24.4.2014 21:06
24.4.2014 21:22
.Kyllä minulla ainakin on joskus vuotava kampuran stefa työntänyt painetta vaihdelaatikkoon niin, että vaihteistoöljyt tulevat ulos ylivuotoletkusta
Lohkojen välisen tiivisteen vuotaminen on todella harvinaista ja johtuu yleensä asennusvirheestä.
Mielestäni tuo on oireiltaan aika selkeä vuotava kytkinpuolen kampiakselin stefa...
24.4.2014 22:09
25.4.2014 0:40
25.4.2014 7:13
25.4.2014 8:33
Nimetön kirjoitti:Nonii nyt on rakennettu testeri. Nappasin printscr youtube linkistä minkä laitoit ja kävelin lvi alan liikkeeseen, mistä helepommalla Putki osat makso 18€,pumppu 50 centiä ja mittari 25€. Ei oikein löytyny mistään pienellä asteikoilla olevaa mittaria mut Kailateciltä löyty sit ja oli vähän "turhan" laadukas mut minkäs teet, en jaksanu lähtä kiertämään muita liikkeitä muutaman euron säästön takia.
Vielä en kerenny testata fekottimen toimintaa ku en kerenny käydä ostamassa kumia millä tukkia pakoaukon. Ajattelin Puuilosta hakea kannatinkumin, ne on semi halpoja ja saatavilla monessa eri koossa.
Varmaan vielä laitan tohon letkun väliin on/off hanan ettei paine pääse karkaamaan sitä kautta, vai onko ihan turhaa?
Laita vaan.mulla on semmonen ratkaisu,et laitoin autonventtiilin letkun päähän letkuklemmarilla,ja siihen fillarin minipumpun.Sitte kun saa paineet alakertaan niin otan pumpun irti,ja testin jälkeen vapautan autonventtiilistä,ne ilmat mitä tulee.Jos läpät on kunnossa,niin ei pitäis kauheesti karata painetta niiden kautta.paineet olen vapauttanut testin jälkeen tulpanreiästä (koneen pyöräytys akk:hon) ettei mun vaikeasti kiinnitettävää kumitulppaa tartte ottaa pois (jos tekee testin vielä uusiksi.)
hyvännäköinen testeri!! tuolla säästä pirusti hermoja ja rahaa kun saa kokeiltua onko koneen tiivisteet tikissä.Testiä tehdessäkin kannattaa suihkia testerin liitokset ja kumitulppa saippualiemellä,niin etei se vaan vuoda ja sössi testituloksia.
Noita testipaineita ja aikoja kannattaa vielä googlettaa,en oo satavarma muistinko ne täysin oikein,ja ei oo manuaalia mistä luntata ..
25.4.2014 20:57
25.4.2014 21:16
vanahanaama kirjoitti:Nyt kaivattais vinkkiä, husqvarna te ei pelitä! Eli 03 250 nelari kyseessä.
Eli kesken ajoreissun rupesi booaamaan hulluna yläkierroksilla, alle puolenkaasun toimi aivan normaalisti, kaasupohjassa sammui välillä. välillä pitkii kuin rajoittimeen kun reilummin yritti kaasua antaa. Käyntiinlähtö välillä nihkeää. Välillä paukkaa putkessa. Tiellä sain kiertämään normaalisti kun aikani kiihdytin.
Putsasin kaasarista suuttimet, sama jatkuu. Kokeilin myös puhtaalla putsarilla. Kokeiltu eri tulpilla.
Järki sanois että bensapuolella vika niin putsasin kaasarin perusteellisesti, kaasarinputsaus spreillä ja paineilmalla.
Ei lähde enää lainkaan käyntiin...Kipinä tulee, kokeiltu kahdella eri tulpalla ja ei apua. Nyt kun mopoa starttaa ja tulpan ottaa pois niin se on märkä (ihan siistin näköinen).
Kokeilumielessä suihkautettu pilottia, ei yritäkkään. Imukaulassa pikku pykimät ulkopuolella mutta sisältä ihan ehjä....
Venaväljykset ok, muutenkin tuntuis että on puristukset kunnossa kun puolipuristimella pyörii lujemmin startilla. Kokeiltu myös polkea.
Eli bensaa saa, kipinä tulee, puristus ok. Missä mättää? Voiko puola olla niin rikki että yläkierroksilla ei riitä kipuna ja nyt kemahti kokonaan ettei anna paineen alla kipinää. Voiko puolaa mitata ja jos voi niin miten? rautalanka ohjetta kiitos kun ei oo tuota sähömiehen vikaa...
Apuvaaaa! Hermo menee kun haluaa ajamaan...Hyvät ja huonot vihjeet kehiin.
28.4.2014 17:54
28.4.2014 23:45
29.4.2014 7:34
29.4.2014 9:30
Nimetön kirjoitti:Laitoin itsekkin tubeles venttiilistä sen venttiiliosan letkunpäähän klemmarilla ja pyörän pumpulla sit painetta.
Nyt on kone paineistettu. Aluksi vuosi pakoaukosta ja itse aparaatin muutaman liitoksesta, nämä tukittua pääsi tutkimaan tarkemmin moottorin sielunelämää. Homma oli siinä vaiheessa selvä ku heitti saippualiuosta mangneeton puolen stefaan, vuotaa. Luultavasti vuotaa myös toisen puolen. Laitoin koneeseen max 0,5bar ja siitä se hitaasti mutta varmasti lähti tyhjenemään...
Mangneeton puolen stefaa ei voi vaihtaa purkamatta konetta,kytkinpuolesta en tiedä. Tässä vaiheessa tekisi mieli sanoa monta rumaa sanaa mutta jätän sanomatta.
Kiitos porukalle hyvistä vinkeistä ja avusta .
29.4.2014 14:58
29.4.2014 16:44
29.4.2014 22:08