Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Huolto & korjaus

2.4.2014 8:29

Julle1 kirjoitti:mikäs namuran ratkaisu on kyseessä männärenkaissa?
Kuva

Uskaltaako laittaa vielä yhden männän sisään sylinteriin. Aika pahan tuntuinen kuluma pakokanavan välissä :s

Kuva


Näyttäis siltä että on mäntä syöpyny renkaan liitoskohdasta männänrengasuraan??

Mulla oli samanlainen kohta pytyssä mistä oli pinnoite kadonnu.Laitoin PoetonAptecille pinnoitukseen. Jäärataforumin gurut meinas että olis voinu viä ajaa,mut pelasin varman päälle..Tuo kuluma kuiteski kuluttaa edelleen uutta mäntää ja renkaita tarpeettoman paljon.

ENNEN PINNOITUSTA
Kuva
PINNOITUKSEN JÄLKEEN

Kuva
Kuva

Re: Huolto & korjaus

2.4.2014 10:11

Kauan kesti pinnoituksessa? Tuo lovi menee tosiaan ihan männän laelle asti. Ei kyllä näytä ihan normaalilta. Kansi oli priima, eikä mistään löytyny ylimäärästä metallia

Re: Huolto & korjaus

2.4.2014 11:50

Julle1 kirjoitti:Kauan kesti pinnoituksessa? Tuo lovi menee tosiaan ihan männän laelle asti. Ei kyllä näytä ihan normaalilta. Kansi oli priima, eikä mistään löytyny ylimäärästä metallia


Parisen viikkoa,ja hintaa oli jotain 250-300e posteineen riippuen vakuuttaako lähetyksen..Jos lähetät sinne, niin pyydä pakoaukon välikannakseen 2-5 sadasosamillin kevennyshionta>>parantaa kannaksen voitelua,vähentää lämpölaajenemista ja männänrenkaan ennenaikaista kulumista yms.yms., sekä kanavien yms aukkojen reunojen huolellinen viistäminen ja hionta

Kannattaa pyytää tarjous, ja lähettäessä kannattaa pistää esim ohjekirjasta oem sylkyn mitat mukaan..Tai vastaavasti uusi esim A-koon mäntä malliksi joukkoon,niin ne pinnoittaa/hoonaa sylkyn männän kanssa parina,jättäen sopivan välyksen.

Mulla on nyt jotain 65h ajettu toi pytty ja hyvin wörkkii edelleen..

http://www.poetonaptec.co.uk/cylinder-repair.htm

Re: Huolto & korjaus

3.4.2014 19:14

Ihan sellainen peruskysymys (itse vanhoilla päivillä tätä aloin "harrastamaan") eli mikä on Kava kx250 männä vaihtoväli? ajo tyyli on rauhallinen ja satunnaista poljentaa.. :lol:

Re: Huolto & korjaus

3.4.2014 20:44

50h on sopiva vaihtoväli puolikkaan männälle.

Edellistä viestiä ei tarvitse lainata.
-AceFin

Re: Huolto & korjaus

4.4.2014 9:56

Julle1 kirjoitti:Kauan kesti pinnoituksessa? Tuo lovi menee tosiaan ihan männän laelle asti. Ei kyllä näytä ihan normaalilta. Kansi oli priima, eikä mistään löytyny ylimäärästä metallia


Blixtens Racing:lla olis vaihtopalvelu eli yleisimpiä korjattuja pytsejä suoraan hyllystä ja myös pakettitarjouksia eli mäntää ja tiivistyesarjaa mukaan...

http://www.blixtensracing.se/

Re: Huolto & korjaus

4.4.2014 21:22

Onko porukoilla kokemuksia tuosta puljusta? Kumpaan tässä nyt kallistuis..

Edellistä viestiä ei tarvitse lainata.
-AceFin

Re: Huolto & korjaus

5.4.2014 8:24

260e pinnotus tuola. Asialliselta paikalta kyllä vaikuttaa nopean tutkailun jälkeen!

Re: Huolto & korjaus

5.4.2014 16:03

Vielä kun olisi tuo ruotsi hallussa. Mistä muuten saa halvalla mäntää kaikkine kilkkeineen

Re: Huolto & korjaus

5.4.2014 16:59

Oiskohan tuosta mitään iloa, jos samaan konkurssiin ottais tuon porttingin. 50 puntaa näyttäs olevan :roll: Aptecillä siis

Re: Huolto & korjaus

5.4.2014 20:21

Moro

Pyörä Yamaha YZ250F vm. 04.

Neula OBEKR prikka keskimmäisessä
Pilot Jet 45
Main Jet 180
Starter jet 72
Pilot air jet 100
Leak jet 60

Venttiilin välykset varmaan ok

Imupuolelle meni 0.1mm liuska, mutta 0,15 ei
Pakopuolelle meni 0.2mm, mutta 0,25 ei.

Eli ongelmana melko huono käynnistettävyys kylmänä, että lämpimänä.

Paukuttaa putkessa melkoisesti ja alkukäyrä punaisena lähes heti käynnistyttyään.

Myös sammuminen, jos tyhjäkäynniltä lyö kaasun pohjaan.

Tuntuu myös ettei löydy sopivaa tyhjäkäyntiä.

Pääsuuttimessa näkyy neulan kuluttama jälki, eli pääsuutin ei ole enää pyöreä siitä kohtaa mihin neula uppoaa.

Kone on laitettu viime kesäksi. Vika ollut myös viimevuonna, mutta ajattelin eliminoida sen nyt pois ja parantaa ajon laatua.

Mitä kaikkea minun kannattaa nyt vaihtaa tuohon kaasariin että tulisi kerralla kuntoon?

Re: Huolto & korjaus

6.4.2014 16:58

Vaikee sanoo varmuudella, mutta vaihda nyt ainakin neula, neulaputki (se osa jonka päähän pääsuutin ruuvataan) ja pääsuutin. Tulpan olet varmaankin jo vaihtanut.

Re: Huolto & korjaus

6.4.2014 17:44

ja kannattaa kahtoa seosruuvia

Re: Huolto & korjaus

7.4.2014 1:00

Ootko tsekannu tyhjäkäyntisuuttimen? Itselläni oli samat oireet ja sieltä löyty ylläri. Ja muutenkin purkanu, putsannu ja tsekannu kaikki kanavat kökkösistä.

Re: Huolto & korjaus

7.4.2014 16:36

Paitövei sklitva, tuliko siihen sun mopoon kupera, vai tasalakinen mäntä?
E: Ja ilmeisesti tuohon pyttyyn on tehty joskus se kevennys, ainaki tuo väli on alempana, mitä itse sylinteri :eek: