Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: KTM SX 125

18.7.2011 23:07

Missä vika, kun 04 vuoden säxä lähtee hyvin käyntiin ja käy hyvin, mutta kun lähtee ajamaan ja antaa kierroksia niin että lähtee vetämään ja hyvin kiertää, kunnes rupeaa pätkimään ja räpättämään, kuin olisi rajotin päällä. Vaihdoin uuden tulpan, mutta ei auttanut. apuja?

Re: KTM SX 125

18.7.2011 23:52

kaasuttimen säädöt kuntoon ja putsaa putsari. mitkä suuttimet kiinni?

Re: KTM SX 125

20.7.2011 20:24

välzy kirjoitti:kaasuttimen säädöt kuntoon ja putsaa putsari. mitkä suuttimet kiinni?

pääsuutin 185, putsari pesty, mutta tuli mieleen, kun kerran käytin vauhtipyörän irti niin sytytystä oli muutettu alkuperäisestä aika paljon. vai onko muillakin muutettu sytytystä?

Re: KTM SX 125

20.7.2011 22:50

laita siihen alkuperäiseen ja kokeile, ettei vaan olisi päässyt liikkumaan ja pultit olleet löysällä? mutta yleensä se orkkiskohta on kyllä paras mikäli pyörässä ei pahemmin muita muutoksia ole.

Re: KTM SX 125

21.7.2011 15:42

välzy kirjoitti:laita siihen alkuperäiseen ja kokeile, ettei vaan olisi päässyt liikkumaan ja pultit olleet löysällä? mutta yleensä se orkkiskohta on kyllä paras mikäli pyörässä ei pahemmin muita muutoksia ole.

Mitä tulppaa käytät ite? kun mulla on br9es. Mun pyöräsä on ollu joskus paikoillaan sxs kansi kitti, niin jos aikasempi omistaja oli samalla muuttanu sytytystä. Muutin tänään sytytystä ja toimi paremmin, mutta silti räpätti hieman, joten epäilin että tulppa on huono ja ei kestä kierroksia. Jospa sitä tänään ottais kaasarin pöydälle ja putsais kaikinpuolin ;)

Re: KTM SX 125

21.7.2011 17:24

br9es on mopotulppa, Br9eG kiinni niin toimii jo paremmin! :) itellä on br9evx. Mutta eg toimii yhtä hyvin siinä missä evx:kin.

Re: KTM SX 125

21.7.2011 17:48

tiedä mopotulpasta.., omassa pyörässä on br8es ja hyvin on pelannut.

Re: KTM SX 125

21.7.2011 18:51

välzy kirjoitti:br9es on mopotulppa, Br9eG kiinni niin toimii jo paremmin! :) itellä on br9evx. Mutta eg toimii yhtä hyvin siinä missä evx:kin.

Ok, epäilen kyllä että olisi väärä lämpöarvo tulpassa, kun lähtee liikkeelle niin toimii hetken, mutta kun on ensimmäisen kerran kiihdyttänyt kunnolla niin sen jälkeen rupiaa räpättämään. Muuten mitä eroa tuo G tuo tuonne tulpan loppuun ? onko se kärki eri metallia ja pienempi?

Re: KTM SX 125

22.7.2011 0:46

mulp kirjoitti:Ok, epäilen kyllä että olisi väärä lämpöarvo tulpassa, kun lähtee liikkeelle niin toimii hetken, mutta kun on ensimmäisen kerran kiihdyttänyt kunnolla niin sen jälkeen rupiaa räpättämään. Muuten mitä eroa tuo G tuo tuonne tulpan loppuun ? onko se kärki eri metallia ja pienempi?

Piikkisessä kesällä ysi lämpöarvo on ihan oikea, mitä jos vaihtasit sen tulpan nyt vaan suosiolla ihan uuteen EG:seen.

Sitä juuri tuo g meinaa, toimii paremmin huippukierroksilla.

mikulov kirjoitti:tiedä mopotulpasta.., omassa pyörässä on br8es ja hyvin on pelannut.


varmasti toimii, mutta eipä tuollainen 500 kakstahti kierrä lähellekkään niitä lukemia mitä piikkinen kiertää, ei siinä mitään eroa huomakkaan ennen kuin mennää sinne piikkisen maxrpm tuntumaan. :)

Re: KTM SX 125

22.7.2011 7:13

mulp kirjoitti:Missä vika, kun 04 vuoden säxä lähtee hyvin käyntiin ja käy hyvin, mutta kun lähtee ajamaan ja antaa kierroksia niin että lähtee vetämään ja hyvin kiertää, kunnes rupeaa pätkimään ja räpättämään, kuin olisi rajotin päällä. Vaihdoin uuden tulpan, mutta ei auttanut. apuja?

Katso läpät että on kunnossa samalla kun rassaat sitä kaasutinta.

Re: KTM SX 125

23.7.2011 23:42

välzy kirjoitti:
mulp kirjoitti:Ok, epäilen kyllä että olisi väärä lämpöarvo tulpassa, kun lähtee liikkeelle niin toimii hetken, mutta kun on ensimmäisen kerran kiihdyttänyt kunnolla niin sen jälkeen rupiaa räpättämään. Muuten mitä eroa tuo G tuo tuonne tulpan loppuun ? onko se kärki eri metallia ja pienempi?

Piikkisessä kesällä ysi lämpöarvo on ihan oikea, mitä jos vaihtasit sen tulpan nyt vaan suosiolla ihan uuteen EG:seen.

Sitä juuri tuo g meinaa, toimii paremmin huippukierroksilla.

mikulov kirjoitti:tiedä mopotulpasta.., omassa pyörässä on br8es ja hyvin on pelannut.


varmasti toimii, mutta eipä tuollainen 500 kakstahti kierrä lähellekkään niitä lukemia mitä piikkinen kiertää, ei siinä mitään eroa huomakkaan ennen kuin mennää sinne piikkisen maxrpm tuntumaan. :)

Oon vaihtanu tuon b9eG tulpan mutta ei toiminu. pitää joku päivä kahtioa puola ja puolan johto

Re: KTM SX 125

23.7.2011 23:43

willik kirjoitti:
mulp kirjoitti:Missä vika, kun 04 vuoden säxä lähtee hyvin käyntiin ja käy hyvin, mutta kun lähtee ajamaan ja antaa kierroksia niin että lähtee vetämään ja hyvin kiertää, kunnes rupeaa pätkimään ja räpättämään, kuin olisi rajotin päällä. Vaihdoin uuden tulpan, mutta ei auttanut. apuja?

Katso läpät että on kunnossa samalla kun rassaat sitä kaasutinta.

Läpät oli hyväsä kunnosa olevat v forcen läpät

Re: KTM SX 125

10.9.2011 13:21

Onko piikissä ja 150:ssä käytännössä millasia eroja tehoissa? Miten 150 kestävyys? Oon nyt 4v ajellu 450, ja kun oma pyörä on rempassa ajoin kaverin 08 125 kotarilla, hauska pyörä ajaa! Tuntuu niin kevyeltä ja mutkassa saa vaihtaa linjaa miten haluaa ym. Ajattelin että vois ostaa toiseks pyöräks piikin tai 150..

Re: KTM SX 125

10.9.2011 13:47

onhan siinä aikamoinen ero, mutta käsiteltävyyys täysin samanlainen :) itse ottasin 150 alle, varsinki jos 450:sta vaihtasin pienempään. 150 vetää koko alueelta paremmin!

Re: KTM SX 125

10.9.2011 20:13

everton kirjoitti:Onko piikissä ja 150:ssä käytännössä millasia eroja tehoissa? Miten 150 kestävyys? Oon nyt 4v ajellu 450, ja kun oma pyörä on rempassa ajoin kaverin 08 125 kotarilla, hauska pyörä ajaa! Tuntuu niin kevyeltä ja mutkassa saa vaihtaa linjaa miten haluaa ym. Ajattelin että vois ostaa toiseks pyöräks piikin tai 150..


Itselläni on ollut 150SX ajossa tämän kesän ja en voi tehdä muuta kuin suositella ko. pyörää. Yhtä kevyt ajaa kuin piikki, mutta tehoalue huomattavasti laajempi. Ehdottomasti hauskin pyörä, jolla olen koskaan ajanut.

Tekniikan kanssa minulla ei ole ollut mitään murheita tähän mennessä, joten ensimmäisten mallien luotettavuus ongelmat lienevät olevan historiaa.