19.6.2010 3:09
1080 kirjoitti:Skeizei kirjoitti:Tällasen ~169cm juipin kannattaa varmaan laittaa jo 125 2t/250 4t, että nuo kasikymppiset on jo liian pieniä? Ja onko nuissa 03-07 vuoden 125 2-tahdeissa (mitä saa siinä 2000e - 3000e haarukassa) missään merkissä mitään tyyppivikaa, kuten esim. siinä 04 vuoden 250kxf:ssä? Ja onko jossakin merkissä jotain erityisen hyvää verrattuna muihin, tai onko joku selvästi huonompi?
Jos olet ostamassa vanhempaa, kuin tyyliin 07, niin ostaisin suosiolla piikin, esimerkiksi tommonen 250kfx leviää aika helposti kätösiin, varsinkin esimerkiksi noin vanha, kuin 04, joka taisi olla eka vuosi, jolloin kys. pyörää valmistettiin.
19.6.2010 10:59
Skeizei kirjoitti:Tällasen ~169cm juipin kannattaa varmaan laittaa jo 125 2t/250 4t, että nuo kasikymppiset on jo liian pieniä? Ja onko nuissa 03-07 vuoden 125 2-tahdeissa (mitä saa siinä 2000e - 3000e haarukassa) missään merkissä mitään tyyppivikaa, kuten esim. siinä 04 vuoden 250kxf:ssä? Ja onko jossakin merkissä jotain erityisen hyvää verrattuna muihin, tai onko joku selvästi huonompi?
19.6.2010 11:04
timpax41 kirjoitti:Skeizei kirjoitti:Tällasen ~169cm juipin kannattaa varmaan laittaa jo 125 2t/250 4t, että nuo kasikymppiset on jo liian pieniä? Ja onko nuissa 03-07 vuoden 125 2-tahdeissa (mitä saa siinä 2000e - 3000e haarukassa) missään merkissä mitään tyyppivikaa, kuten esim. siinä 04 vuoden 250kxf:ssä? Ja onko jossakin merkissä jotain erityisen hyvää verrattuna muihin, tai onko joku selvästi huonompi?
Ammattimiehet puhuu,että 2-t pyörällä opetellaan ajamaan ja nelarilla sit fiilistellään opittuja taitoja.
Mä oon sitä mieltä,et 05 jälkeen valmistetut pyörät ovat hyvin samanlaisia ja lastentaudit on jo karsittu pois.125cc 2t honda cr on sulle hyvä,mallia joku 04-07.
19.6.2010 13:46
19.6.2010 14:03
öräwä kirjoitti:Jos tehot ois 50-50 yläällä - alaalla, niin ei siinä oppisi kuin väärän ajotekniikan.
Ja kyllähän kaikissa 125 2t vehkeissä on tehot enemmän tai vähemmän ylhäällä, alaväännöistä ei voi edes puhua yhdenkään kohdalla
19.6.2010 14:04
öräwä kirjoitti:Jos tehot ois 50-50 yläällä - alaalla, niin ei siinä oppisi kuin väärän ajotekniikan.
Ja kyllähän kaikissa 125 2t vehkeissä on tehot enemmän tai vähemmän ylhäällä, alaväännöistä ei voi edes puhua yhdenkään kohdalla
19.6.2010 14:14
FMF kirjoitti:Minkäs kokoselle menis kaksarijapsi satakaksvitonen? Itte olen 160cm eli taitaa rahtusen iso olla vielä?
19.6.2010 14:41
mikulov kirjoitti:FMF kirjoitti:Minkäs kokoselle menis kaksarijapsi satakaksvitonen? Itte olen 160cm eli taitaa rahtusen iso olla vielä?
ja kasvat koko ajan?? ,mm. kuskit jeff ward, erik geboers, ricky carmichael jne. eivät ole juuri sinua pidempiä ja voittivat monia mestaruuksia (pääasiassa)isoilla pyörillä. ,jousitusta on helppo madaltaa muutama sentti, kuten myös satulaa.
19.6.2010 14:43
mikseri100 kirjoitti:öräwä kirjoitti:Jos tehot ois 50-50 yläällä - alaalla, niin ei siinä oppisi kuin väärän ajotekniikan.
Ja kyllähän kaikissa 125 2t vehkeissä on tehot enemmän tai vähemmän ylhäällä, alaväännöistä ei voi edes puhua yhdenkään kohdalla
no ei, semmonen se piikin luonne lopulta kaikissa on mutta silti hondassa on kaikista typerin ja vaikein tehot/väännöt aloittelijalle.
Itellä suzuki rm 125 vakio putkella ja wisecon männällä nii kyllä sieltä alhaaltakin löytyy jotai ku enskaa ajaa
19.6.2010 14:46
19.6.2010 16:29
19.6.2010 18:55
mikseri100 kirjoitti:Itellä suzuki rm 125 vakio putkella ja wisecon männällä nii kyllä sieltä alhaaltakin löytyy jotai ku enskaa ajaa
19.6.2010 21:50
19.6.2010 22:52
20.6.2010 1:18
wert kirjoitti:Nelitahtiset yamahat on ainakin huolettomia pelejä, vaikka ostaiskin vanhemman. Toki täytyy muistaa, että vanhemmat käytetyt pyörät on aina yksilöitä! 03 - 05 yzf 250:t on hyvin pitkälti samoja pelejä, vähän iskarit muuttuu ja jotain muita hyvin pieniä muutoksia taisi tulla. Moottorin osalta kannattaa varmistaa, että nokkaketjua on vaihdettu riittävän usein. Alapään ratas ei ole vaihdettavissa, joten jos ketju on ajettu loppuun, syö se sen alapään rattaan sököksi. Ja sit ei enää uusikaan ketju kauan kestä. Ainoa lääke on vaihtaa koko kampiakseli...
Kawan ja suzukin puolikkaat nelarit kärsi ainakin vuonna 2004 lämpöongelmista, mutta niihin tais tulla -05 malleissa jo isommat syylärit ja tehokkaampi vesipumppu. Sellanen kuva mun mieleen jäi, että -05 on ihan kelpo peli jo.
Piikit ja puolikkaat ovat olleet hyviä jo ties kuinka kauan, eli niissä ei voi juuri vikaan mennä... Tosin tuoreissa ktm:n piikeissä napsuu kampiakselit poikki jostain kumman syystä. Se lienee vaan exc:n ongelma, kun ei oo vielä yhtään risaa sx:ää tullut vastaan.
Pyörää hankkiessa kannattaa olla tosi tarkkana, kun noi hinnat on mitä on. Joku pyytää 400 tuntia ajetusta -00 hondan piikistä 2200 euroa ja joku toinen taas myy -07 hondan piikkiä 2700 euroon. Vanhojen pyörien hintapyynnöt on osittain ihan käsittämättömän korkeita, eli kannattaa todella miettiä ennen kuin ostaa. Toisaalta ne kaikki on yksilöitä, mutta etsivä löytää hyvän pelin. Liian pientä pyörää ei kannata missään nimessä ostaa, koska sellasella ajaminen on tosi vaikeeta. Kaupasta saa matalia tankoja ja penkkejä lyhyille kuskeille, iskareita säätämällä saa myös pyörää alaspäin.
Iskarit onkin "mielenkiintonen" juttu... monelta harrastajalta sais ihan älyttömästi pois kierrosajasta, jos iskarit olis kuskille tehdyt. Mut mitä sitä turhia, kivempi se on sinkoilla ympäri rataa.