Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
4.5.2011 13:01
Millä tavoin irroitetaan vesipumpun ja pakoaukonsäätimen laakerit lohkosta ?
4.5.2011 14:49
Helpoiten lähtee tälläisella periaatteella toimivalla ulosvetäjällä,
http://media.storm-motor.fi/img/product ... K-0233.jpg
9.5.2011 23:12
Laitanpa tämän vistin huolto ja korjaus topikista tännekkin, jos vaikka sais jotain vinkkiä-
Ongelmia 2001 vuoden KTM SX 125 pyörässä. Ongelma ilmeni yllättäen. Pyörän saa käyntiin. Käy 5 sekuntia ja sammuu.
Jostain syystä kastelee tulpan. Lähtee aina käymään kun tulpan kuivaa, mutta käy tuon 5 sec max. Kokeiltu 2 sytytystulpalla.
Putsasin kaasarin, säädin bensapinnan=ei tulvi, tarkistin läppärungon ja läpät. Ilmanputsari riittävän puhdas. Suuttimet kokoa 185/45 eli suositellut ja toiminut moitteetta aikaisemmin 100h. Männällä ajettu reilu 20h.
Siinä vähän lähtötietoja. Mitä seuraavaksi kannattaisi tarkistaa?
10.5.2011 12:49
Mistäs näihin Kotareihin saa nykyään kätevimmin ongittua owners manualit. Joskus vuosi takaperin imutin omaan (250SX -03) tuolta KTM:n omilta sivuilta, vaan hukkasin jo tulosteen ja en nyt millään löytänyt manuaalia enää sivuilta. Myös kaveri kaipailis -97 EXC:hen jonkin sortin opusta. Onko kukaan löytänyt tuon owners manualin lisäksi jotain kattavampaa repair manuaalia tms.?
Toinen kyssäri koskeen Boyesenin kurkkuja. Omasta melko haurastunut tuo kumikaula alumiinikurkun ja kaasarin välistä, niin tartteis jo alkaa vaihtamaan. Jo talvella painiskelin kelkan Boyeseneitten kanssa, kun ei meinannut löytää jälleenmyyjää Oulun seudulta. päädyin tekemään itse kaulat, mutta nyt ois taas orkkikset mielellään hakusessa eli löytyykö muualta kuin Kotarin jälleenmyyjältä...liekkö tuossa -03:ssa tuo alumiini-Boyesen edes vakiona?
2.6.2011 15:58
olisko kellään tarvetta sxs kansisarjalle? jossa 3 erinkokoista vaihdettavaa palotilaa. Sillä voi säädellä pyörään lisää vääntöä tai tehoja. KTM:n tehtaalta tilattu viripaketti. kansi+3 palotilaa= 200e
Saku Nevanperä
Puh: 0405076213
4.6.2011 0:06
Millainen tollasen -07 125cc sx:n alaväännöt ovat? Toki tiedän kokemuksestakin, että piikin alaväännöt eivät päätä huimaa. Kävin kokeilemassa tuota ja epäilenkin, että pakoaukonsäätimessä vikaa? Vai liekkö jo niin tottunut nelitahtikoneeseen
Kertokaa myös muita kommentteja ko. pyörästä. Itselle jäi ainakin positiivinen mieli pyörän alustasta.
11.6.2011 12:52
Mikä suutin pitäis olla näin kesällä 2004 ktm:ssä? kun pikku kaasulla ei oikein lähe vetämään ollenkaan ja tyhjäkäyntiä ei pysy juuri lainkaan.. Luultavasti on itellä talvi suutin paikoillaa, joten voisitteko kertoa, että mikä suutin olis hyvä.
13.6.2011 20:40
-Ap- kirjoitti:Laitanpa tämän vistin huolto ja korjaus topikista tännekkin, jos vaikka sais jotain vinkkiä-
Ongelmia 2001 vuoden KTM SX 125 pyörässä. Ongelma ilmeni yllättäen. Pyörän saa käyntiin. Käy 5 sekuntia ja sammuu.
Jostain syystä kastelee tulpan. Lähtee aina käymään kun tulpan kuivaa, mutta käy tuon 5 sec max. Kokeiltu 2 sytytystulpalla.
Putsasin kaasarin, säädin bensapinnan=ei tulvi, tarkistin läppärungon ja läpät. Ilmanputsari riittävän puhdas. Suuttimet kokoa 185/45 eli suositellut ja toiminut moitteetta aikaisemmin 100h. Männällä ajettu reilu 20h.
Siinä vähän lähtötietoja. Mitä seuraavaksi kannattaisi tarkistaa?
Liian rikkaallahan se käy jos kastelee tulpan kokoajan. Lähtisin kokeileen 180 suutinta.
Tai kerran mulla söi tulppia kokoajan, kun alko pätkiin ja sammuileen vaik oli just vaihtanu uudet tulpan, jolloin havaitsin että tulpan päässä oli tippa jäähytysnestettä.. Kannentiivisteen vaihoin niin alko tulpan pysymään ehjänä ja pelaamaan ! Tsekkaas vaikka nuo.
Ja jos jotain isompaa on rikki niin meikältä purku säxästä varaosat, tsek ilmotukset
14.6.2011 21:46
Pearl kirjoitti:-Ap- kirjoitti:Laitanpa tämän vistin huolto ja korjaus topikista tännekkin, jos vaikka sais jotain vinkkiä-
Ongelmia 2001 vuoden KTM SX 125 pyörässä. Ongelma ilmeni yllättäen. Pyörän saa käyntiin. Käy 5 sekuntia ja sammuu.
Jostain syystä kastelee tulpan. Lähtee aina käymään kun tulpan kuivaa, mutta käy tuon 5 sec max. Kokeiltu 2 sytytystulpalla.
Putsasin kaasarin, säädin bensapinnan=ei tulvi, tarkistin läppärungon ja läpät. Ilmanputsari riittävän puhdas. Suuttimet kokoa 185/45 eli suositellut ja toiminut moitteetta aikaisemmin 100h. Männällä ajettu reilu 20h.
Siinä vähän lähtötietoja. Mitä seuraavaksi kannattaisi tarkistaa?
Liian rikkaallahan se käy jos kastelee tulpan kokoajan. Lähtisin kokeileen 180 suutinta.
Tai kerran mulla söi tulppia kokoajan, kun alko pätkiin ja sammuileen vaik oli just vaihtanu uudet tulpan, jolloin havaitsin että tulpan päässä oli tippa jäähytysnestettä.. Kannentiivisteen vaihoin niin alko tulpan pysymään ehjänä ja pelaamaan ! Tsekkaas vaikka nuo.
Ja jos jotain isompaa on rikki niin meikältä purku säxästä varaosat, tsek ilmotukset
joo mulla on 185 suutin, ja kyllä se nytte toimi kun laitoin uutta bensaa ja vähemmän öljyä. Joo ja pitää kysellä sulta jos jotain satun tarvitsemaan
15.6.2011 18:22
Onko kukaan käyttänyt PROXin kaksirenkaista mäntää SX:ssä? Tuli vaan mieleen mitenhän tuo toimii, koska yleensähän nämä vehkeet ovat yksirenkaisia?
15.6.2011 20:28
mulp kirjoitti:joo mulla on 185 suutin, ja kyllä se nytte toimi kun laitoin uutta bensaa ja vähemmän öljyä. Joo ja pitää kysellä sulta jos jotain satun tarvitsemaan
En ainakaan 185:sta pienempää pääsuutinta alkaisi laittamaan. Itselläni oli piikin kotarissa #190 pää- ja #45tk-suutin kesäkeleillä.
16.6.2011 22:12
JM82 kirjoitti:mulp kirjoitti:joo mulla on 185 suutin, ja kyllä se nytte toimi kun laitoin uutta bensaa ja vähemmän öljyä. Joo ja pitää kysellä sulta jos jotain satun tarvitsemaan
En ainakaan 185:sta pienempää pääsuutinta alkaisi laittamaan. Itselläni oli piikin kotarissa #190 pää- ja #45tk-suutin kesäkeleillä.
samaa mieltä. pääsuutin vaikuttaa vain silloin kun ajaa kaasu pohjassa.
kokeileppas laihempaa neulaa tai muuta nykyisen neulan korkeutta. sitten kun tulppa alkaa näyttämään vaalealta niin ollaan liiaan laihalla. maitokahvin värinen tulppa on ok.
muista myös ilmaruuvi. säädä se niin että kun (lämpimällä koneella) tyhjäkäynniltä väännät kaasun pohjaan niin kierrokset nousee heti eikä jää miettimään.
17.6.2011 19:26
en katsoisi tulpan väristä seossuhdetta, kyllä se pitää kuulla/tuntea, 2-tahtisen ollessa kyseessä. ,alkuperäiset suuttimet ja neulalla hienosäätö.
19.6.2011 18:07
Männänvaihdon yhteydessä alkoi kannenpultit venymään, ennen kuin ne sai edes momenttiin. Eli onkohan kannenpultit venyviä, jotka täytyy uusia muutaman avauksen jälkeen? Käyköhän näiden tilalle normaalit pultit? Koko on niin ihmeellinen, kun nämä ovat 7mm pultteja. Pyörä on 2007 125SX.
20.6.2011 22:13
Ei kuulu venyä. Voinut edellinen omistaja kiristää liian tiukkaan niin on venyminen alkanut. Vaihtoon vaan.