Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
27.5.2010 15:44
Moottoria tuskin tarvitsee ekaan miljoonaan kilometriin edes huoltaa... Hankalin juttu noissa on akkuteknologia, joka kylläkin kehittyy koko ajan.
27.5.2010 17:44
Testasin viime vuonna (ihan vaan asfaltilla) Zeron sähköcrossia Italiassa motocrossin joukkuekisoissa ja kyllähän se outo laite on ajaa. Suurin ongelma kyseisessä laitteessa oli varsin lelut iskarit ja muutenkin oli vähän huteran tuntunen. Moottori oli kyllä outo kun ei ollut meteliä ja toisaalta voima tulee kuin napista painamalla. Veikkaan, että toi Kotarin laite on jo huomattavasti lähempänä oikeaa crossia. Uskon, että jo viiden vuoden päästä noista sähkövehkeistä löytyy kelpo vaihtoehtoja crossiin.
27.5.2010 21:32
Mun mielipide noista vehkeistä on että menee harrastuksesta into ´jos jollain sähkömopoilla ruvetaan ajaa.
27.5.2010 21:46
No eikai se moottorin ääni ja polttoaineen syötön säätö sitä intoa harrastukseen tuo ?
27.5.2010 22:06
empä tiä mutta kyllä crossissa kuuluu moottorin päristä
27.5.2010 23:04
Ajaminen on toissijaista?
27.5.2010 23:12
Noi saattaa kyllä kehittää lajia paljon eteen päin, nimittäin hiljaisuutensa ansiosta saadaan ajopaikat pidettyä jne.
27.5.2010 23:29
Tiedä siitä lajin kehittämisestä, kyllä toi on ihan oma lajinsa.
Eihän tossa edes tiedä roikkuuko joku takarenkaassa kiinni ku ei kuule ääntä (että kerkeis vähän peitteleen).
28.5.2010 9:44
YZi kirjoitti:Tiedä siitä lajin kehittämisestä, kyllä toi on ihan oma lajinsa.
Eihän tossa edes tiedä roikkuuko joku takarenkaassa kiinni ku ei kuule ääntä (että kerkeis vähän peitteleen).
Takana tulevan huuto kuulu nyt paremmin mitä ennen. Eli voi v*ttuilla rauhassa tai huutaa niin kovaa, että edellä menevä säikähtää ja herpaantuu. Eli hiljaisuudesta on vain hyötyä suulaille kavereille.
jonthu kirjoitti:empä tiä mutta kyllä crossissa kuuluu moottorin päristä
Outoa että kaikki sitä niin sanoo:"ei oo mitään intoa, kun ei ole ääniä". Otetaan semmoinen laite nimeltä polkupyörä. Ei oo ääniä mutta laji on "hieman" suositumpi, kuin kurapyörälajit. Alalajina nostetaan esille DH, helvetin hauskaa touhua... Jopa ilman ääniä.
Mutta kyllähän se rajottimen sointi on tietysti aina hymyä aiheuttavaa.
28.5.2010 10:16
willik kirjoitti:YZi kirjoitti:Tiedä siitä lajin kehittämisestä, kyllä toi on ihan oma lajinsa.
Eihän tossa edes tiedä roikkuuko joku takarenkaassa kiinni ku ei kuule ääntä (että kerkeis vähän peitteleen).
Takana tulevan huuto kuulu nyt paremmin mitä ennen. Eli voi v*ttuilla rauhassa tai huutaa niin kovaa, että edellä menevä säikähtää ja herpaantuu. Eli hiljaisuudesta on vain hyötyä suulaille kavereille.
jonthu kirjoitti:empä tiä mutta kyllä crossissa kuuluu moottorin päristä
Outoa että kaikki sitä niin sanoo:"ei oo mitään intoa, kun ei ole ääniä". Otetaan semmoinen laite nimeltä polkupyörä. Ei oo ääniä mutta laji on "hieman" suositumpi, kuin kurapyörälajit. Alalajina nostetaan esille DH, helvetin hauskaa touhua... Jopa ilman ääniä.
Mutta kyllähän se rajottimen sointi on tietysti aina hymyä aiheuttavaa.
Meikäläinen on aina ihmetellyt tuota, kun joku tulevaisuuden lupaus ajaa crossia 250cc nelarilla, niin koko ajan vedetään rajoitinta vasten. Siis minkä ihmeen takia?
28.5.2010 12:02
PJK kirjoitti:Meikäläinen on aina ihmetellyt tuota, kun joku tulevaisuuden lupaus ajaa crossia 250cc nelarilla, niin koko ajan vedetään rajoitinta vasten. Siis minkä ihmeen takia?
Jollain pro-kuskilla voi olla siihen parempikin vastaus, mutta näin tavan harrastajana tuntuu ettei se pikkunelari mene muuten mihinkään jos ei sitä aja "rajottajaa vasten".
28.5.2010 12:09
Ranpo kirjoitti:Tommosella ajaminen voi olla aika lepposaa, samanlaista ku pyörällä mutta moottori löytyy. Vissiin korjaaminen tossa on vähän oma juttunsa, polttomoottoreita pystyy ite korjailee mutta mites tommosen kun varmaan tarvii jotkut sähköasentajan paperit.
Ei siihen tarvita mitään sähköalan papereita, kun ei nytkään tarvitse moottorin korjaamiseen minkään autopuolen todistuksia olla. Yleensäottaen porukka on aivan hukassa sähkömoottoreista ja laitteista, koska niitä ei yksinkertaisesti uskolleta tai osata huoltaa/korjata, mutta kyllä sitä tietoa alkaa karttumaan kun liikenteessä alkaa olemaan vaikka puolet ajoneuvoista sähköllä rullaavia ja niitä sitten ruvetaan virittelemään jne.
28.5.2010 13:09
willik kirjoitti:PJK kirjoitti:Meikäläinen on aina ihmetellyt tuota, kun joku tulevaisuuden lupaus ajaa crossia 250cc nelarilla, niin koko ajan vedetään rajoitinta vasten. Siis minkä ihmeen takia?
Jollain pro-kuskilla voi olla siihen parempikin vastaus, mutta näin tavan harrastajana tuntuu ettei se pikkunelari mene muuten mihinkään jos ei sitä aja "rajottajaa vasten".
Tai sit se ajotyyli on jäänyt päälle kassari ja piikkivuosista...
28.5.2010 13:14
Ja toisekseen se, että polttomoottoriin saa koko ajan olla vaihtamassa öljyjä, suodattimia, joskus mäntiä, kankia, laakereita ym. ja rikon sattuessa vaihteiston rattaita ym. Sähkömoottorissa on karkeasti ottaen 1 liikkuva osa + laakerit joita nyt ehkä joskus sattaa joutua vaihtamaan. Eli todella paljon yksinkertaisempi kapistus kuin polttomoottori. Sitten kun joku keksii akun johon oikeasti mahtuu PALJON virtaa pieneen ja kevyeen pakettiin niin sähkökäyttöiset laitteet yleistyvät varmasti paljon. Voimaahan noista saa otettua ulos todella paljon jos on vaan tarpeeksi jöötiä akussa.
Kyllähän ison nelarin ääni omaa sydäntä lämmittää, mutta myös mahdollisuus päästä ajamaan metsäpoluille äänettömällä vekottimella ilman valituksia kuulostaa mukavalta.
29.5.2010 20:19
Kyllä oli 350sxf aika helvetin hyvän näkönen peli. Ei kyllä näyttänyt vieressä seisonu pikku nelarikaan yhtään huonolta.
Mikkeliin olivat roudanneet vehkeet näytille. 8700e pyynti 350sxf:llä.