Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Huolto & korjaus

12.9.2012 18:29

http://www.24mx.fi/motocross/p%7C586/ki ... 2002/14737 onko mx twentyn osat ihan soopaa? Vai kestääkö tommonen mitään

Re: Huolto & korjaus

13.9.2012 17:32

Yamaha dt200wr hyytyi eilen ajosta. Ensin pätki hieman ja sitten ei ottanut enää kierroksia ja lopulta sammui eikä enää käynnistynyt. Tänään lähti ensimmäisellä polkasulla käyntiin mutta hyytyi n.minuutin päästä eikä enää käynnisty. Eli sähköpuolen vika mutta mikähän siellä nyt on rikki? Voisiko olla puola? Miten oireilee jos cdi boksi, staattori tai impulssi anturi hajoaa?

Re: Huolto & korjaus

13.9.2012 19:06

Sportivee kirjoitti:Yamaha dt200wr hyytyi eilen ajosta. Ensin pätki hieman ja sitten ei ottanut enää kierroksia ja lopulta sammui eikä enää käynnistynyt. Tänään lähti ensimmäisellä polkasulla käyntiin mutta hyytyi n.minuutin päästä eikä enää käynnisty. Eli sähköpuolen vika mutta mikähän siellä nyt on rikki? Voisiko olla puola? Miten oireilee jos cdi boksi, staattori tai impulssi anturi hajoaa?



oliskos vesihelmi suuttimella? itellä ainakin joskus oireillut noin kun on ollut vettä bensan seassa :roll:

Re: Huolto & korjaus

13.9.2012 20:45

öö2 kirjoitti:
Sportivee kirjoitti:Yamaha dt200wr hyytyi eilen ajosta. Ensin pätki hieman ja sitten ei ottanut enää kierroksia ja lopulta sammui eikä enää käynnistynyt. Tänään lähti ensimmäisellä polkasulla käyntiin mutta hyytyi n.minuutin päästä eikä enää käynnisty. Eli sähköpuolen vika mutta mikähän siellä nyt on rikki? Voisiko olla puola? Miten oireilee jos cdi boksi, staattori tai impulssi anturi hajoaa?



oliskos vesihelmi suuttimella? itellä ainakin joskus oireillut noin kun on ollut vettä bensan seassa :roll:


Jotenkin epäilen enemmän sytkäpuolenvikaa, pitää vielä purkaa ja puhdistaa kaasari niin saa sen vikapaikan eliminoitua. Kiitokset vinkistä.
Tunnin kun seisoo niin lähtee käyntiin ja sammuu n.minuutin päästä. Uusi puola vajaa 40e kai sitä pitää kokeilla ensimmäisenä.

Re: Huolto & korjaus

14.9.2012 13:00

Tulpan hattu / johto ottaa itseensä lämmetessä?

Re: Huolto & korjaus

14.9.2012 20:37

Sportivee kirjoitti:
öö2 kirjoitti:
Sportivee kirjoitti:Yamaha dt200wr hyytyi eilen ajosta. Ensin pätki hieman ja sitten ei ottanut enää kierroksia ja lopulta sammui eikä enää käynnistynyt. Tänään lähti ensimmäisellä polkasulla käyntiin mutta hyytyi n.minuutin päästä eikä enää käynnisty. Eli sähköpuolen vika mutta mikähän siellä nyt on rikki? Voisiko olla puola? Miten oireilee jos cdi boksi, staattori tai impulssi anturi hajoaa?



oliskos vesihelmi suuttimella? itellä ainakin joskus oireillut noin kun on ollut vettä bensan seassa :roll:


Jotenkin epäilen enemmän sytkäpuolenvikaa, pitää vielä purkaa ja puhdistaa kaasari niin saa sen vikapaikan eliminoitua. Kiitokset vinkistä.
Tunnin kun seisoo niin lähtee käyntiin ja sammuu n.minuutin päästä. Uusi puola vajaa 40e kai sitä pitää kokeilla ensimmäisenä.


JoXuZ kirjoitti:Tulpan hattu / johto ottaa itseensä lämmetessä?


Ei ollut vaikutusta kokeilin toisella tulpanjohdolla ja hatulla.
Tänään pidin sähköosia vuoronperään pakastimessa mutta en saanut paikallistettua viallista osaa. :lol:
Sellasen havoinnon tein että jännitteensäädin lämpenee selvästi, onko normaalia?

Re: Huolto & korjaus

15.9.2012 14:28

Tuossa aiemmin kirjoittelin että kytkinkruunusta lähti sellanen tappi irti.. Ajattelin tilata tuolta 24mx tuollaisen prox kruunun, Tilaisin myös sen kannen mutta näkyy olevan loppu.

Kai tuo vakio kansi käy tuohon proxin osaan? Siitä kannesta on lähteny sellanen ihan pieni pala pois mutta sen kyllä varmaan sais liimattua kemiallisella metallilla. Tai sit laittaa paikalleen ilman sitä palaa.

Re: Huolto & korjaus

15.9.2012 21:34

Mahdanko olla ihan hakoteillä kun veikkaan että weeran jännitteensäädin ois paskana? ajattelin ensin että oli vaan huonoja polttimoita takana kun aina oli lanka poikki kun kävin heittämässä pienen lenkin mutta tänään kun polkasin pyörän tallissa käymään niin uudesta takavalosta katkes heti lanka ja kun anto jenkaa niin etuvalo välähti hetken kirkkaampana ja sieltäkin meni lanka poikki ja kaikki hajonneet polttimot on mustaharmaita langan juuresta.

Yleismittarilla näytti 12.6 akun navoilta sammutettuna ja käynnissä kierroksista riippuen jotain 13,5-14,5 mutten tosiaan kääntäny kaasua paljon puoltaväliä pidemmälle. Jos on jotain vinkkejä miten tyhmä saa testattua jännitteensäätimen toiminnan tai mistä muualta sitä vikaa vois ettiä niin kertokaa toki, en viittis turhan takia tilata uutta säädintä näillä palkoilla :roll:

Re: Huolto & korjaus

15.9.2012 21:54

vanahanaama kirjoitti:Tuossa aiemmin kirjoittelin että kytkinkruunusta lähti sellanen tappi irti.. Ajattelin tilata tuolta 24mx tuollaisen prox kruunun, Tilaisin myös sen kannen mutta näkyy olevan loppu.

Kai tuo vakio kansi käy tuohon proxin osaan? Siitä kannesta on lähteny sellanen ihan pieni pala pois mutta sen kyllä varmaan sais liimattua kemiallisella metallilla. Tai sit laittaa paikalleen ilman sitä palaa.


Vakio-osat sopii yhteen Prox:in kytkinkomponenttien kanssa. En suosittelisi kemiallisella metallilla liimailua, koska irrotessaan osa saattaa aiheuttaa melkoista tuhoa. Jos ironnut pala on pieni, niin kytkin toimii varmaan ilman sitäkin.

Re: Huolto & korjaus

16.9.2012 9:19

Telttis kirjoitti:Mahdanko olla ihan hakoteillä kun veikkaan että weeran jännitteensäädin ois paskana? ajattelin ensin että oli vaan huonoja polttimoita takana kun aina oli lanka poikki kun kävin heittämässä pienen lenkin mutta tänään kun polkasin pyörän tallissa käymään niin uudesta takavalosta katkes heti lanka ja kun anto jenkaa niin etuvalo välähti hetken kirkkaampana ja sieltäkin meni lanka poikki ja kaikki hajonneet polttimot on mustaharmaita langan juuresta.

Yleismittarilla näytti 12.6 akun navoilta sammutettuna ja käynnissä kierroksista riippuen jotain 13,5-14,5 mutten tosiaan kääntäny kaasua paljon puoltaväliä pidemmälle. Jos on jotain vinkkejä miten tyhmä saa testattua jännitteensäätimen toiminnan tai mistä muualta sitä vikaa vois ettiä niin kertokaa toki, en viittis turhan takia tilata uutta säädintä näillä palkoilla :roll:


Jossain on huono liitos, ja jännite pääsee käymään ylhäällä hetken. Säätimen maadoitus yksi kohta.

Re: Huolto & korjaus

16.9.2012 12:01

olen ostamassa honda cr 125 -93. Millasisa huoltoja pitää pyörään tehdä jo minkämoinen koko koneremppa(ja paljoko kustantaisi?)
Saako siihen minkäänmoista korjaus/huolto kirjaa/opasta?

Re: Huolto & korjaus

17.9.2012 20:35

Ei kukaan sattuisi tietämään tampereen lähialueilta kiertokangen vaihtajaa? joka tekee hyvin työnsä .

Re: Huolto & korjaus

18.9.2012 17:51

yamari kirjoitti:Ei kukaan sattuisi tietämään tampereen lähialueilta kiertokangen vaihtajaa? joka tekee hyvin työnsä .


Jos budjetti antaa perään niin osta setti missä on kampiaksila, kiertokanki, runkolaakerit + tiivisteet. Pystyt tehdä sen itekki jos yhtää on kokemusta tai halua oppia?

Re: Huolto & korjaus

18.9.2012 18:32

Onkos kellään ikinä vuotanut sylinterinalatiiviste nimittäin itselläni ilmeni sellainen ongelma nyt puolikkaassa Rm:ssä

oliskohan asennus vaiheessa jollekkin sattunut kämmi ja tiiviste taittunut tai katkennut ja silti laitettu paikalleen kun näyttäisi että siitä kohtaa puuttuu sellanen sentin pala. :roll:

älyttömän kovaa painetta sieltä ei käsille tule mutta ilmeisesti vuoto ei kovin suuri ole koska härveli kuitenkin käy ja käynnistyykin ihan polkemalla :D

ja sitten vetääkös se tuolta kautta nyt ilmaa kampikammioon poistotahdin aikana? :eek:

uusi tiivistesatsi on hommattuna jo mutta en tiedä pitäiskö samalla sitten hommata jo mäntäkin kun ei pelkästään viitsisi tiivisteitäkään vaihtaa :roll:

Re: Huolto & korjaus

18.9.2012 20:42

öö2 kirjoitti:Onkos kellään ikinä vuotanut sylinterinalatiiviste nimittäin itselläni ilmeni sellainen ongelma nyt puolikkaassa Rm:ssä

oliskohan asennus vaiheessa jollekkin sattunut kämmi ja tiiviste taittunut tai katkennut ja silti laitettu paikalleen kun näyttäisi että siitä kohtaa puuttuu sellanen sentin pala. :roll:

älyttömän kovaa painetta sieltä ei käsille tule mutta ilmeisesti vuoto ei kovin suuri ole koska härveli kuitenkin käy ja käynnistyykin ihan polkemalla :D
On joskus käynyt samoin. Tuo tiivisteen pettäminen ei ole mitenkään epätavallista.
ja sitten vetääkös se tuolta kautta nyt ilmaa kampikammioon poistotahdin aikana? :eek:
Kyllä vetää. Älä aja pyörällä ennenkuin tiiviste on vaihdettu
uusi tiivistesatsi on hommattuna jo mutta en tiedä pitäiskö samalla sitten hommata jo mäntäkin kun ei pelkästään viitsisi tiivisteitäkään vaihtaa :roll:

On ihan fiksua vaihtaa mäntäkin samalla kertaa, kun joudut joka tapauksessa käyttämään sylinterin irti.