Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
22.9.2013 12:21
voiko ledi valoja kytkeä suoraan mopoon ilman mitään sähkoön rajottimia siihen vällille.
22.9.2013 17:20
detsikuski97 kirjoitti:voiko ledi valoja kytkeä suoraan mopoon ilman mitään sähkoön rajottimia siihen vällille.
riippuu vähän moposta mutta yleisestiottaen ei voi. Riippuu tietenkin lampusta ja moposta. On sellaisiakin lamppuja mitkä voi kytkeä suoraan mutta niitä ei saa 20€
26.9.2013 0:01
detsikuski97 kirjoitti:voiko ledi valoja kytkeä suoraan mopoon ilman mitään sähkoön rajottimia siihen vällille.
1. Vääräpuoli...
2. Ledeihin tarvitsee 12 voltille etuvastuksen, en usko että oot sellasia meinaamassa missä seo valmiiks
30.9.2013 21:40
Onko kellään kokemusta 250 2t honda cr:ästä? lähellä olis -05vm tollanen pyörä ja mäntä vaihdettu 10h sitten. Ollut harraste ajossa ja hyvin huollettu. Itselle tulisi monttukäyttöön ja metsäpolkujakin sillointällöin. Onkohan tyyppivikoja tai jotaki muita miinuksia tossa vuosimallissa tai yleisesti CR:ässä..
Pyynti hinta tuosta oli 2300e
3.10.2013 19:03
cr250 on todella hyvä pyörä! luotettava yms. tarkemmin en nyt osaa selittää mutta ihan samalla tavalla se menee kuin muutkin pyörät. riippuu ihan miten huollettu. ja aika hyvään hintaan lähtee! ehdottomasti kannattaa käydä kokeilemassa. ei nämä pyörät ole aikapommeja jos huoltaa hyvin!
31.10.2013 13:20
Itsekin tässä haen toista pyörää kesällä ostetun '97 Cr125R:n tilalle. Pyörässä ei mitään vikaa ja se viekin ihan tarkeeksi tälläistä kolmekymppisenä alottanutta, mutta päässyt kokeilemaan vaan ihan uusia fillareita ja varustelukuumehan siitä seurasi.
Budjetti max. 3k€. Oman ongelmansa tuo varusteiden kanssa n. 110kg:n paino. Tehoreserviä saisi olla sen verran, ettei ainakaan jää pieneksi. Piikit siis luettu pois. Pitäisi varmaan myös löytää pyörä, missä on jäykemmät jouset ja shimmaukset tehty painavammalle kuskille. Ajohalut on niin kovat, että talvella tulee ajettua, nastarenkaatkin pitäisi siis löytyä pyörästä, tai budjettia pitäisi säästää niihin.
Olen ajanut uutta Hondan CRF450R, KTM 250SX ja paria KTM:n erikokoista 4-tahtista EXC:tä. Eniten nautin 250sx:llä ajamisesta, koska tuntui niin kevyeltä viedä.
Hakusessa 250/2T taikka 250/4T. 4T sen takia, että käytettyjen 2-tahtisten hinnat on todella kovat ja valikoimaa vähän. Värillä ei ole niin väliä, tärkeintä olisi saada luotettava peli.
Kokoan tähän alle vähän muistilistaa ja kysymyksiä, mitä tulee mieleen:
-CRF250r 2010-20?? Bensat menee öljyihin sekaisin, teräsventtiilien kanssa pitäisi olla ok.
-Minkä hintaiset isot koneremontit 2t vs. 4t liikkeessä teetettynä, noin €?
-Yamahan YZ250f luotettavia 2007-> alkaen. Kalliit varaosat?
-Miksi Suzukin pikkunelarit tuntuvat olevat huomattavasti muita halvempia? Olisiko järkeä katsella ruiskuvehkeitä? Alkaen siis 2010 vm. Miten varaosasaanti?
Historiatietoja arvostan ja haluan sellaisen, jossa ei ole tulossa huoltoja hetkeen tai jos on tulossa huolto, se on otettu suoraan hinnassa vastaan. Nelarinkin konehuolto taitaa toista tonnia pitkälti olla, niin....
Jos tulee järkeviä vastaan, niin saa ehdottaa.
31.10.2013 14:53
Kyllä jos pitäs pyörä ostaa "halvalla" niin itse sortuisin 2-tahtiin. Samalla rahalla joutuu toki tyytymään hieman vanhempaan 2-tahtiin mitä sais nelarin. Mutta 2-tahtisessa huollot no miten sen nyt sanois, Yksinkertaisempia, vaikkakin tosin mäntää saa useammin yleensä vaihdella. Nelarissa sitten taas vielä helpommin yksi asia johtaa toiseen ja moottorin täystuho o valmis.
Tulisko 300 enska kyseeseen? Itellä yks ollut ja olin tyytyväinen, Ei yhtään sen raskaampi kun 250 2-t crossi , mutta ei revi ihan niin kovin ja mukava käsitellä mettässä yms.. Vääntöäkin on vähintään riittävästi. Ei nii kierrosherkkiä niin männänvaihtovälikin on hieman pidempi. Tosin merkissä ei niin paljoa valinnanvaraa. Gasgas, Temmi, Kotari, Husse? Näin äkkiseltään mieleen juolahti.
31.10.2013 15:04
Ei huonompi idea. Miten endurot eroaa crosseista? Joo toki on valoa ja sähkökäynnistystä, mutta muuten? Ilmeisesti alusta löysempi? Sehän ei oo tavallaan ongelma, jos sen kuitenkin joutuu säädättämään meikäläisen ruholle sopivaksi.
Sen olen linjannut, että valtamerkki pitää olla; KTM, Kawa, Honda, Suzuki, Yamaha.
Mikä muuten olisi järkevän hintainen käytetty? Siis missä kohtaa uuden fillarin suuri tiputus on mennyt ohi?
31.10.2013 15:12
Suuremmalla todennäköisyydellä pääset halvemmalla 2t-pelillä + kun joskus myyt/vaihdat sen taas pois, kun siinä on jo tunteja reilummin (ostathan sen itsekin käytettynä), on paljon ajetun 2t-pyörän markkina-arvo paljon parempi kuin paljon ajetun nelarin.
Ajollisesti varmaan eniten vauhtia saisit pikkunelarilla, mutta remonteissa se on se kallein pyörä + surkea jälleenmyyntiarvo.
1.11.2013 1:32
Oliskohan tollanen 450 suzuki rm-z hyvä ostos? Ajettu 120h, kampiakseli vaihdettu 70h sitten ja mäntä 30h.
Pyörän vm-09 ja seissyt 3 vuotta ajamattomana tallissa. Miten usein mäntää pitää vaihtaa/venttiilit säätää ja muuta remonttia noihin nelareihin pitää tehdä, kun enemmän 2-tahdeista on kokemusta mutta olis kiva nelariakin kokeilla. Hintaa pyörällä 2600e. Öljyt varmaan 5-10h välein kannattais vaihtaa mutta mites öljynsuodatin, joka toinen öljynvaihtokerta? Onko kokemuksia tälläsestä pyörästä, tyyppivikoja??
1.11.2013 8:56
Hyvä pyörä toi RM-z, isolla nelarilla jaa pitkäänkin ilman moottorihuoltoja. Ilmanputsarin vaihtaa jokaiselle ajokerralle ja vaihtaa öljyt usein.
1.11.2013 11:52
En kyllä sinuna sulkis tuota Tm, Hussea enkä Gasgasiakaan pois, Loppupeleissä kuitenkin laadukkaista osista nekin kasattu..
Mulla sillon oma 300 oli aika karsittu, Ei ollu enää juuri muita hienouksia kun etuvalo.
Mittaristo puuttus ja valot ja vilkut puuttus eikä siinä vielä sähköstarttiakaan ollut.
Ja kuten aiemmin sanoin niin todella mukava ajettava metsässä juurikin rauhallisuuden ja väännön takia.. Ja kyllä sillä montullakin pääsi. Ja kyllä iskarit on yleensä enskassa hieman löysemmät,
Jos ajatuksena paljon käydä radalla niin sitten en kyllä välttämättä enskaa ottais?
Nettimotosta äkkiseltään katottuna löytyis muutama kohtuullisen järkevä tuohon budjettiin. Esim. Tämä :http://www.nettimoto.com/tm/enduro/1589771
Ja kyllähän pyörän hinta aina tippuu mutta esim. 2000-2500e alaspäin menee jo aika paljon rauhallisemmin mitä alkuun, Aika olematonta se tiputus tuossa hintaluokassa,.
2.11.2013 0:58
Tuli haettua uus pyörä, mitäs mieltä oliko aivan susiostos vai? 2008 vuoden 450 rm-z ajettu n.100h yhteensä, mutta 5h sitten rempattu. Laakereita vaihdettu, mäntä,kampiakseli,tiivisteet ja keula huollettu. Tuo lohko on vaihdettu kun tässä vuosimallissahan oli se valuvirhe, mutta onkos 2008 mallissa muita vikoja? Pelaakohan tuo ruisku hyvin kun ensimmäinen ruisku suiza...? Ja 3k oli hintaa pyörällä kyllä muuten ulkoisesti ihan siistin näköinen peli. Ollut ihan monttupyöränä ja jääradalla silloin tällöin. Toivottavasti ei heti ensimmäisen ajotunnin jälkeen räjähdä..
2.11.2013 20:18
Onko kenellä kertoo omakohtasia kokemuksia 250 2t kotarista, lähinnä näistä 12vm-> ?
Onko mitään erityistä sanomista? Mitä kannattaa ottaa huomioon/tarkastaa yms..?
Piikkinen kotari on jo ennestään tuttu ja nyt näyttäs että tuommonen suhkot uus valkokilpinen kakspuolikas 2t tulis tarjolle. Ajo olis vaihtelevaa, välillä vähä kadulla ja enimmäkseen poluilla.. Potkuu sais kanssa olla vähä enempi kun piikkisessä.
E: Joo, 250 oma topic on, mutta näytti niin kuolleelta että kysyn nyt tässä.
2.11.2013 20:23
Eiköhän siinä 250 oo melko paljon enemmän potkua kuin piikissä. Muutenhan ihan samanlainen kuin piikki kotari, eli samat paikat pitää katsoa ostaessa.