Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

2.6.2010 19:48

kxps kirjoitti:mihin hintaan tollasen kawasaki kx80 vm.93-94 vois myydä?
remonttia:
-moottori remppa tehty: uudet laakerit, tiivisteet & stefat ja mäntä
-linkun laakerit & puslat ja se uusi linkun ``kolmio``
-uudet tupit & vivut
-ketjut & rattaat
-renkaitteen laakerit

en muista ees kaikkea

varmaa 1000€

5.6.2010 16:54

Pitää kysyä vähän täällä kun ei ite osaa päättää :)
Eli siis suunnitelmis on ostaa 125-250 2t rossi (honda cr/yamaha yz/kawasaki kx/suzuki rm)
Tai sitten valkokilpi yamaha wr 200 tai vastaava.

Eli kertokaahan kokemuksia näistä.
ja paljonkohan mahtaa olla vakuutukset tuollaisessa valkokilvellisessä, ja männänvaihto väli yms huollot?

5.6.2010 21:00

janaboy kirjoitti:Pitää kysyä vähän täällä kun ei ite osaa päättää :)
Eli siis suunnitelmis on ostaa 125-250 2t rossi (honda cr/yamaha yz/kawasaki kx/suzuki rm)
Tai sitten valkokilpi yamaha wr 200 tai vastaava.

Eli kertokaahan kokemuksia näistä.
ja paljonkohan mahtaa olla vakuutukset tuollaisessa valkokilvellisessä, ja männänvaihto väli yms huollot?

myös ktm on hyvä vaihtoehto, ei häviä japsipyörille missään.., osta kakspuolikas ja opettele ajamaan isommilla vaihteilla, alatehoa ja hieman kytkintä apuna käyttäen niin ei tunnu liian repivältä.

7.6.2010 16:04

niin mitenkäs tällänen ktm exc 125 kun pitäis päästä ajamaan crossia, ihan normaaleja teitä ja mahdollisesti myös asfaltti rataa niin onko hyvä valinta?

7.6.2010 16:27

revolver kirjoitti:niin mitenkäs tällänen ktm exc 125 kun pitäis päästä ajamaan crossia, ihan normaaleja teitä ja mahdollisesti myös asfaltti rataa niin onko hyvä valinta?
No et parempaa pyörää sun ajoon löydä. :D Asfaltti radalle kun meet niin smotot alle vaan!

9.6.2010 21:56

Onko kellään kokemusta noista gas gassin 200 tai 250 enskoista mitään kokemuksia. Onko "liian" tehokkaita aloittelialle ?

9.6.2010 21:59

HeeBoF kirjoitti:Onko kellään kokemusta noista gas gassin 200 tai 250 enskoista mitään kokemuksia. Onko "liian" tehokkaita aloittelialle ?


200 luulis olevan aika passeli, sen pitäis olla vähän rauhallisempi, kuin piikki.

10.6.2010 12:49

HeeBoF kirjoitti:Onko kellään kokemusta noista gas gassin 200 tai 250 enskoista mitään kokemuksia. Onko "liian" tehokkaita aloittelialle ?


Löytyy iteltä Gasseli 200 EC -99 ja on eka kurapyörä. On just passeli peli ainakin omiin ajoihin, eli enskailuun ja satunnaiseen crossiradalla tukkona olemiseen :D

10.6.2010 20:28

hess kirjoitti:
HeeBoF kirjoitti:Onko kellään kokemusta noista gas gassin 200 tai 250 enskoista mitään kokemuksia. Onko "liian" tehokkaita aloittelialle ?


Löytyy iteltä Gasseli 200 EC -99 ja on eka kurapyörä. On just passeli peli ainakin omiin ajoihin, eli enskailuun ja satunnaiseen crossiradalla tukkona olemiseen :D


joku 140tuntii tuli 200lla ajeltua ja loistava peli harrastelijalle, koneen luonnetta saa helposti muuteltua mieleisekseen alapahvin paksuutta muuttamalla ja alakerta kestää toisinkuin kotarin 200ssa

11.6.2010 0:50

33du kirjoitti:
hess kirjoitti:
HeeBoF kirjoitti:Onko kellään kokemusta noista gas gassin 200 tai 250 enskoista mitään kokemuksia. Onko "liian" tehokkaita aloittelialle ?


Löytyy iteltä Gasseli 200 EC -99 ja on eka kurapyörä. On just passeli peli ainakin omiin ajoihin, eli enskailuun ja satunnaiseen crossiradalla tukkona olemiseen :D


joku 140tuntii tuli 200lla ajeltua ja loistava peli harrastelijalle, koneen luonnetta saa helposti muuteltua mieleisekseen alapahvin paksuutta muuttamalla ja alakerta kestää toisinkuin kotarin 200ssa

Mites tiheeseen pitää mäntää ja alakertaan remonttia tehdä? Mites hyvin gas gaseihin saa varaosia?

11.6.2010 8:47

HeeBoF kirjoitti:
33du kirjoitti:
hess kirjoitti:
HeeBoF kirjoitti:Onko kellään kokemusta noista gas gassin 200 tai 250 enskoista mitään kokemuksia. Onko "liian" tehokkaita aloittelialle ?


Löytyy iteltä Gasseli 200 EC -99 ja on eka kurapyörä. On just passeli peli ainakin omiin ajoihin, eli enskailuun ja satunnaiseen crossiradalla tukkona olemiseen :D


joku 140tuntii tuli 200lla ajeltua ja loistava peli harrastelijalle, koneen luonnetta saa helposti muuteltua mieleisekseen alapahvin paksuutta muuttamalla ja alakerta kestää toisinkuin kotarin 200ssa

Mites tiheeseen pitää mäntää ja alakertaan remonttia tehdä? Mites hyvin gas gaseihin saa varaosia?


No alakerta on sama kun 250 ja 300ssa, joten ei sen puoleen kyllä kauheita kaipaa:)

Itse vaihtelin männänrenkaat 60-70h kohdal ja mäntä sitten ~140tunnissa. Eräs A-enskaaja veivas 300lla sen 300tuntia samalla männällä, tosin vaihteli renkaita sen 60-70 tunnin välein ja kerran kytkinlevyt kun räjähtivät palasiks.. Osia saa Ahvalalta riittävän hyvin ja maksavat saman mitä muihinkin

11.6.2010 14:55

mikulov kirjoitti:
janaboy kirjoitti:Pitää kysyä vähän täällä kun ei ite osaa päättää :)
Eli siis suunnitelmis on ostaa 125-250 2t rossi (honda cr/yamaha yz/kawasaki kx/suzuki rm)
Tai sitten valkokilpi yamaha wr 200 tai vastaava.

Eli kertokaahan kokemuksia näistä.
ja paljonkohan mahtaa olla vakuutukset tuollaisessa valkokilvellisessä, ja männänvaihto väli yms huollot?

myös ktm on hyvä vaihtoehto, ei häviä japsipyörille missään.., osta kakspuolikas ja opettele ajamaan isommilla vaihteilla, alatehoa ja hieman kytkintä apuna käyttäen niin ei tunnu liian repivältä.

miksi kakspuolikas? ei mitään järkeä ekaksi pyöräksi kakspuolikkaassa 2-tahdissa. et voita siinä mitään piikkiin nähden, muuta kuin kankeamman ajettavuuden ja mahd. suuremman bensan kulutuksen. Ehdottamasti mielummin piikki alkuun ja opettelet ajamaan niinkuin kakstahdilla kuuluu ajaaa, eli kierroksia koko ajan koneessa paljon. Ite en ehkä hondan piikkiä ekaksi pyöräks laittas johtuen suhteellisen vaikeesta koneesta ajaa varsinkin alottelijalle, alhaalla ei mitään elämää, kaikki teho sitten ylhäällä.

11.6.2010 15:23

Voitat rutkasti mukavamman ajokokemuksen sekä säästä bensaa isolla pyörällä. Toisekseen, minkä takia aina hehkutetaan, että pitää opetella eka ajaan piikillä ennen ku voi edes harkita mitään isompaa pyörää? Suurin osa kuitenkin ihan harrastusmielessä eikä näin ollen menetä yhtään mitään.

11.6.2010 15:46

Guuna#243 kirjoitti:Voitat rutkasti mukavamman ajokokemuksen sekä säästä bensaa isolla pyörällä. Toisekseen, minkä takia aina hehkutetaan, että pitää opetella eka ajaan piikillä ennen ku voi edes harkita mitään isompaa pyörää? Suurin osa kuitenkin ihan harrastusmielessä eikä näin ollen menetä yhtään mitään.

Oon täysin samaa mieltä. Ainakin toi enskamallin kakspuokki on tosi miellyttävä ajaa, vetää alhaalta hyvin mut luonnettakin löytyy.

11.6.2010 16:47

ite vaihoin nyt 250 2t 3 vuoden piikillä ajon jälkeen ja kyllä siitä piikillä ajamisesta oli tosi paljon hyötyä, jos vauhdissa katsoo. mutta omasta mielestäni tuo 250 2t soppii ihan hyvin alottelijallekin jos tarkotus on vain harrastella ja pitää hauskaa :) pittää vain järjen päässä alkuun ko totuttelee pyörään