Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
7.5.2013 23:51
Osaako kukaan sanoa mitkä vanteet on 07 te:ssä vakiona. Joskus jossain muistaisin lukeneeni että jossain 04 olisi Excelit mutta onko myös näissä?
8.5.2013 8:02
On, ihan siis samat excel vanteet. Värikin oli sama eli hopea/ kirkas vuodet 03--08, vuosina -09 -11 vanteet oli mustat ja taas vuodesta 12--> kirkkaat.
Navat oli samat "harmaat valupintaiset" tod.näk Afamin tekemät vuoteen 12 jolloin ne vaihtui kirkkaisiin / koneistettuihin Excel.merkkisiin.
Nämä siis 250-510 TE/TC:ssä, smotoista ei tarkempaa tietoa
8.5.2013 10:10
Onko Hsippellä tietoo onko noi Hussen navat samat mitä GasGas käyttää/ on käyttänyt?
8.5.2013 11:04
Ei oo varmaa tietoa. Oletus on että eivät ole samoja vaikka takarattaan jako onkin sama.
18.6.2013 15:38
Tämmösestä meni alakerta paskaksi ja nyt kun aloin kokoamaan tätä niin tuli semmonen pulma, että mitenkä nuo nokan ajoitukset saa kohdalleen? Nokkien hammasrattaissa näkyy ne pisteet mutta missä asennossa kampura pitää olla? Nopeasti katottuna en huomannut mitään merkkejä.
Kerkesin tämmösellä ajaa jopa 50km ennen kuin alakerta meni jumiin...
19.6.2013 16:24
jake--- kirjoitti:Tämmösestä meni alakerta paskaksi ja nyt kun aloin kokoamaan tätä niin tuli semmonen pulma, että mitenkä nuo nokan ajoitukset saa kohdalleen? Nokkien hammasrattaissa näkyy ne pisteet mutta missä asennossa kampura pitää olla? Nopeasti katottuna en huomannut mitään merkkejä.
Kerkesin tämmösellä ajaa jopa 50km ennen kuin alakerta meni jumiin...
En tunne kyseistä pyörää, mutta ainakin sm610:ssa ne kampiakselin merkit ovat kytkimen puolella. Ohjekirjan mukaan vauhtipyörässä on merkki, mutta sen vastamerkki on erikseen myytävä "sapluuna".
Tässä kuva 610:in merkeistä kytkimen puolella:
http://i44.photobucket.com/albums/f9/di ... C05627.jpg
19.6.2013 17:28
smr:ssä ei ollu kytkimenpuolellakaan mitään merkkejä. Heittokellolla piti hakea ykk. Näin näytti myös korjaamokirja.
25.6.2013 15:12
nyt saa uutta Hussen pikkunelaria kohtuu edukkaasti:
http://www.mp-racing.fi/husqvarna-2013-p-8239.html Olisikohan tosta peliksi enskakäyttöönkin?
25.6.2013 19:48
Tuotekuvaukset Google kääntäjällä, kustannustehokasta ja helppoa!
24.7.2013 18:32
Remontin jälkeen sain viimein tuon hussen käyntiin mutta 1. ja 2. vaihetta ei löydy ja poljin välillä jumittaa. Onkohan syy pelkästääva itse vaihteistossa vai olisiko mahollisuus että vaihteenvaihtajassa ois vaan vika?
16.10.2013 19:44
Nostellaas vähän ketjua!
Minkälaista jäähdytysnestettä porukka käyttää näihin pyöriin, erityisesti tuohon TE-malliin?
17.10.2013 20:37
Terve kaikille, tuollainen te 450 löytyy nyt itseltäkin pihasta..
Viikonloppuna pitäisi nesteet vaihtaa uusiin ja pelittajallekin tiedoksi mitä hain juuri kaupasta:
- moottoriöljy: Valvoline 4T SYNpower 10W-50 (49 €/4 l)
- jäähdytysneste: Zero HD vihreätä (9€/3l) ja 50/50 suhteella akkuveden kanssa
- jarrunesteet vaihdan varmaan vasta keväällä (DOT 4)
25.2.2014 0:37
Terve! elikkä talliin ilmestyi tänään Husqvarna TE 450. Supermoto vanteilla, pyörä tulee täysin katukäyttöön. Mietinnän aiheena on vain se kun ei ole minkäänlaista tietoa milloin on esimerkiksi mäntää yms vaihdettu. Pyörässä kylläkin paukut tallella ja toimii pirun hienosti.
Elikkä kyselisin että uskaltaako vielä ens kesän ajaa moottorin osilla? Venttiilit säädän ja öljyt sekä suodattimen vaihdan. Vai saako pelkoperseen alla mennä että millon leviää koko tekniikka?
Ens talvena tekisin sitten täydellisen koneremontin. Pyörä tulee kyllä saamaan kyytiä, eli pääosin kikkailu käyttöön tulee.
25.2.2014 9:55
Sehän riippuu taas ihan siitä paljonko pyörällä on ajettu,kyllähän noissa nelareissa mäntä aika kauan kestää. Nokkaketjun ainakin kyllä suosittelisin vaihtamaan jos ei mitään tietoa ajomääristä.
25.2.2014 23:52
mitä enemmän kikkailet, sitä enemmän koneen pitäis kestää rasitusta. Itse tekisin tarkastuksia ennen kuin alottaisin räppäämään urakalla. Jos on ollut hyvällä pidolla, niin kaikista suoritetuista rempoista löytyy dokumentit. Jos mitään dokumentaatiota ei ole, niin oletusarvoisesti voidaan sanoa, että pyörään on tehty vain välttämättömät ja monesti nekin kun on ollut ihan pakko.
Jos moottorin osista löytyy avatessa joku pieni kuluma jostain, niin voit eliminoida mahdollisen moottorivaurion aiheuttajan jo ennen kesää. Joo rahaa palaa, mutta ei sitä ajokauttakaan oo kiva jättää kesken vetämällä keula pystyssä pitkää suoraa kun motti päättää leipasta kiinni tai muuten vaan feilaa. Nelareissa kun tuppaa noi moottoririkot maksamaan hunajaa.
Mutta omistaja tekee päätökset ja miettii mikä on järkevintä. Jos meinaa pitää pidempään niin ei ylimääräisistä huolloista ole ikinä haittaa
ps. suosittelen haalimaan jostain korjausmanuaalin jos ei jo ole. Auttaa mielettömästi löytämään ongelmakohdat, kun ohjearvot on ilmoitettu selkeästi.