Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
9.5.2010 14:25
Tuskin ollu mittari aina kiinni
Ei kannata aina sokeesti uskoa sitä mittaria jos varsinkin liikkeestä on ostamassa "vähän ajettua", vuosimalliltaan todella tuoretta pyörää
Jotkut tekee silleen, että ajaa fillarillaan sen vuoden ja antaa kenkää niin paljon ku sielu sietää, ei huolla juurikaan ja mittari kii pienen osan ajosta ja sit myy liikkeeseen "vähän ajettuna" tai vaihtaa uuteen
Pyörän ulkoinen olemus on usein paljon tarkempi tuntimittari ku se oikee
10.5.2010 0:46
Useimpiin pyöriin saa ulkosen olemuksen hienoks 150e:lla, et sitä nyt viimekseks kannattaa kattoo.
10.5.2010 19:55
Muovit ja tupet ym. pikkuosaa kyllä, mutta esim. vanteita, koneenposkia tai takaswingiä harvempi lähtee vaihtamaan tuo mielessä
10.5.2010 20:03
Niin no ei käytettyäkään kokonaan kovin helposti saa hyvään kuntoon, kuitenkin kaikki kytkin- ja magneetonkopan kulumiset, rungon kuluminen, pakoputken lommot yms. Muovithan tietty on helppo vaihtaa.
E: hidas
10.5.2010 20:06
TimoZeus kirjoitti:Tuskin ollu mittari aina kiinni
Ei kannata aina sokeesti uskoa sitä mittaria jos varsinkin liikkeestä on ostamassa "vähän ajettua", vuosimalliltaan todella tuoretta pyörää
Jotkut tekee silleen, että ajaa fillarillaan sen vuoden ja antaa kenkää niin paljon ku sielu sietää, ei huolla juurikaan ja mittari kii pienen osan ajosta ja sit myy liikkeeseen "vähän ajettuna" tai vaihtaa uuteen
Pyörän ulkoinen olemus on usein paljon tarkempi tuntimittari ku se oikee
Voi helvetti, kyllä ne pyörät menee vaan ihan erinnäkösiks ku niillä ajetaan metässä... Ja oli kaverin hussellaki ajettu 17h ja siitä meni vetarin laakeri
vouu, ja aina ollu tuntimittari kiinni.,,
Ei kannata kyllä liikaa ulkopuolta katella, sen saa yleensä halvemmalla kuntoon ku koneen...
10.5.2010 20:32
Ei noista oikeesti voi sanoo ulkonäkön mukaan paljonko on ajettu! 20 tuntii voi näyttää paskemmalta ku 300h ajettu.
Tiedan tuossa yhden vetskun jonka pyörä pestään ja puunataan jokaisen ajokerran jälkeen, koneen posket/swingi on suojattu alumiiniteipillä ja teipit vaihdetaan jos on tullut jälkiä. Muovit ja mittaristo kaappiin uutena. Myyntiin sitten teipit pois ja muovit paikalleen, 150h ajettu näyttää uudelta:)
10.5.2010 21:15
Domizz kirjoitti:Voi helvetti, kyllä ne pyörät menee vaan ihan erinnäkösiks ku niillä ajetaan metässä... Ja oli kaverin hussellaki ajettu 17h ja siitä meni vetarin laakeri
vouu, ja aina ollu tuntimittari kiinni.,,
Ei kannata kyllä liikaa ulkopuolta katella, sen saa yleensä halvemmalla kuntoon ku koneen...
Tota just tarkotin, tulee jälkiä ku ajetaan, ellei nyt sentään koko mopo oo vuorattu jollain kuplamuovilla
Eli kyl jo ulkonäkö kertoo pikkasen tunneista, ja kannattaa tosiaan kattoa muutakin kuin muoveja koska ne on halvat uusia
15.5.2010 2:20
Nyt kuulostaakin jo ihan järkevältä, joskin ei esim. koneen poskien naarmuista voi kyllä yhtään päätellä tunteja, ennemminkin onko ajettu esim. mettässä vai radalla ja onkin kuskin jalkaterän asento ulos vai sisään päin. Oikein mistään ei voi tunteja päätellä, kun esim. meikäläinen ajaa 3tkm niin ettei jarrupalatkaan ole vielä sanottavasti kulunu ja joku toinen joutuu uusiin jo 300km tai 10h kohdalla. No jos on tiivistetyt ketjut, niin ketju-rataskunnosta voi päätellä et mekein loppu - lk. 100h tai päässy ruostuun välillä, mut paljon yli 100h ei ainakaan voi olla. Kaikki muu, tarttis päästä purkaan pyörää. Ja tunniellahana ei oo mitään väliä, vaan sillä kunnolla. Kotarissa kytkinkruunun kuluneisuus kantsis ainakin kattoo, niitä ei porukka juurikaan uusi mut jos on lovilla/pykälillä, kantsis ottaa lohkot auki ja kaikki laakerit uusiks.
17.5.2010 11:36
SMK) kirjoitti:Kotarissa kytkinkruunun kuluneisuus kantsis ainakin kattoo, niitä ei porukka juurikaan uusi mut jos on lovilla/pykälillä
Voi aikoja kun ne oli vielä terästä, mutta eipä voi olla enää...
17.5.2010 13:58
250exc kirjoitti:Vilepål kirjoitti:250exc kirjoitti:Onko kenelläkään kokemuksia 250exc 2t vm.2000 enskasta valkokilpisenä? Miten paljon kuluttaa, paljon maksaaa vakuutukset, miten usein ja mitä pitää huoltaa?
Kadullekko? Vai ihan mettää? kadulla männällä menee varmaan kevyesti 100h, ellei enemmänki.
Juu kadulle olisin ostamassa.. miten hyvä on varaosien saatavuus noinkin vanhaan pyörään?
Miksi ostaa tommonen pyörä katukäyttöön?Aivan karmea laite maantiellä, tasakaasulla ajaminen käytännössä mahdotonta.
17.5.2010 14:49
Ei se sen kummempi ole kuin piikkinenkään, jos osaa 2t pyörällä ajella oikeella tyylillä. Harvempi varmaan tämmöstä ostaa jos tarkotuksena on maantieajot, muuten kuin satunnaisesti.
17.5.2010 15:16
Ei todellakaan mitään herkkua ole tuo kestopäällysteellä surffailu tuolla pelillä. Tasakaasulla jos onnistut ajamaan, niin seuraavan kerran ku avaat reilummasti risteyksestä niin röpöttelee vaan ylärekisterissä hetken verran.
17.5.2010 15:58
h0m3r kirjoitti:Ei todellakaan mitään herkkua ole tuo kestopäällysteellä surffailu tuolla pelillä. Tasakaasulla jos onnistut ajamaan, niin seuraavan kerran ku avaat reilummasti risteyksestä niin röpöttelee vaan ylärekisterissä hetken verran.
Tasakaasulla hakkaa ja tutisee, pitää joko kiihdyttää tai jarruttaa.Max nopeus n.80km/h, alkaa pompottamaan koska renkaita ei pysty tasapainottamaan(rengaslukot).Renkaat kuluvat asfaltilla hetkessä pilalle...
17.5.2010 16:26
Kyllä noita vakiovanteita pystyy helposti rauhoittamaan painoilla. Lukon vastapuolelle vaan painoja x-määrä. Itselläni ainakin toimii hienosti ja siirtymillä ajo on huomattavasti rauhallisempaa.
17.5.2010 16:42
Ilmanmuuta supermotovanteet kiinni jos kadulla tarkotus ajella.