Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
23.6.2010 0:44
richart-_- kirjoitti:joo tilasin ton vertexin männän mutta tuli vain semmoinen mieleen että säädänkö miten kaasaria? vai annanko olla samat säädöt mitä vanhalla männällä? mitens muuten nuot sylinterin ja kannen momentit mitkähän netki mahtaa olla?
ei se mäntä vaadi mitään kaasarin säätöjä(mikäli ovat kohdallaan). ,itse kiristän "näppituntumalla", ns. ristiin ja vähitellen.
23.6.2010 6:40
mikulov kirjoitti:richart-_- kirjoitti:joo tilasin ton vertexin männän mutta tuli vain semmoinen mieleen että säädänkö miten kaasaria? vai annanko olla samat säädöt mitä vanhalla männällä? mitens muuten nuot sylinterin ja kannen momentit mitkähän netki mahtaa olla?
ei se mäntä vaadi mitään kaasarin säätöjä(mikäli ovat kohdallaan). ,itse kiristän "näppituntumalla", ns. ristiin ja vähitellen.
joo no sitte pitää kans kiristellä kans net ilman momentteja. kyllä se kaasari pitäis olla kohillaan.
30.6.2010 22:21
Helevetin perse... Tietäväiset muistuttakaas, mikä oli -98 mallin (oliko 91-01) vaihteistoon lorautettavan öljymäärä? Lohkossahan on 850ml, oliko tuo oikea määrä?
Jotenkin vähäisen talviajon jälkeen ihmettelin tuota yletöntä savutusta, kun olen vaihdellut vaihteistoöljyjä kolmisen kertaa ja lorauttanut 0,85l.
30.6.2010 22:54
CR250 kirjoitti:Helevetin perse... Tietäväiset muistuttakaas, mikä oli -98 mallin (oliko 91-01) vaihteistoon lorautettavan öljymäärä? Lohkossahan on 850ml, oliko tuo oikea määrä?
Jotenkin vähäisen talviajon jälkeen ihmettelin tuota yletöntä savutusta, kun olen vaihdellut vaihteistoöljyjä kolmisen kertaa ja lorauttanut 0,85l.
Pitäisköhän tutustua 2-tahti vehkeisiin paremmin.Öljymäärä 850ml on oikein,mutta vaihteistoöljy ei ole missään tekemisissä moottorin savutuksen kanssa tai ainakaan EI saisi olla..
30.6.2010 23:31
timpax41 kirjoitti:CR250 kirjoitti:Helevetin perse... Tietäväiset muistuttakaas, mikä oli -98 mallin (oliko 91-01) vaihteistoon lorautettavan öljymäärä? Lohkossahan on 850ml, oliko tuo oikea määrä?
Jotenkin vähäisen talviajon jälkeen ihmettelin tuota yletöntä savutusta, kun olen vaihdellut vaihteistoöljyjä kolmisen kertaa ja lorauttanut 0,85l.
Pitäisköhän tutustua 2-tahti vehkeisiin paremmin.Öljymäärä 850ml on oikein,mutta vaihteistoöljy ei ole missään tekemisissä moottorin savutuksen kanssa tai ainakaan EI saisi olla..
Eihän se saisi olla, mutta jotenkin on sellainen kutina että vaihteistoöljyä pääsee kampikammion puolelle, mutta mistä, se on arvoitus. Ei tuo kytkin kuitenkaan 4-5 tunnin ajon aikana polta 2dl öljyä. Toiseksi tuo savutus on ilmennyt nyt jokaisen öljynvaihdon jälkeen.
Mietin, että voisiko lohkot olla "levällään" ja öljyä pääsisi siten tuonne. Keväällä otin kytkinpuolen auki ja tarkistin stefan ja se näytti olevan kunnossa.
Tuli tässä mieleen, että voisiko olla kampiakselin ja stefan väliin jäävä "holkki" sen verta väljä, jotta öljy löytää koneen seisoessa reitin lävitse.
1.7.2010 8:00
Ei tuo kytkin kuitenkaan 4-5 tunnin ajon aikana polta 2dl öljyä. Toiseksi tuo savutus on ilmennyt nyt jokaisen öljynvaihdon jälkeen.
Savuttaako se vain ainoastaan öljynvaihdon jälkeen?Jos vaihteistoöljyä pääsisi koneeseen,niin se kyllä aiheuttaisi muutakin toiminta häiriötä.Sulla on siinä kytkinkopan oikealla puolella tarkistus ruuvi,niin voithan kokeilla niin,että avaat sen ja täytät vaan sitä myöten.Pyörä pystyyn ja ruuvi auki ja sit laittaa öljyä,kunnes siitä ruuvista tulee öljyä.Tutki,hävittääkö se öljyä.
1.7.2010 8:13
timpax41 kirjoitti:Ei tuo kytkin kuitenkaan 4-5 tunnin ajon aikana polta 2dl öljyä. Toiseksi tuo savutus on ilmennyt nyt jokaisen öljynvaihdon jälkeen.
Savuttaako se vain ainoastaan öljynvaihdon jälkeen?Jos vaihteistoöljyä pääsisi koneeseen,niin se kyllä aiheuttaisi muutakin toiminta häiriötä.Sulla on siinä kytkinkopan oikealla puolella tarkistus ruuvi,niin voithan kokeilla niin,että avaat sen ja täytät vaan sitä myöten.Pyörä pystyyn ja ruuvi auki ja sit laittaa öljyä,kunnes siitä ruuvista tulee öljyä.Tutki,hävittääkö se öljyä.
Savutusta esiintyy jonkin aikaa öljynvaihdon jälkeen. Valutin n. 5h vanhat öljyt pihalle, jota kertyi 0,65l ja edellisessä vaihdossa laitoin tuon 0,85l.
Pitänee poksauttaa konetta auki ja tarkistaa lohkojen välinen tiiviste, stefa holkkeineen kaikkineen.... Onneksi on helteet, ettei remppaaminen nin paljoa hatuta.
2.7.2010 23:33
Lomat alkoi ja pyörä levällään ympäri tallia... kyllä syö miestä.... Pitäiskö hankkia edes miniMX "pompun" puutteeseen...
3.7.2010 2:55
CR250 kirjoitti:Lomat alkoi ja pyörä levällään ympäri tallia... kyllä syö miestä.... Pitäiskö hankkia edes miniMX "pompun" puutteeseen...
No ei siinä kasaamisessa kauaa mene.Kato mitä se on syönyt ja pata kasaan..
3.7.2010 22:59
Ja luultavasti se vika on kuitenkin se stefa, meinaan se syö öljyä just sen aikaa ettei enää yllä stefaan asti.
4.7.2010 0:23
Pitää tuo stefa ja väliholkki laittaa vaihtoon, latasin lootaan reilummin öljyä ja olen seuraillut pitkin päivää tilannetta, nin hiljalleen kammion pohjalle kertyy lisää öljyä.
4.7.2010 2:27
CR250 kirjoitti:Pitää tuo stefa ja väliholkki laittaa vaihtoon, latasin lootaan reilummin öljyä ja olen seuraillut pitkin päivää tilannetta, nin hiljalleen kammion pohjalle kertyy lisää öljyä.
Vähällä selviät..Hyvä!
8.7.2010 12:04
tarvis tietää mikä mahtaa olla honda cr 260-96 vakio pääsuutin? itellä on 185 ja neulasta sokka laskettu alimmalle ja ei saa tarpeeksi pensaa, käypii myös jotenki hyppyyttämällä ja heti ku laittaa imua niin käynti tasanee, mahtaakohan olla ilmavuoto jossaki vai hä? samalla kyselisin kaasarin säädöistä eli ilma ruuvvi monta kiekkaa ja seos ruuvi kans? myös moottorin öljyt pitäisi saada tietoon ja sisään ajo tapahtuuko miten?
12.7.2010 22:15
richart-_- kirjoitti:tarvis tietää mikä mahtaa olla honda cr 260-96 vakio pääsuutin? itellä on 185 ja neulasta sokka laskettu alimmalle ja ei saa tarpeeksi pensaa, käypii myös jotenki hyppyyttämällä ja heti ku laittaa imua niin käynti tasanee, mahtaakohan olla ilmavuoto jossaki vai hä? samalla kyselisin kaasarin säädöistä eli ilma ruuvvi monta kiekkaa ja seos ruuvi kans? myös moottorin öljyt pitäisi saada tietoon ja sisään ajo tapahtuuko miten?
Jos "paletti" on sama kuin -98 mallissa, niin ts/ps=55/175.
30.7.2010 20:33
noniin mulla saa ilmeisesti ilmaa tuo honda cr 250 mutta en osaa sanoa mistä joten onko kellää ollu mitään "ilmavuotoa"? vaikuttaako jos ei ole ilmanputsaria öljynnyt? vai mistä voisi johtua uudet tiivisteet olen vaihtanu koko koneeseen ja stefat myös....