Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

10.5.2010 16:46

Siin on joku, ketä ei satu päähän:

Kuva

(http://www.supermotojunkie.com/showpost.php?p=916430&postcount=21)

Pyörä on kiinalainen Pitster Pro ja hyvin tuntuu hyppäävän ja kehuu että ajelee niitä kuin kuin 450 kuutioistaan. Jos tuollainen Monkey-kopio kestää niin kaipa sitten normikokonen pyöräkin jotain kestää. Maltin tosin luulis olevan valttia varsinkin kiinalaisten kanssa. Jos ei muuta nii vähä järkeä päässä suhteessa siihe miten hyppyyttää ja mihin. Se nyt ei ole niin vittumaista jos pyörä menee paskaks ku se, et jos ite ajaja menee paskaks.

10.5.2010 17:52

Moilami kirjoitti: Mikäli Pattonilla hommat toimii, niin sitten ostaisin Galaxyn.


Tästä odottaisinkin infoa.. Kuunvaihteesta puhuttiin jossain välissä.
Tänään laitoin nettimotossa kysymyksen Galaxysta joskus enne klo 12, käväisin äskön katsomassa onko kysymykseen vastattu, ja oli näköjään koko myynti-ilmoitus poistettu...

Mielenkiintoa olisi, mutta hieman ihmetyttää kun ei mitään kuulu..
Samaten ihmettelin tässä taannoin tästä kiinan-topicista poistettuja viestejä.. :|
Viimeksi muokannut Ledta-27 päivämäärä 10.5.2010 19:12, muokattu yhteensä 1 kerran

10.5.2010 19:12

Ledta-27 kirjoitti:
Moilami kirjoitti: Mikäli Pattonilla hommat toimii, niin sitten ostaisin Galaxyn.


Tästä odottaisinkin infoa.. Kuunvaihteesta puhuttiin jossain välissä.
Tänään laitoin nettimotossa kysymyksen Galaxysta joskus enne klo 12, käväisin äskön katsomassa onko kysymykseen vastattu, ja oli näköjään koko myynti-ilmoitus POISTETTU! :paha:

Mielenkiintoa olisi, mutta hieman ihmetyttää kun ei mitään kuulu..
Samaten ihmettelin tässä taannoin tästä kiinan-topicista poistettuja viestejä.. :|


Niin, en sitten tiedä, että vanheneeko ilmoitukset motot.netissä automaattisesti? Tietääkö joku? Vai ovatko Pattonin pojat päättäneet ottaa ilmoituksen pois, jos ovat päättäneet, että näitä pyöriä ei enää myydä?

Pattoni lupasi minulle pyörää kuun vaihteessa Suomeen saapuvaksi. Silloin soittaessani kertoivat, että pyörät olisivat laivassa ja että vielä menisi 3 - 6 viikkoa. Eli ensi viikolla soitan viimeistään heille ja tiedustelen asiaa.

Olkaapa te nyt vain iloisia siitä, että ainakaan ette ole menettämässä varausmaksua.

11.5.2010 0:02

N@in t@n@@n yhden 250cc Orionin l@helta. Voi kiesus. Siihen oli asennettu joku minimoton etuhaarukka! Ja se oli kaupassa semmoisena uutena. Et ohoh.

Shine ja Galaxy - niin oonko ymm@rt@by oikein et niilla on seka 250cc ja 450cc nelari koneet matalaviriteisemmat ku merkkipyorill@ ja siksi huoltov@li on pidempi? Se ois p@@syy miksi oon kiinostunu nista.

Pikku monkey hyppyrissa, no ok mut isomalla pyor@ll@ on isommat rasiteet ja 90 kg + x momentti ja 110 kg pyora + x momentti on ihan eri asiat pit@@ aisoissa.

Srry typo on nappaimisto vahan eri ku yleensa.

11.5.2010 9:10

mikäs laite tämä Defenda oikein on?

http://www.defendamoto.com/product_info ... anguage=en

Entä tämä?

12.5.2010 3:43

Terzi99 kirjoitti:mikäs laite tämä Defenda oikein on?

http://www.defendamoto.com/product_info ... anguage=en


Ei tietoa, mutta mikä tämä Skyteam on?

http://www.motorpower.fi/cat/product_details.php?p=2113

12.5.2010 8:54

Skyteam on ihan asiallinen perusenska jonka saa melko vähällä vaivalla ja rahalla vaikkapa kilpailukuntoon.

12.5.2010 9:02

Trial kirjoitti:Skyteam on ihan asiallinen perusenska jonka saa melko vähällä vaivalla ja rahalla vaikkapa kilpailukuntoon.


NO kyllä sil tulee ikävä jo vaikka perus harrastelijoiden kisoissa, antaa pikkusen liikaa tasoitusta:)

Se Ensimmainen Homma

12.5.2010 21:06

On saada kuski radalle. Itte ajan ny toista kesaa MOPO -lla radalla.(yli 30v mieshenkilo ja fyysista duunia teen) Ja miehen kunto loppu ennen ku pyoran rajat vastassa. Ok sadekeli nii sit ei okein kulkee, mut kuitenki. Se on niin kiinni kuskista ku olla ja voi. No on 19mm kaasari ja etu/ takapaan iskarit oon vaihtanu jykevampaan ja tehoputki ja suutin on jotain 105 mut muuten riejun rungolla mennaan.
Ja no ne toiset siel radalla ei oo sanonu pahaa sana viella. Ku omalla huuli irveessa niin on niillakin ja hyvia neuvoja ja ajovinkkeja saa, ku kysy.
Joku 7000 euron py6ra ihan aloitukseen on yliammuttu ja pahasti ainaki mun kukkarolle. Eenemmin 1500 - 2000.pyoraan ja sit 500 - 600 saappat kyparat jaokamat yms. Siis itte ajan toista kesaa ihan minarelli am6-seella ja matkaa jatkuu. Ei oo kertaka avattu viel konetta, vaan vaihtestooljyt yms kulutsosaa.

Tanaan sit ehdin ekan kerran radalle. Ajattelin et otan isomman pyran tamaksi vuodeksi. 3 kierrosta ja kunto loppui. Eli hankinnat siirtyy ja lisaa harjotusta. Ehka sit joskus jotain parempaa. Mut ny lisaa ajotunteja.
Ja kaikki maailman satusedat kuka sanoo, et 125 kaksitahti on liian tehoton crossin aloitteluun... no comments.

13.5.2010 1:04

Kyllä se eetu on kuskista kiinni, pikku muutoksin Skailla ajaa vaikka beehen nousun ja uskosin että sielläkin vielä nousupisteille. Siitä ylöspäin alkaa vasta pyörä rajoittaa ja siinä nimenomaan teho, ei esim. keulakulma tms. Tosin jos kisat menee Kitee yms suuntaan ja pätkät on niin lyhyitä, ettei helposta ajettavuudestakaan saa etua, joutuu kääntään takkia. Sen voin itte sanoo Skyteam'llä ajamisistani, että akkakapin yhden osakilpailun voittokin oli mahdollinen, mutta kun ei kunto kestäny retuuttaa niin ei. Ja sillä muuten tuli mun kisa"uran" ainoo luokan pohja-aika ikinä - mut se olikin semmonen tosi lyhyt pikis, ei hiekkapattia, eikä lössömutaa, jouhee ja nopee mut kolmosella vielä rundit riitti = ei antanu paljoo vielä tasotusta kulkupuolessa. Pari tarkkaa paikkaa, toisen tajusin ajoissa, toisessa tajusin et silta prkl, ei osu, kerkisin tapeille ja sain hypättyä yli vierestä - muut nössöili tai sössi niissä 5-20s. Mun bravuuri nelareilla on ollu aina noi lyhkäset rykäsyt, taas mulle saman kokosella pelillä kun nää on teille muille, on tullu sitä enempi jengiä selkä edellä vastaan mitä pisempiä pikiksiä on ollu.

Mitä taas tehoihin tulee, oon ajanu ALLE 10HV pyörällä suhteessa SM-luokkiin parhaat kesäpätkäaikani, kyseisessä pyörässä ei käytännössä iskareita vaan jalat = iskarit, mutta painoa vain 67kg. Siis 125cc Trial'lla. Eikä voi sanoa, että olis ollu jotain hidasta puunkiertoo, kun kärki veti 14km 18min., eli ihan rajoilla sen aikaseen sääntöjen mukaseen keskinopeuteen! Pätkät oli siis tosi jouhevia ajettavia, mutta kauttaaltaan kivisiä, semmosta pientä maakivee koko ajan, hyvin vähän mitään homoilua (pari kohtaa kierroksella, toinen vielä siirtymällä). Mutta kivikossa ajohan onkin tekniikkalaji, ajotekniikka ja iskarit... Eiköhän tässä oo tarpeeks faktaa tohon tehopuoleen, aika pitkälle saa edetä jotta siitä olis kiinni. Ja nää kinkkimoottorit on hyvin sitä mitä DR250 tai NX250 edustaa - öljynvaihdot kantsii pitää siinä 5-10h ajon mukaan ja kunnon liemet, tulpan SAATTAA joutua uusimaan silloin kun kisapyöriin uusitaan jo mäntää.

Niin joo, unohtakaa nyt silti ne 250 Samut ja Orionit. Niissä on geometriat jo niin perseellään ettei peräkään ikinä toimi, ei ole mahdollista. Skyteamiin voi heittää vaikka WP:n PDS:n taakse (joskin vaatii pientä painia, mm. sylinterin sorvausta lyhemmäksi) ja sit on 2% päässä kotarista (verrokkina mulla vm. -05 tai -06) geometria. Lisäks Skaihin tai Shineen sopii heittämällä esim. 40mm USD WP (WP:n eka hyvä USD), niissä yleensä sama 4200 laakeri kuin Skaissa ja Shinessä vakiona. Jarrut voi modata mieleisikseen. Shinen napoja en oo ikinä katonu onko oikee vai vasenkätinen, Skaissa on vasenkätinen, joten jos haluaa paremman kehän tai navan, täytyy vaihtaa koko kiekko - tosin yhteensopivia, eli 17mm akselilla ja sopiva aihio levyn ja rattaan etäisyyden suhteen, on oikein listaksi asti.

Summa summarum: en näe mitään järkeä ostaa jotain vanhaa kisapyöränruoskaa samaan rahaan kun saa esim. uuden Skain. Vuoden ajele sillä ruoskalla ja laittaa Skain hinnan verran osiin, myydessä saa vähän vähempi kuin ostaessa ja ajamaan pääsee aina välillä - tuon hintaluokan pyöriin kun ei enää niitä osia heti saa mitä vastaavan ikäluokan pyöriin usein joutuu uusimaan. Skailla ajat vuoden täyspainosesti kisat ja treenit, vaihtelet muutamat swingin laakerit, parit iskarihuollot, ölkyt, suodatinöljyt ja merkkirenkaat, aika hyvin jos saat 1500e kaudessa uppoon. Mä säästin 1,5 kaudessa (joihin lähdin kisapyöristä opitulla budjetilla) yli puolet uuden valkokilpisen kisaenskan hinnasta Skailla ajaessani, vaikka rakentamiseen menikin rahaa - teistä harvan tarvii mm. lyhentää runkoa! Remontteihin ei menny rahaa lainkaan (pl. kaatumisissa hajotetut osata tietty - onneks ei ollu syyläreitä lainkaan!), huoltoihin hyvin vähän. Silti jopa 300 EXC:llä ajava kaveri (B) ajo heti eka kierroksellaan paremman ajan polulla sillä kuin omallaan - ei siis ihan paska varmaankaan. Rakentamisineenkin aikaa meni ajotuntia kohden tallissa tuntia kohden alle puolet siitä kuin vihreellä paskaläjällä - rahaa marginaalinen murunen! Miettii siitä sit mitä kantsii ostaa perusharrasteluun... sänkikrossissa näillä 200-250cc kinkeillä ei sit tee mitään, tulee kaikki matkalehmätkin suorilla ohi ja heittää kilon savipaakuilla mennessään... hiekkaptikkoon ei tehot riitä alkuunkaan jne. mutta perusenskailuun jotain Holisevaa lukuunottamatta erinomasia laitteita! Kunhan unohtaa ne laitteet, jotka ei geometriansakaan puolesta voi toimia.

SMK pistaa vaikka privaan

13.5.2010 19:13

Terve!

Kuule SMK, vastaus siis vaikka pivaan jos menee @salaiseksi@ info, mut saitko skyteamin takajousituksen progressiiviseksi? Progresiivinen jousi vai linkut?
Yritin riejun linkkujen kans elaa ja ei onnistunu, roskiin meni ku venahti ihan kunnolla. Ny ajatteley YZ linkullista takahaarukkaa ja uutta iskaria, mut samas pyoran vaihto olis mielessa. Alkaan iltaa kohti toipuu eilisesta vissin. Niin Skyteami 250 nelitahti - mut se takajousitus.. Siis iskari vai linkut?

14.5.2010 1:04

en halua nyt tässä ketään haukkua pystyyn enkä mitään muutakaan mutmut. en lukenut kuin nuo tankistin pari vikaa juttua ja jotenkin kuulostaa aika hullulta. Yli 30v mies ja ajaa mopolla radalla? Miksi? Veikkaisin että se kunto loppuu jo ihan sen takia että pitää kiskoo sitä ei radalle tarkoitettua mopoa siellä patikossa. Riejun hinnalla saisit kuitenkin jo puhdasverisen rossin, jolla varmasti on mukavampi ajaa radalla.

vastaus

14.5.2010 7:57

Pääsyy on : Tappelu kaljamahaa vastaan. Ihan riittava syy mulle alkuun.

Ja mopo ajaa perushuolloilla, ei männanvaihto talkoita. Osat on hyllyssä. Ei 3vko odottamista. Ja mopolla voi ajaa jos kortti on vahingossa joutunu hyllylle. Ja kovapohjaisella radalla kulkee ihan hyvin.

No ja ku ei ole aikaisemmin mitään ratakokemusta crossivehkeista, niin ei sitä tiedä mita olet ostamassa. Ja niinkaunan ku pyöran hallinta ei ole vaistomaista niin.. Ja ku se mopo on suht helppo ajaa aloittelijalle.

Ja ku todettu on et kunto loppu ennen ku pyöran ominaisuudet niin mita ma tekis sit jollain tehomyllyllä?

Galaxy XTR 250f peruutettu

14.5.2010 10:38

Peruin kaupat Galaxy XTR 250f:stä. Lopettanevat ruiskumallin tuotannon, kun eivät saa sitä kunnolla toimimaan. Ainakin odotus päättyi. Tai ei nyt ihan vielä, sovin uudet kaupat Skyteam 250 ST Endurosta. Saa nähdä, että miten tämän kanssa käy. Tiistaina pitäisi päästä hakemaan.

Kuva

14.5.2010 12:35

Saako sillä mopollakaan ajaa jos kortti hyllyllä? No, ei sen väliä. Oletko kokeillut joskus edes piikkistä rossia? Kyllä siinäkin tehoo on mutta ei niin paljoo että 30v kaljamahalla varustettu mies ei sillä uskaltaisi ajaa. Väitän että se on hitusen mukavampi jopa ajaakkin kuin tielle tarkoitettu mopo. Piikkilläkin pääsee hiljaa ja hallitusti. Ymmärrän kyllä pointtisi mutta en sitä että miksi syöttää rahaa sellaseen mopoon. Sen mopon rataominaisuudetkin on varmaankin melko huonot? Ja jos sellasta ruveta säätään iskareilta ja koneen virittämisellä, en tiedä teetkö näin mutta toivottavasti et. Jos pysyy vähänkään työkalut käsissä niin ei se männänvaihto mikään talkoo homma ole. Hyvinkin yksinkertainen ja helppo toimenpide. Jotenkin itsellä jäänyt mopoajoista sellanen fiilis että kun ei niiden rakenteet meinaa kestää edes katuajossa niin miten ne sitten radalla kestää. Ja kyllä omistin uuden 2t enduromopon. Mutta jos se mopo sinulle riittää niin olehyvä aja sillä vain, mutta kehottaisin kokeileen vaikka 125 2t tai 250 4t rossia radalla.