saa vaihtaa ja todennäkösesti jättävät kalliit osat vaihtamatta kun ne maksaa. Bikeworldihän varmaan olis tosi mielellään uusinu vaikka koko pyörän, mutta Pohjola oli vähän eri mieltä mitä osia siihen vaihdetaan. Syyläritkin oli jätetty vaihtamatta kun ne ei vuotaneet. Kumminkin vaihtoivat esimerkiksi naarmuuntuneen etulokasuojan, mikä oli taas turhaa. Oisivat ny mieluummin uusineet ne tangonkiinnikkeet. En kyllä noilla rupea ajamaan, onhan se jo turvallisuusriskikin.
Jännä, että tollasia perusosia sai ootella kolme kuukautta. Minä jo aattelin, että varmaan sieltä on ne syylärit ja ehkä runkokin tulossa kun noin kauan kestää. Ja vielä vinkiks kaikille, että ei kannata joutua vastaavanlaiseen tilanteeseen, ei toi vakuutus paljoo mieltä lämmitä kun ei ne mitään korvaa.
19.12.2011 12:29
Eihän tuommonen peli vetele.. Syyläri on selvästi heikempi kun ennen kys. kolaria. Saattaa nyt jostain pienemmästä vekistä revetä, varsinkin jos eri suuntaan vääntyy. Pyöränhän pitäs korjauksen jälkeen olla vähintään samassa kunnossa kun ennen kolaria. Ja nuo suoristetut tangon kiinnikkeetkin on paljon herkempiä vääntymään kun metalli väsyy. Kokemusta on.
28.12.2011 0:06
Onko kukaan kokeillut suojata tarrasarjaa mitenkään? Esim kontakti muovilla tms?
Vai kannattaako ylipäätänsä suojata millään?
28.12.2011 0:25
Miksei samalla laittaa kypärän päälle kypärä?
28.12.2011 1:27
__mikke__ kirjoitti:Onko kukaan kokeillut suojata tarrasarjaa mitenkään? Esim kontakti muovilla tms?
Vai kannattaako ylipäätänsä suojata millään?
Kunnon tarrasarjoissahan on jo valmiiksi paksu läpinäkyvä muovi suojaamassa tarraa. Olen kyllä aina välillä miettinyt pitäisikö laittaa lisäsuojaa tankin sivussa oleviin tarroihin, koska ne tuntuvat kulahtavan tosi nopeasti rikki.
28.12.2011 18:05
Kyllä kunnon tarrasatsit kestää sen minkä katteetkin. Nyt on 35h ajetut ja takakatteissa vaan häirittevää jälkee. Mutta niissä kaatumisissa mikää kelmukaan olisi auttanut.
28.12.2011 18:34
Eihän se kaatuminen mutta se pyörän piteleminen. Mulla menee aina tarrat tankin kohdalta kun tulee puristettua jaloilla, penkin kans sama homma, kestää kyllä sentään vähän pidempään.
8.1.2012 0:02
HEHHE
No on kyllä kaveri paketissa. Ei varmaan oo kovin ahistunut olo
8.1.2012 4:19
Ton lekurin nimi pitäis julkistaa.
Alkaa paikallinen arvauskeskus vaikuttaa ihan hyvältä kun Doviziosoon vertaa, väliäkö tuolla että joutuu neuvomaan miten kantoside solmitaan.