Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

10.5.2010 21:07

Honda
yamaha
suzuki
ktm
kawasaki

Noi Hondat on kai ihan hyviä ja jammut ja suzukit mutta en ole noista KTM tai kawasakistakaan mitää pahaa kuullut.

OSTAISIN 2-TAHDIN ;)

10.5.2010 21:16

Yamaha ja kotari aika kärkeen, honda jonnekin väliin ja kawa ja suikka hännille.

Yamahaa on aika moni liikkeenpitäjä ja kuski kehunu kestäväks, nekin liikkeenpitäjät ketkä ei myy sitä. Kawasakit on kai ihan yleisesti vähän heikkoja, ja suzukista on kaveri tehny kahteen kertaan vaihdelaatikon, ja tosta omasta piikkisestäkin oli kaks vaihdetta ny paskana, joten väittäsin sitä heikoks.

10.5.2010 21:44

Jammun osat maksaa eniten!

10.5.2010 21:45

OA19 kirjoitti:Yamaha ja kotari aika kärkeen, honda jonnekin väliin ja kawa ja suikka hännille.

Yamahaa on aika moni liikkeenpitäjä ja kuski kehunu kestäväks, nekin liikkeenpitäjät ketkä ei myy sitä. Kawasakit on kai ihan yleisesti vähän heikkoja, ja suzukista on kaveri tehny kahteen kertaan vaihdelaatikon, ja tosta omasta piikkisestäkin oli kaks vaihdetta ny paskana, joten väittäsin sitä heikoks.

Paska puhetta, kyllä ne suzukit kestää mutta säkin pistät vaihteet raakan kuten sanoit tuola "Muuta keskustelua" topicissa, ehkäpä ne menee paskaks jos sä et käytä yhtään kytkintäkään, ja eikös hondilla oo parhaimpia 250cc nelareita?

10.5.2010 21:57

Kaikki pikkunelarit hajoaa väärällä huollolla / ajotavalla. Niinkuin joku on osuvasti sanonut, että käytetyn pikkunelarin ostaminen on sama asia kuin sokattoman käsikranaatin osto. Pyörät voi kuitenkin jakaa kolmeen ryhmään:

1) Yamaha YZ250F 2001-2010

2) Muut

3) Kawasaki KX250F 2004-2005 ja Suzuki RMZ250 2004-2006

Ryhmän 1 pyörä toimii, kun huollot / osien vaihdot tehdään ajallaan. Ryhmä 2 aiheuttaa välillä odottomattoman täystuhon, siihen pitää vain henkisesti varautua. Ryhmästä 3 pitää pysyä erossa.

10.5.2010 22:01

pmc kirjoitti:Kaikki pikkunelarit hajoaa väärällä huollolla / ajotavalla. Niinkuin joku on osuvasti sanonut, että käytetyn pikkunelarin ostaminen on sama asia kuin sokattoman käsikranaatin osto.


Eli turpaan tulee, kun pyöristä kokematon yrittää ostaa käytettyä pikkunelaria?

10.5.2010 22:02

sjo kirjoitti:Jammun osat maksaa eniten!

Yamahan osat kannattaa ostaa Suomen rajojen ulkopuolelta, sama tosin merkillä kuin merkillä. Monet moottorin osat maksaa Suomessa 2-3 kertaa enemmän kuin maailmalta. Osien toimitus Saksa / USA akselilta myös nopeampaa, Suomen maahantuojalla harvoin kaikkea hyllyssä.

10.5.2010 22:13

mikseri100 kirjoitti:
OA19 kirjoitti:Yamaha ja kotari aika kärkeen, honda jonnekin väliin ja kawa ja suikka hännille.

Yamahaa on aika moni liikkeenpitäjä ja kuski kehunu kestäväks, nekin liikkeenpitäjät ketkä ei myy sitä. Kawasakit on kai ihan yleisesti vähän heikkoja, ja suzukista on kaveri tehny kahteen kertaan vaihdelaatikon, ja tosta omasta piikkisestäkin oli kaks vaihdetta ny paskana, joten väittäsin sitä heikoks.

Paska puhetta, kyllä ne suzukit kestää mutta säkin pistät vaihteet raakan kuten sanoit tuola "Muuta keskustelua" topicissa, ehkäpä ne menee paskaks jos sä et käytä yhtään kytkintäkään, ja eikös hondilla oo parhaimpia 250cc nelareita?


Laatikot siitä mikskään mene että vaihtaa raakana, mä oon sillä suzukilla 15min ajanu. :D

10.5.2010 22:19

OA19 kirjoitti:
mikseri100 kirjoitti:
OA19 kirjoitti:Yamaha ja kotari aika kärkeen, honda jonnekin väliin ja kawa ja suikka hännille.

Yamahaa on aika moni liikkeenpitäjä ja kuski kehunu kestäväks, nekin liikkeenpitäjät ketkä ei myy sitä. Kawasakit on kai ihan yleisesti vähän heikkoja, ja suzukista on kaveri tehny kahteen kertaan vaihdelaatikon, ja tosta omasta piikkisestäkin oli kaks vaihdetta ny paskana, joten väittäsin sitä heikoks.

Paska puhetta, kyllä ne suzukit kestää mutta säkin pistät vaihteet raakan kuten sanoit tuola "Muuta keskustelua" topicissa, ehkäpä ne menee paskaks jos sä et käytä yhtään kytkintäkään, ja eikös hondilla oo parhaimpia 250cc nelareita?


Laatikot siitä mikskään mene että vaihtaa raakana, mä oon sillä suzukilla 15min ajanu. :D

Mitäs ostat nii huonoja pyöriä missä on rattaat paskana vaihteistosta?

10.5.2010 22:34

mikseri100 kirjoitti:
OA19 kirjoitti:
mikseri100 kirjoitti:
OA19 kirjoitti:Yamaha ja kotari aika kärkeen, honda jonnekin väliin ja kawa ja suikka hännille.

Yamahaa on aika moni liikkeenpitäjä ja kuski kehunu kestäväks, nekin liikkeenpitäjät ketkä ei myy sitä. Kawasakit on kai ihan yleisesti vähän heikkoja, ja suzukista on kaveri tehny kahteen kertaan vaihdelaatikon, ja tosta omasta piikkisestäkin oli kaks vaihdetta ny paskana, joten väittäsin sitä heikoks.

Paska puhetta, kyllä ne suzukit kestää mutta säkin pistät vaihteet raakan kuten sanoit tuola "Muuta keskustelua" topicissa, ehkäpä ne menee paskaks jos sä et käytä yhtään kytkintäkään, ja eikös hondilla oo parhaimpia 250cc nelareita?


Laatikot siitä mikskään mene että vaihtaa raakana, mä oon sillä suzukilla 15min ajanu. :D

Mitäs ostat nii huonoja pyöriä missä on rattaat paskana vaihteistosta?


Milläs koeajat pyörän paritalon pihassa? Liikkeestä ostin, en mä mitään korjauksesta maksa. Ja nelonen ja kutonen hyppii pois päältä täydellä kaasulla kun kone käy kuumana, niin ei tota kyllä millään peruskoeajolla totea missään. En siinä ruvenu pyörää ostaessa si kumminkaan lohkoja irrotteleen.

11.5.2010 0:00

IsaacBawls kirjoitti:
Eli turpaan tulee, kun pyöristä kokematon yrittää ostaa käytettyä pikkunelaria?


Ei välttämättä, ei ne sen huonompia oo ku mitkään muutkaan pyörät. Ihan samalla tavalla voit lyödä kätes paskaan kakstahtisen ostossa. Pitää vaan pään kylmänä ja tarkastaa tavaran mahdollisimman hyvin.
Ite oon ostanu nyt 3 käytettyä pikkunelaria eikä mikään oo ollu "pommi".
Kokemusta jammuista ja hondasta, ei pahaa sanottavaa.

11.5.2010 7:37

DETSONI 2008 kirjoitti:Tässä vaan mietin että syksyllä olis tarkotus hankkia suzuki rm125 tai rm-z 250. Olisko toi 250 parempi tollaselle 82kg järkäleelle kuin 125? jos hankkis 250 niin ei ainakaan tarvis heti vaihta isompaan. Metässä tulis varmaa enimmäkseen ajettua mutta kyllä sitä muutenki montulla ja radalla ajas. Mitä mieltä ootte? Harraste käyttöön ja alottelija

11.5.2010 8:17

Tässä(kin) ketjussa on on käsitelty kysymys 125 cc 2-tahti vai 250 cc 4-tahti ensipyöräksi vaikka kuinka monta kertaa, ilman yksiselitteistä vastausta. Jos et usko, niin lue itse. Viitsisitkö?

11.5.2010 15:18

Kolme suzukia omistaneena voisin melkeen todeta ne erittäin kestäviksi. Ei ole kertaakaan tullu vaihelootaan tai kytkimeen mitään häikkää, saati sitten muuallekkaan. Herkimpiä rikkoutujia omien kokemusten mukaan on Kawasaki ja Honda.
Viimeksi muokannut PäRi päivämäärä 11.5.2010 21:30, muokattu yhteensä 1 kerran

11.5.2010 19:35

kyllä noita vaihdelaatikko vikoja on jonkin verran näissä suzukeissa ollut ja toi kytkinkruunu on kanssa ihan täyttä paskaa