Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
14.9.2011 9:39
Olisi talvella taas männänvaihto edessä ja mietinki onko porukalla kokemuksia Vertexin race -männästä? Tämähän on yksirenkainen mäntä, kun taas orkkis on kaksi renkainen? Onko Vertexin race ja Vertexin normi männällä suurikin ero?
14.9.2011 21:48
Mitä eroja tommosella vhm blingbling sylinterinkannella saavuttaa vakioon verrattuna? Mitä eroja on 125cc ja 150cc moottoreilla? Sylinterin halkaisija ja iskunpituus? 2009 vuoden pelistä kyse siis.
4.1.2012 19:52
niinvarmaanjoo1 kirjoitti:Mitä eroja tommosella vhm blingbling sylinterinkannella saavuttaa vakioon verrattuna? Mitä eroja on 125cc ja 150cc moottoreilla? Sylinterin halkaisija ja iskunpituus? 2009 vuoden pelistä kyse siis.
Vhm hienompi ja lisää jopa 2-4 hp (ei täysin varmaa tietoa, mutta yksi tehokkaimmista virikansista) 144/150 iskunpituus isompi,kuutiot ja palotila, lisää alavääntöä rutkasti mut muuten kuin 125 vähän ehkä huippui lisää mut ne ei ratkaise näissä.
Puhuitko muuten nyt valmiista 150 koneesta? Se varmaa alakerraltaa 150 kuutioo kestävä..
12.1.2012 22:54
jos joku innokas vaihtamaan tankkii ni nyt ois mahollisuus vaihtaa "läpinäkyvään " ! eli exc tankki ois ja vaihdos kelpaa mustat sx/exc tankit !
1.2.2012 17:58
Mistähän löytyis öljyn tarkastusaukko crossista. (KTM SX 125 2001)
2.2.2012 21:18
tuippi kirjoitti:Mistähän löytyis öljyn tarkastusaukko crossista. (KTM SX 125 2001)
Eipä taida löytyä ollenkaan kyseisestä pyörästä...
2.2.2012 21:28
ripetsu kirjoitti:tuippi kirjoitti:Mistähän löytyis öljyn tarkastusaukko crossista. (KTM SX 125 2001)
Eipä taida löytyä ollenkaan kyseisestä pyörästä...
Pitäiskö öljyn lisäysaukosta näkyä öljyä.
7.2.2012 19:43
Tarkastusruuvi löytyy sieltä öljyntäyttökopan etu/alapuolelta mut ei niitä toinna katella jos huollat öljyt niinku kuuluu? Lisää vaan sen verran ku siinä kopassa on ilmotettu, se riittää.
Sitten kysymys krossipojille:
Minkä koon kaasari on SX 125 38,39 vai 40mm ? Ja minkä koon noin about kesäsuuttimia niissä käytetään, onko neula noz sarjaa ? Kiitos !
8.2.2012 14:09
Vanhemmissa sx on 39mm oisko -05 alaspäin ja uudemmissa 38mm
8.2.2012 17:07
Sparkplug kirjoitti:Tarkastusruuvi löytyy sieltä öljyntäyttökopan etu/alapuolelta mut ei niitä toinna katella jos huollat öljyt niinku kuuluu? Lisää vaan sen verran ku siinä kopassa on ilmotettu, se riittää.
Sitten kysymys krossipojille:
Minkä koon kaasari on SX 125 38,39 vai 40mm ? Ja minkä koon noin about kesäsuuttimia niissä käytetään, onko neula noz sarjaa ? Kiitos !
Vaihepolkimen stefa vuotaa, niin pitäisi tarkistaa onko öljyä jäljellä. Stefan vaihto onnistuu varmaan ilman koneen halkaisua?
8.2.2012 17:46
tuippi kirjoitti:Sparkplug kirjoitti:Tarkastusruuvi löytyy sieltä öljyntäyttökopan etu/alapuolelta mut ei niitä toinna katella jos huollat öljyt niinku kuuluu? Lisää vaan sen verran ku siinä kopassa on ilmotettu, se riittää.
Sitten kysymys krossipojille:
Minkä koon kaasari on SX 125 38,39 vai 40mm ? Ja minkä koon noin about kesäsuuttimia niissä käytetään, onko neula noz sarjaa ? Kiitos !
Vaihepolkimen stefa vuotaa, niin pitäisi tarkistaa onko öljyä jäljellä. Stefan vaihto onnistuu varmaan ilman koneen halkaisua?
En oo varma onnistuuko, tiiän vaan että rattaan stefan voi vaihtaa ilman kummempia. Täyttöaukosta et nää kuin öljykalvolla peittyneet kytkimen levyt. Kannattaa myös kysellä tuolta exc puolelta joitain asioita koska melko pitkälle sx ja exc samaa kauraa sekä kyseisellä foorumilla ollaan hieman aktiivisempia. btw. Löysitkö/kokeilitko tarkistus ruuvia, tiiätkö miten se toimii ?
8.2.2012 18:11
Myös vaihdepolkimen stefa vaihtuu ilman koneen halkomista.
8.2.2012 21:49
Sparkplug kirjoitti:Sitten kysymys krossipojille:
Minkä koon kaasari on SX 125 38,39 vai 40mm ? Ja minkä koon noin about kesäsuuttimia niissä käytetään, onko neula noz sarjaa ? Kiitos !
2002-2008 125SX:issä on 39mm kaasutin ja uudemmissa malleissa on 38mm kaasutin. Kaasuttimen säädöt vaihtelevat tapauskohtaisesti, mutta suuntaa antavina arvoina voisin yrittää jotain heittää. Vanhemmissa 39mm kaasarilla olevissa pyörissä kesällä neula R1469D pääsuutin 190-195 ja 45 tyhjäkäyntisuutin. Uudemmissa 38mm kaasarilla olevissa pyörissä kesällä neula NOZH, pääsuutin 190-185 ja 45 tyhjäkäynti.
8.2.2012 23:28
Sparkplug kirjoitti:tuippi kirjoitti:Sparkplug kirjoitti:Tarkastusruuvi löytyy sieltä öljyntäyttökopan etu/alapuolelta mut ei niitä toinna katella jos huollat öljyt niinku kuuluu? Lisää vaan sen verran ku siinä kopassa on ilmotettu, se riittää.
Sitten kysymys krossipojille:
Minkä koon kaasari on SX 125 38,39 vai 40mm ? Ja minkä koon noin about kesäsuuttimia niissä käytetään, onko neula noz sarjaa ? Kiitos !
Vaihepolkimen stefa vuotaa, niin pitäisi tarkistaa onko öljyä jäljellä. Stefan vaihto onnistuu varmaan ilman koneen halkaisua?
En oo varma onnistuuko, tiiän vaan että rattaan stefan voi vaihtaa ilman kummempia. Täyttöaukosta et nää kuin öljykalvolla peittyneet kytkimen levyt. Kannattaa myös kysellä tuolta exc puolelta joitain asioita koska melko pitkälle sx ja exc samaa kauraa sekä kyseisellä foorumilla ollaan hieman aktiivisempia. btw. Löysitkö/kokeilitko tarkistus ruuvia, tiiätkö miten se toimii ?
En ole vielä kerinnyt katsomaan. Jos osaat selittää niin kerro kuinka toimii.
9.2.2012 22:42
Pyörän pitää olla ihan pystyasennossa ja renkaiden varassa. Sitten vain avaat sen ruuvin ja jos öljyä lorahtaa hieman niin asia kunnossa. Jos ei mitään tuu voit pyörää kallistaa hieman ruuvin puolelle ja kattoo josko tulis.. Ei ne sielt hirmuvauhtii valu