Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
10.4.2010 1:26
No ei nyt ehkä ihan näinkään...Mutta totta on, että jos on tottunut ajamaan pelkästään isolla nelarilla tai 2-T pyörällä niin piikki tuntuu lähinnä viritetyltä mopolta sen jälkeen eikä ajaminen suju yhtään, vaikka piikillä kyllä pääsee, se on vaan kuskista yleensä kiinni...
10.4.2010 12:53
Ollaan katteltu piikkejä ja pikku nelkkuja mulle, löydettiin paikalliselta liikkeeltä (kisakone) tollanen honda crf 230, onko kokemuksia tästä pyörästä? millaset huollot on ja huoltovälit? paljonko tehoa irtoaa?
Se on joko piikki tai tämä.
10.4.2010 13:18
piikki ennemmin, tuosta laitteesta ole mitään iloa
10.4.2010 16:18
mikseri100 kirjoitti:Ollaan katteltu piikkejä ja pikku nelkkuja mulle, löydettiin paikalliselta liikkeeltä (kisakone) tollanen honda crf 230, onko kokemuksia tästä pyörästä? millaset huollot on ja huoltovälit? paljonko tehoa irtoaa?
Se on joko piikki tai tämä.
Taitaa toi 230 painia noitten parempien kiinalaisten kanssa samassa sarjassa.Jos noi vaihtoehdot ja meinaat ajaa oikein kunnolla nii suosittelen kanssa piikkiä
10.4.2010 17:26
eikös se 230 ole vähä niinku semmoinen mökki pyörä! ilma jäähdytys ja rumpu jarrut!
10.4.2010 20:23
mikseri100 kirjoitti:Ollaan katteltu piikkejä ja pikku nelkkuja mulle, löydettiin paikalliselta liikkeeltä (kisakone) tollanen honda crf 230, onko kokemuksia tästä pyörästä? millaset huollot on ja huoltovälit? paljonko tehoa irtoaa?
Se on joko piikki tai tämä.
ja sit toi 230 painaa niin hemmetisti
10.4.2010 20:59
oisko tommonen cr 125 -02 hyvä harrastekäyttöön? luin jostain että ois hondan "pohjanoteeraus" niin että onko ne sitte semmosia että kannattaa jättää ostamatta?
ja tehokäyrä on kuulema jotenki huono?
10.4.2010 23:30
Fakta: CRF230 on nimenomaan parempien kiinalaisten tasoa. Iskareilla ei tosin vakiona tee sitäkään vähää - ainut lohtu on, että on Showaa, eli ei tarvi huoltaa kolmen kuukauden välein vähän vanhempanakaan. Jos niitä sit pysty huoltaa, ei oo tulu viel ekojakaan eteen. Mut sen voi sanoo, et 90-luvun lopunkin kybit on kyl edelleen niin saissee et menee oikeesti jo järki - matkalehmän takaiskari atomeina ja simmitys, 18h ajoa ja toisen keulan kans takapään settinki uusiks, WTF, öljy KURAA! Pidin ZF/Sachs vähän heikkona kun kuras öljyt VÄHÄSEN, MUN AJOSSA, n. 50h:ssa. Vertailukohtana oli tietty FOX, WP ja Öhlins, joilla kaikilal on tullu ajettua min. 100h. Rupee vana pikkasen sylettään, meinaan tos lehmäs menee iskarina irrotukseen ja kiinnitykseen tuplaten sen mitä huoltoon - ei ihan vartin homma!
Tämä nyt vana sillä huomautuksena, että kun rupee katteleen jotain vähänkään vanhempaa japsia ja sit iskareissa lukee KYB tai KAYABA, niin saa sit huoltaa törkeen taajaan. Vanhempien hussejen Sachs:t on lähes öhlärin verosia, WP:t uudet heikompia ei ainakana parempaa tavaraa kuin vanhat. Toisaalta Paioleihin käy usein kybin osat ja kybi omistaa Paiolin nykyään, silti Paioleissa materiaalit on taivaalliset vs. kybit.
13.4.2010 18:17
Onko Yamahan YZ 125 mulle liian korkea jos olen 166cm - 169 cm pitkä? Ja painoa on 82kg
13.4.2010 19:38
DETSONI 2008 kirjoitti:Onko Yamahan YZ 125 mulle liian korkea jos olen 166cm - 169 cm pitkä? Ja painoa on 82kg
Ei oo liian korkea.
13.4.2010 19:57
dtkx kirjoitti:DETSONI 2008 kirjoitti:Onko Yamahan YZ 125 mulle liian korkea jos olen 166cm - 169 cm pitkä? Ja painoa on 82kg
Ei oo liian korkea.
Olikohan tuo sitä kuuluisaa vittuilua?
13.4.2010 20:02
DETSONI 2008 kirjoitti:dtkx kirjoitti:DETSONI 2008 kirjoitti:Onko Yamahan YZ 125 mulle liian korkea jos olen 166cm - 169 cm pitkä? Ja painoa on 82kg
Ei oo liian korkea.
Olikohan tuo sitä kuuluisaa vittuilua?
No ei sulla ole puhettakaan, että jalat yltäs maahan, sillä itelläki 182cm pituuta ja ei piikissä yllä kummakkin jalkapohjat kunnolla maahan. Etköhän sie kuitenki selviä, vaikka pyörä hieman korkeahko olisikin.
13.4.2010 23:50
Eipä sillä jakapohjien maahan ylettämisellä mitään teekkään. On hyvä jos varpaat yletää maahan, mutta sekään ei oo välttämätöntä, vaan pysähtyessä voi kääntää persettä sen verran, että toinen jalka ylettää maahan. Itte olin suunnilleen ton mittanen ku alottelin, eikä kyllä ainakaan pienempää pyörää olis missään nimessä kannattanu hommata. (Eikä siis sunkaan kannata.)
Tästä voit lukea valmista keskustelua samasta aiheesta.
13.4.2010 23:59
Mistä johtuu et suurin osa kuvittelee nuitte pyörien olevan joillekki jättiläisille?
etenkää nuo japanilaiset ketkä ne on suunnitellu ja valmistanu ei todellakaa oo isoja miehiä
ei varmasti nii lyhyttä normaali kasvuista 15v oo olemassakaa etteikö ylettäis ajaa isolla pyörällä
14.4.2010 0:26
DETSONI 2008 kirjoitti:Onko Yamahan YZ 125 mulle liian korkea jos olen 166cm - 169 cm pitkä? Ja painoa on 82kg
Jos ajattelee mitä vaihtoehtoja on, niin tuo kuulostaa ihan hyvältä vaihtoehdolta. Tarkoitan, että pykälää pienempi pyörä, eli 85cc, on taas sitten pieni. Tai jos ei nyt ole pieni, niin vuoden kuluttua on varmasti.
Pyörä pystyssä jalan tarvii osua maahan vain lähdössä, muulloin pyörä on enemmän tai vähemmän kallellaan jolloin jalka yltää varmasti maahan.
Meidän vanhin lapsista on aika lähelle saman pituinen kuin sinä ja se pystyy ajamaan 250cc pyörällä ihan hyvin.
Ei muuta kuin kovaa ajoa ja naatiskelua