Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

28.7.2004 22:55

Viimeksi muokannut SMK päivämäärä 1.12.2004 14:31, muokattu yhteensä 1 kerran

29.7.2004 0:05

tomu kirjoitti:Jep, temmi on hyvä laitos :)
Pitäs ostaa fmx:ään joku 91-96 kx 125-250(on jo tiedossa eräs lupaava värkki) ja enskaan joku 94-97 temmin piikki näin aluksi.
Toisin räsä pitää myydä alta pois niin saan vielä enskapelin..
Oli mikä oli, piditte hulluna tai ette niin päitsille mennään 2006.
Kuljetuskalusto+huoltotiimi on kunnossa, huoltotiimiin lupautu eräs vähän vanhempi kaveri ja kuljetuskaluston saa sponsoroituna, kunhan iskee firman tarran kylkeen :)
Tässä on nyt 2 talvea aikaa treenata täysillä ja 1 kesä vähän niin ja näin kun pitää fmx ajaa.
Kuntoa pitäs rueta nostamaan ja rahaa keräämään vaikka tuskin kovin pitkälle jaksankaan ajaa..
Mutta, tuleepahan siinä oikeen miehuuskoe ja elämys samassa :D

Enskesänä pitäs kiertää ajamassa fmx:ääkin joissakin paikoissa, toivottavasti siihenkin saa kuljetuskaluston kuntoon.


mäkin aattelin tähdätä 2006 päitsille, vaikka se nyt tulee oleen tuloksien valossa huono, jos yleensä puolet reitistä selviäis.. :)
mutta kuljetus kalusto pitäis saada jostain hommattua siihen mennessä..

kuntokin vähän niin ja näin sekä ajamiset on jäänyt tänäkesänä vähäselle...

29.7.2004 10:58

Viimeksi muokannut vidukeiffi:O päivämäärä 11.12.2007 1:23, muokattu yhteensä 1 kerran

29.7.2004 11:35

derbi mof0 kirjoitti:No ku oon tässä tommosta temmiä vähän kattelu ostavani ni onko tmlla omia kotisivuja toi maahantuojalla? Tai mitään sivuja josta löytyisi tietoa tmstä?


http://www.puromotor.fi/

29.7.2004 11:43

SMK kirjoitti:Jaahas, vai silleen. En kyllä tullut tarkastaneeks että oliko siellä klappia silloin. No, kulutusosaa. Mankihan meni jollekin Tanen tutulle samalla kun hain Jammun, jotain se Tane mutisi keväällä vaihteista tai kytkimestä. Ei kummempia, ei vaatinut hyvitystä tmv.
Sun vaihdeongelmas on selkeesti kuluneet vaihdeakselin hampaat tai vaihdepoljin on saanut kipeetä kivestä tmv. Ota kytkimen puolen koppa irti, kruunu ja häkki irti ja sieltä takaa kattelet miten ne vaihdepolkimen akselissa olevat hampaat tapaa siihen vastakappaleeseen ja muutenkin että se stoppari yms. toimii. Siellä suunnalla se vika tod. näköisesti on, tuskin tarvii ite askia purkaa.


Täytyypi muuten kattoo toi ennen kun meen ottaan sen koneen irti ja täysin purkamaan atomeiks... Mutta on ainakin toi kone nykyään aika tuttu... Oon joutunu sen muutamaan kertaan purkaan ja kasaan kun oon aina välillä epähuomiossani pistäny jonkun osan vähän huonosti... mutta tekemällä oppii :)

29.7.2004 16:02

Viimeksi muokannut vidukeiffi:O päivämäärä 11.12.2007 1:19, muokattu yhteensä 1 kerran

29.7.2004 22:01

Tänään otin tuon kytkimen puolen auki ja löysin ensimmäisenä jonkun 4-5mm pitkän ruuvin pätkän... outoo siinä oli se että se oli ontto eikä näyttäny että olis katkennu jostain... ja sitten mitä niihin vaihteisiin tulee niin kyl näyttäs siltä että vika on syvemällä... sen verran outoja ääniä sieltä tuli kun niitä vaihteita räpelsin... ottaa huomenna se kone auki ja kattella mitä sieltä löytyy... (mutta se ruuvin pätkä kyllä ihmetyttää aika lailla)...

29.7.2004 22:54

Ettei olis se systeemi ku on kytkimen keskellä, semmonen tikku :) ?

29.7.2004 23:16

NameLess kirjoitti:Ettei olis se systeemi ku on kytkimen keskellä, semmonen tikku :) ?


se ruuviko?? ei... ei ole se... kai... en ainakaan usko...

30.7.2004 0:01

afam kirjoitti:
tomu kirjoitti:Jep, temmi on hyvä laitos :)
Pitäs ostaa fmx:ään joku 91-96 kx 125-250(on jo tiedossa eräs lupaava värkki) ja enskaan joku 94-97 temmin piikki näin aluksi.
Toisin räsä pitää myydä alta pois niin saan vielä enskapelin..
Oli mikä oli, piditte hulluna tai ette niin päitsille mennään 2006.
Kuljetuskalusto+huoltotiimi on kunnossa, huoltotiimiin lupautu eräs vähän vanhempi kaveri ja kuljetuskaluston saa sponsoroituna, kunhan iskee firman tarran kylkeen :)
Tässä on nyt 2 talvea aikaa treenata täysillä ja 1 kesä vähän niin ja näin kun pitää fmx ajaa.
Kuntoa pitäs rueta nostamaan ja rahaa keräämään vaikka tuskin kovin pitkälle jaksankaan ajaa..
Mutta, tuleepahan siinä oikeen miehuuskoe ja elämys samassa :D

Enskesänä pitäs kiertää ajamassa fmx:ääkin joissakin paikoissa, toivottavasti siihenkin saa kuljetuskaluston kuntoon.


mäkin aattelin tähdätä 2006 päitsille, vaikka se nyt tulee oleen tuloksien valossa huono, jos yleensä puolet reitistä selviäis.. :)
mutta kuljetus kalusto pitäis saada jostain hommattua siihen mennessä..

kuntokin vähän niin ja näin sekä ajamiset on jäänyt tänäkesänä vähäselle...


munki ois tarkotus tähätä 2006 päitsille mut kuntoo pitäis kohentaa.

30.7.2004 0:49

Noni, mikäs vittu tossa SAATANAN PASKALÄJÄSSÄ nyt on.

Ajelin vaa, toimi ihan vitun hyvin ja yhtäkkiä booo, ja siihen sammu, sen jälkee ei ees luvannu, vaihdoin tulpan, ei silti, noh, "avasin" tulpanhatun ja koitin pelkästää sillä metallijutulla ja kipinää se ei anna. Kun metrin työnsin niin välillä anto yhden ilosen kipinän mutta muuten ei.. Toisaalta aika vaikea koittaa kun pitää työntää tota (kiksi paskana) ni koita siin samal sit tulppaa pitää kunnol et on varmasti maassa..

Mut kuitenkin, sen yhden "pääliitoksen" mikä tulee magneetolta puolalle ja sen toisen jossa on punanen johto yhdistetty toiseen tarkistin, molemmat oli ok. Puolan on myös entinen omistaja vaihtanut ennen ku ite ostin ton ja se laitos kiiltääkin vielä.. Eli missä helvetissä voi olla vika nyt?

Hmm.. Sillon kun ei ottanut kunnolla kierroksia niin muistan et aikaistin vähän sytytystä, joka ei kyllä toiminut, nyt muistin että aikasellehan se jäi kun tuon sain toimimaan.. Eli jos jokin sen takia kärähti että sytytys oli aikasella niin mikäs se on? "staattori" vai puola? Eikai vaan molemmat?

Vittu sentää, jos ei olis kaikki rahat tos kiinni ni vois kyl mereen ajaa ton paskan. Vaikka aikasemmin ennen tätä se oli kyllä ihan unelma ajaa :)

30.7.2004 0:58

Varottelikohan wert silloin kun olit tuota ostamassa? Mainitsiko wert, että temmit on läpeensä paskoja?

OTTAKAA NYT HYVÄT IHMISET OPIKSENNE. Älkää siis missään nimessä ostako temmiä. Tai sitten vanhaa husqvarnaa.

30.7.2004 3:31

Hmm, oli kyl magneetonkopan alla vettä ihan vitusti ku just aikasemmin pesin ton ja roiskin aika huolel vettä koneeseen yms ku oli nii paskanen, ni entinen omistaja heitti hyvän vinkin et ehkä siel oli vaa kosteutta nii pal ettei pelannu, pitänee kuivatella sitä ja huomen koittaa uusiks, jos vaikka pelais kuivana sähkövehkeet paremmin :D

30.7.2004 22:54

Viimeksi muokannut SMK päivämäärä 1.12.2004 14:31, muokattu yhteensä 1 kerran

31.7.2004 0:27

SMK kirjoitti:Ja wert: osta joskus -92 YZ niin tajuat mikä on PASKAkasa :-) Sä ET tiedä...mä tiedän, mul on ollut sellanen.


Mul on myös ollut sellanen, 250cc, eikä ollut mitään normaalia kulumista ihmeempää vikaa.
Mut se pyörä olikin ollut hyvällä pidolla. Kyllä "japskit" kestää ja toimii jos niitä vähänkin huoltaa, mut temmit ilmeisesti ei aina sittenkään...