Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
21.8.2013 22:46
No Honda tai Yamaha sitte tulee, mutta kuulemma pitäs välttää ekan generaation alu-runkoa Hondan CR;ssä? Mitään perustaa huhulle?
Taidan ostaa jommankumman, sillä perusteella että kumman saapi samaan hintaan paremmassa kunnossa. Mieluiten vasta koneremontoituna joten ei huolia rempasta.
22.8.2013 9:37
osta multa piikki jammu pois -01 ja tiukka 1300. meni just 2100€ huoltoon. jos kiinnostaa nii pistäs yv...... täällähän ei varsinaisesti saisi mainostaa mutta menkööt tälläkertaa
22.8.2013 10:16
Miks pistit tonnin pyörään 2100€ huoltoon?
22.8.2013 15:19
Jos luet edellisen topicin niin moottorisahaa ei tule...
min. 250cc 2-T koska tehot ja kuitenkin kevyt ja hyvä metässä vääntöjensä takia.
Ja aikamoine täystuho on koneelle käyny jos noi paljo on rahaa menny
22.8.2013 16:46
Ei tuossa mun mielestä ole mitään vikaa noissa hondan alurungoissa. Jonkun mielestä ehkä huonoja kun tottunut vielä putkirunkosiin. Tuosta on eemmänkin keskustelua , mutta en nyt muista missä topicissa.
Todennäkösesti, jos vuosimallia ja hintaa katsot niin yamahaan kallistuu. Hondat kun tuppaa yleensä olemaan hieman kalliimpia.
22.8.2013 16:59
Mieluiten budjetti 1800e -> mutta jos löytyy oikein hyväkuntone ja vähän ajettu / just rempattu yksilö hyvillä lisävarusteilla (piikkinakit / tehari) nii miksei siitä budjetista voisi luistaa
22.8.2013 19:00
Nooh, onhan se makuasia, mutta kyllä Hondan ensimmäiset rungot on yleisesti tuomittu: liian jäykkä. Itse ajoin putkirungolla vielä '98 ja kun syksyllä kokeilin tuota Hondaa niin sen jälkeen vaihtui merkki. Mutta - kuten todettu, makuasioita. Onhan noillakin rungoilla ajettu ja jotkut jopa kovaakin.
Nämä on helppoja juttuja kun itse maksaa: ottaa sitä mikä omasta mielestä omalle kohdalle toimii parhaiten.
26.8.2013 12:12
Olen nyt kahden paikkeilla.
1.)
http://www.nettimoto.com/yamaha/yz/14512162.)
http://www.nettimoto.com/honda/cr/1564767Kumpi noista olisi parempi 186 / 85 kuskille, radalle 40%, metsään ja poluille ja sorateille ja hiekkamontuille 60%
Yziin taitaa saada helpommin osia ja ajettavuus taitaa olla parempi mutta CR:n tekniikka on kuulema parempi ja huipputehoja on enemmän.
Vastatkaa pikaisesti.
26.8.2013 15:19
Käy tsekkaamassa kumpi vaikuttaa sulle fiksummalta. Ellei siis matka kovin pitkä.
Kyllä nykyään melkeen mihin pyörään vaan saa hyvin osia, ainakin noihin japseihin.
Ajettavuus on paljon tottumis/maku kysymys, Ite olen ainakin tykännyt tuosta Hondan ajettavuudesta. Yamahasta hyvin vähän kokemusta, joten ei hirveesti tosin vertailukuvia.
Huipputehoilla ei ole juuri mitään merkitystä harraste ajossa. Tuo tehari taitaa olla aika yläkierrosputki tuossa hondassa , joka sitten ei periaatteessa kauheen mukava ajella jos ajaa paljon mettässä yms. Sitten taas toisaalta tuossa hondassa kun tuon nestekytkimen sais tingattua kauppaan mukaan niin olis mettässä mukava. Entisessä pyörässä itellä oli nestekytkin ja on se metsässä helpompi ajella kun vaijerivälitteinen.
Pitkälti menee makuasioihin tuossakin tuo pyörä valinta. Itse ottaisin hondan vaikka vähän vanhempi onkin. Huollot tuntuu molemmissa olevan hyvin tehty ja hondassa miinuksena tuo HGS, Mutta yamahassa vielä isompana miinuksena putkitettu sylinteri.
26.8.2013 21:47
Toinen ääni Hondalle. Jammun putkitettu sylinteri on todella iso miinus. Hondan alkuperäisosat ovat halvempia kuin jammun ja helposti saatavissa.
Doman putki, jollainen tuossa Hondassa on, on ainakin veljen hondassa vääntöputki ja todella helppo ajaa.
27.8.2013 10:28
Katoppas perkele siinä olikin doma. Annoin miinusta HGS:stä. Oletin automaattisesti että hgs paisari kun oli vaimenninkin.
Sen verran toistan itseäni, että tuon nestekytkimen kun saat vielä samaan kauppaan tingattua.Niin todellan mukava peli harrastajalle, kun kerran olikin "vääntöputki" kyseessä.
27.8.2013 21:29
Joo, vielä yksi kysymys. Mistä noihin löytää kulutusosia, niiku mäntiä, kahvoja ja muita osia, tarrasarjoja ja kampuroita? Ihan sama onko ulkomailta tai ei.
Ja sitten vielä että käykö öljyiksi Castrolin MTX 10w-40 lootaöljyiks ja castrolin Power 1 2-t öljyksi?
28.8.2013 8:46
yamahatadu kirjoitti:Joo, vielä yksi kysymys. Mistä noihin löytää kulutusosia, niiku mäntiä, kahvoja ja muita osia, tarrasarjoja ja kampuroita? Ihan sama onko ulkomailta tai ei.
Ja sitten vielä että käykö öljyiksi Castrolin MTX 10w-40 lootaöljyiks ja castrolin Power 1 2-t öljyksi?
http://www.24mx.fi/motocross/
1.9.2013 22:34
yamahatadu kirjoitti:Joo, vielä yksi kysymys. Mistä noihin löytää kulutusosia, niiku mäntiä, kahvoja ja muita osia, tarrasarjoja ja kampuroita? Ihan sama onko ulkomailta tai ei.
Ja sitten vielä että käykö öljyiksi Castrolin MTX 10w-40 lootaöljyiks ja castrolin Power 1 2-t öljyksi?
Ihan mistä vaan prätkäliikkeestä periaatteessa. Toisista paremmin kuin muista vähän riippuen edustuksista.
Ja nuo öljyt on ainakin käyny niihin kakstahteihin joita mulla on ollu.
3.9.2013 10:53
OA243 kirjoitti:Miks pistit tonnin pyörään 2100€ huoltoon?
ei ollu oma päätös laittaa sitä huoltoon..... juttuhan menee näin että jammusta oli kone auki kun vaihdettiin tiivisteitä. ajateltiin käydä saunassa ja sitten hakea tiivisteet postista, noh saunasta tullessa kävin hakemassa puhelimen autotallista ja huomasin että naapurin 6v poika oli käynyt tekemässä piruuksia ja levitellyt jäteöljyt+muut purkit ympäri tallia mukaanlukien yamahan koneeseen. siinä samalla oli leikkinyt vähän autovahalla ja spraymaalilla yamahan luona..... eli ei mene omaan piikkiin tuo huolto......