Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Huolto & korjaus

2.12.2013 18:01

imafinland kirjoitti:eikös sokkaa lasketa että se menee rikkaammalle :eek:

Kyllä. Neulan nostamisestahan tuossa puhuttiinkin.

Re: Huolto & korjaus

2.12.2013 21:14

Moi! Olisiko kellään hyvää visiota mikäköhän mahtaa kottaraisessa olla, kesken ajon hävis kipinä ja ensitöikseni vaihdoin uuden valopuolan tilalle kun se oli jo valmiina, vaan eipä kipinä palannut. Vasta johtoja plärättyäni löytyi tapponapista ilmeisesti joku oikonen tms, kävin johtoja läpi ja selvää vikaa ei kyllä löytynyt mutta kipinä palas ja eristin viellä liitokset napista uudelleen.

Nyt lähdin ajamaan ja pienillä vaihteilla vetää hyvin, kolmosella ja nelossa kun yrittää kiihdyttää niin mopo antaa täysin sekavia kipinöitä ja paukkuu ja eikä ota kierroksia, kytkimelle kun heittää niin toimii hyvin ja kone kiertää loistavasti, eli siis pienillä vaihteilla ja vapaalla kone toimii. Isoilla vääntöä vaativilla kierroksilla kone ei toimi ei yhtään. Olisko vika tuossa uudessa staattorissa, CDI Boxissa vai puolassa? Kiitos!

EDIT: Kone sai myös lunta tupaan runsaasti, voisko olla vettä jossain ?

Re: Huolto & korjaus

19.12.2013 12:27

Multa löytyy Husqvarna TC 250 nelari, -06, tunteja vasta noin 50 ajettuna ja nyt olisi vikana että lähtee vaikeasti käyntiin, pätkii helvetisti ja toisen pakoputken alkukäyrän vetää heti punaiseksi. Säädin jo venttiilinvälykset ja kaasarikin pitäisi olla tikissä. Voiko olla että pakopuolen venttiili olisi jo niin kärsinyt ettei toimi oikein?

Jos näin niin kuka sellaisen varaosan myy? Sivuja olen selannut mutta venttiiliä en ole vielä löytänyt.

Re: Huolto & korjaus

19.12.2013 17:25

Voihan se olla vaan vähän laihalla nyt kun on kylmenpi keli...
Eli pykälää isompi tk suutin + tk-seos ruuvia 1/8 - 1/4 auki nykyisestä + neulaa ylös pykälä + ehkä myös 5:n isompi pääsuutin.

Tulppaakin kannattaa kokeilla vaihtaa vaikkei se nelarissa usein menekkään.

Jos siellä on pakovena menossa niin se ei kauaa kestä vaan palaa ajossa nopeasti sellaiseen kuntoon ettei enää käy...

Varaosia saat ainakin MP-Racingilta Hyvinkäältä + varmaankin "vanhoilta" Husse jälleenmyyjiltäkin, uudet ei myy kuin KTM-Hussen osia.
http://www.mp-racing.fi/

Re: Huolto & korjaus

19.12.2013 19:55

husseman kirjoitti:Multa löytyy Husqvarna TC 250 nelari, -06, tunteja vasta noin 50 ajettuna ja nyt olisi vikana että lähtee vaikeasti käyntiin, pätkii helvetisti ja toisen pakoputken alkukäyrän vetää heti punaiseksi. Säädin jo venttiilinvälykset ja kaasarikin pitäisi olla tikissä. Voiko olla että pakopuolen venttiili olisi jo niin kärsinyt ettei toimi oikein?

Jos näin niin kuka sellaisen varaosan myy? Sivuja olen selannut mutta venttiiliä en ole vielä löytänyt.

Pakoventtiili vuotaa.

Re: Huolto & korjaus

22.12.2013 21:45

Joo kyllä se itsestäkin siltä vaikuttaa että venttiilissä on se vika, tulppa ja suuttimet on kyllä kokeiltu.

Pitääpä laitella mailia mistä uuden venan sais.

Kannattaako noin vähillä tunneilla harrasteajossa mitään muuta uusia kun koneen aukasee?

Re: Huolto & korjaus

23.12.2013 22:36

husseman kirjoitti:Joo kyllä se itsestäkin siltä vaikuttaa että venttiilissä on se vika, tulppa ja suuttimet on kyllä kokeiltu.

Pitääpä laitella mailia mistä uuden venan sais.

Kannattaako noin vähillä tunneilla harrasteajossa mitään muuta uusia kun koneen aukasee?

Oletko 100% varma tunneista? Kuullostaa nimittäin todella vähäiseltä 8 vuotta vanhaan pyörään.

Re: Huolto & korjaus

26.12.2013 17:30

Onkohan tällainen kuluminen liukuputkissa normaalia? Nuo viirut myös loppuvat viitisen senttiä ennen liukuputken alapäätä. Koitan tässä parhaillaan etsiä syitä siihen, miksi tuo keula on niin hirvittävän epäherkkä.
https://www.dropbox.com/s/txr4rxwajcuymgo/IMG_20131226_161039.jpg
Viimeksi muokannut FMF päivämäärä 27.12.2013 11:36, muokattu yhteensä 2 kertaa

Re: Huolto & korjaus

26.12.2013 22:55

Liukulaakerit vaihtoon..

Re: Huolto & korjaus

28.12.2013 20:35

Vaihdoin runkolaakereita vuoden 2007 Yz250 malliseen pyörään ja lohkossa näkyi tuollaisia http://imgur.com/a/Coku3 viiruja.

Pitäisikö noista huolestua, vai ovatko vain tavallisia valujälkiä?

Re: Huolto & korjaus

29.12.2013 13:46

käyttäjätunnus 375 kirjoitti:Vaihdoin runkolaakereita vuoden 2007 Yz250 malliseen pyörään ja lohkossa näkyi tuollaisia http://imgur.com/a/Coku3 viiruja.

Pitäisikö noista huolestua, vai ovatko vain tavallisia valujälkiä?


eiköhän nuo oo valujälkiä vaan..koita lämmittää lohkoa hiukan kuumailmapuhaltimella,jos raot laajenee niin sitte voipi olla ongelmia tiedos..

Re: Huolto & korjaus

29.12.2013 18:11

Normaalilta näyttää, ainakin tuolla vaihteiston puolella on ihan selviä valun jälkiä.

Re: Huolto & korjaus

4.1.2014 20:39

Onko mahollista että omassa -07 kx250f ois se automaattine puolipuristi jumissa? Tosi raskas polkasta käyntii ku kattonu muutaman muun pikkunelarin käynnistykse seo niiku piikin polkasis ei näytä juurikaa vastaa pistävän :eek:

Re: Huolto & korjaus

4.1.2014 23:28

jako perseellään

Re: Huolto & korjaus

5.1.2014 18:54

Merkit o ainaki kohakkai ja nokassa vastakkai ettei siitä pitäs olla kii... :lol: