Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
18.7.2013 17:53
Nyt kun on tullut katteltua semmosta autoa, jossa voisin yönkin nukkua ja pyörä mahtuisi perään niin taitaa ainoa vaihtoehto olla pitkä sprinter/lt?
22.7.2013 12:50
Onko kukaan rakentanut kuljetusautoo tollasesta pitkä akselisesta Opel vivaro / Nissan Primastar / Renault Trafic : sta? Näyttäisivät olevan ihan sopuhinnoissa. Mietityttää vaan voiko väliseinää yhtään tuoda taaksepäin että voisi varusteet vaihtaa? Ja jos olisi tuo korkea malli niin sopiiko siihen tehdä jo sänkyä tai jotain vastaavaa?
28.8.2013 7:52
Roassii kirjoitti:Onko kukaan rakentanut kuljetusautoo tollasesta pitkä akselisesta Opel vivaro / Nissan Primastar / Renault Trafic : sta? Näyttäisivät olevan ihan sopuhinnoissa. Mietityttää vaan voiko väliseinää yhtään tuoda taaksepäin että voisi varusteet vaihtaa? Ja jos olisi tuo korkea malli niin sopiiko siihen tehdä jo sänkyä tai jotain vastaavaa?
Vastaan itse itselleni. Tuli hommattua lyhyt Trafic johonka mahtuu juuri pyörä suorana sisään. Pyöriä menee kaksi rinnakkain hienosti ja kolmekin menee tunkemalla. Loistava auto motocrossin/enduron ajoon. Kahden pyörän väliin mahtuu hyvän kokoinen laatikko missä voi säilyttää työkaluja ja osia. Myös laatikon päällä on hyvä vaihtaa varusteet.
28.9.2013 1:20
Tyrkytän tätä täällä kun pitäis päästä nopee eroon, ei mahdu enään uuteen autoon kun on välitilallinen ja perätilasta lähti pituutta pois. Eli tämmönen mopoteline/säilytyslaatikko/penkki pakettiautoon. Sopii ainakin kaikkiin Transiitteihin (pätkä mallissakin pyörät mahtuu viellä suorana kyytiin). Mitat 170x40x47cm. Soittakaa tai laittakaa txt jos kiinnostaa, loota on Tampereella.
Joripekka Ekholm, 040 7222 141
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
1.10.2013 14:02
sanokaas ny, että mitä määräyksiä on kun tekee välitilan ja väliseinän kevy-ka maxi ducatoon.
tarkotus olisi tehdä välitilaan nukkumapaikat ja taaksepyörälle tila.
tarviiko väliseinän olla suora? onko seinän paksuudelle määrityksiä, kun vanerista meinasin tehdä? tarviiko sitä edes muutoskatsastaa kun istumapaikkoja ei tule lisää?
ei tuolta helvetin katsastusaseman neuvonnasta ketään saa kiinni.
1.10.2013 19:16
ei tarvii muutoskatsastaa. Väliseinää voi siirtää ihan vapaasti ja eikä seinän paksuudella ja kulmalla/muodoilla ole mitään väliä. Eilen katsastin oman kevyt-ka:n (crafteri), jossa väliseinää siirsin 1,5m taaksepäin. istuimena toimii puinen työkaluarkku, mutta sen nostin leiman ajaksi autotalliin, ettei tule turhaa mitään seliteltävää...
12.2.2014 13:00
Mihin kaikkiin pakuihin menee kolme pyörää vierekkäin, kaksi eteenpäin, keskelle taaksepäin, sijoittelemalla?
Mahtuuko lyhkäseen (SWB) Transittiin?
12.2.2014 21:39
Luultavasti mahtuu mutta aika änkemiseksi menee. Vanhempaan lyhkäseen trasiittiin ainakin mahtuu.
13.2.2014 10:14
djsfh kirjoitti:Mihin kaikkiin pakuihin menee kolme pyörää vierekkäin, kaksi eteenpäin, keskelle taaksepäin, sijoittelemalla?
Mahtuuko lyhkäseen (SWB) Transittiin?
Ainakin Renault Trafic lyhkäseen malliin menee kolme. 4 pyörää laitettiin siten, että joutu yhden pyörän purkaan.
16.2.2014 23:54
djsfh kirjoitti:Mihin kaikkiin pakuihin menee kolme pyörää vierekkäin, kaksi eteenpäin, keskelle taaksepäin, sijoittelemalla?
Mahtuuko lyhkäseen (SWB) Transittiin?
Meillä mahtuu sprintteriin siten, että laittaa kaksi keula menosuuntaan, niin että toinen on 15cm toista taaempana ja sitten kolmannen perä edellä.
Joskus ängetty kyytiin kaksi kassaria, kaksi piikkiä, yksi puolikas ja muut normaalit varikkokamat (teltta, pesuri, aggregaatti, releet, työkalut yms...)
18.2.2014 11:18
Kiitos vastauksista!
Olen punnannut vaihtoehtoja ja eniten kiinnostaisi parin nykyisen auton vaihto yhteen, millä hoitaisi kaikki. Kesäauton + pakettiauton pitäminen on aika kallista, kun vuosittaiset liikennevakuutukset pakulla tonnin tienoilla.
Jos jatkan spekulointia, niin mistäs löytäisi kevyen trailerin kahdelle pyörälle? Plussat jonkunnäköisestä varustelaatikosta.
27.2.2014 12:34
djsfh kirjoitti:Mihin kaikkiin pakuihin menee kolme pyörää vierekkäin, kaksi eteenpäin, keskelle taaksepäin, sijoittelemalla?
Mahtuuko lyhkäseen (SWB) Transittiin?
Lyheen T5 transportteriin menee kolme pyörää+ 3kuskin varusteet,pukit, työkalut jne kohtuu helposti..
13.5.2014 17:41
morjestaa, mietin kuljetusautoa, harkinnassa joko pakettiauto tai sitten kevyt k-a. kumpi on kannattavampi ostos? sen verran tiedän, että K-Assa ei ole käyttövoimaveroa, mutta mitenkäs vakuutusten laita,minkä verran mahtavat olla??
13.5.2014 18:24
Väärin tiedetty, kuorma-auto Sprintrin käyttövoima vero on 0,216 €/päivä, linja- autossa ei ole käyttövoima veroa
14.5.2014 19:15
Käsittääkseni vakuutuksissa ei ole suurta eroa, oli se "sprintteri" rekisteröity sitten pakuksi, kuormuriksi tai matkailuautoksi.
Paku: isommat käyttömaksut, 100km/h, b-kortti, max 3 henkeä
K-A: käyttömaksut satasen luokkaa, nopeudenrajotin 89km/h (tarkastustodistus joka vuosi katsastukseen luokkaa 100e), c-kortti, max 9 henkeä, kärry max 750kg jarruton ilman yhdistelmäkorttia
Matkailuauto: isommat käyttömaksut, 100km/h, b-kortti, max 9 henkeä
Isommat käyttömaksut = luokkaa 300-500e/vuosi?
Nuo noin ulkomuistista / mutulla. Oma valinta oli matkailuauto-Ducato 3+4 penkeillä ja 2,5m ruumalla.