Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
14.12.2012 20:40
Tässäkö syy kotarin mittariston toimimattomuuteen?
Jos ette saa selvää kuvista niin näyttäisi, että tuosta anturista puuttuu se magneetti kokonaan.. Eli siinä on vain kuoppa, jossa magneetti pitäisi istua?
Siis vaikuttaako tuo anturin rikkioleminen myös esim. mittariston tuntimittariinkin, että sekään ei toimi? Siis kun polkaisen pyörän käymään niin mittari pitää laittaa erikseen sen virtanapista päälle. hyvä, mutta mittaristossa ei päivity mitään, ei tunnit, ajetut kilometrit eikä myös liikkeellä ollessa tuntinopeuskaan...Ja mittaristo myös sammuu itsestään hetken päällä oltuaan...
Jeleppikääs nyt asiantuntijat!
14.12.2012 20:45
näin on. mittari ei toimi jos ei ole magneettia. tyhjäkäynti ei kerrytä tunteja muutenkaan. pyörän täytyy pyöriä jotta tunnit kertyy.
18.12.2012 16:43
Vanhassa pyörässä kuoppa ja niin on uudessaki. Eli ei oo siinä ainakaan vika. Vanhassa pyörässä oli sama vika ja yksinkertaisesti johto oli vaan menny poikki. Vika löyty mittarin ihan alusta lähtevästä johtonivaskasta. Oli sieltä harmaan hankaus/kutistesukan alta menny johto poikki.
Leikkaa auki ja tarkasta.
19.12.2012 14:26
-MpN kirjoitti:Vanhassa pyörässä kuoppa ja niin on uudessaki. Eli ei oo siinä ainakaan vika. Vanhassa pyörässä oli sama vika ja yksinkertaisesti johto oli vaan menny poikki. Vika löyty mittarin ihan alusta lähtevästä johtonivaskasta. Oli sieltä harmaan hankaus/kutistesukan alta menny johto poikki.
Leikkaa auki ja tarkasta.
Jou...
Justiinsa otin tuon anturin irti ja tulin samaan lopputulokseen sen kannalta, että kyllä se magneetti tuntui olevan aivan kunnossa..
Jep, eli ei auta muuta kuin alkaa setvimään noita johtoja.
Olkaahan kuulolla, kun varmaan täytyy kohta taas neuvoja kysellä!
19.12.2012 16:44
Tuosta anturipäästä lähtevät johdot ovat kaksi mustaa johtoa. Minkä värisiin johoihin ne pitäisivät olla liitettynä?
Eli anturipäästä lähtevä paksu musta johto, jonka sisällä on ne kaksi mustaa johtoa on tuo, mihin tulee pikaliittimellä kiinni tuo paksu musta johto, mihin on teipattu kierros punaista teippiä, tässä siis sisällä tuo ruskea ja violetti johto...
Siis tuosta mittaristä lähtevästä harmaasta kutistesukasta lähtee kolme eri rypästä johtoja, joista vain yksi on kytketty...
Ei stn taida tulla valmista...
25.12.2012 14:41
Anturin johdot Musta/Musta tulevat mittarin Valko/Harmaa liittimeen.
MIttaristosta pitää myös musta/punanen/ruskea kytkeytyä juurikin missä se nyt on.
Yks liitin jää tyhjäksi, jossa punanen teippi. Tähän tulee ktm:än oma powerpartsi osa. Eli Sin/Kel/Violetti liitin jää tyhjäksi.
25.12.2012 16:38
-MpN kirjoitti:Anturin johdot Musta/Musta tulevat mittarin Valko/Harmaa liittimeen.
MIttaristosta pitää myös musta/punanen/ruskea kytkeytyä juurikin missä se nyt on.
Yks liitin jää tyhjäksi, jossa punanen teippi. Tähän tulee ktm:än oma powerpartsi osa. Eli Sin/Kel/Violetti liitin jää tyhjäksi.
Tarjoan kaljat tuon johdosta, prkl!
Kiitosta ja paljon!
25.12.2012 16:44
Ollas hyvä
25.12.2012 17:07
-MpN kirjoitti:Ollas hyvä
Ja mittarihan heräsi henkiin! Jes, jes, jes!!
Kippis!
Rengasta, kun pyöräytti niin mittariin tuli virta. Hienoa.
Tuli vaan mieleen, että minkäköhän takia entinen omistaja kytkenyt nuo noin? Liekkö ihan 20h pyörällä ajettu niin kuin piti olla...
27.12.2012 20:22
Morjesta.
Itselläni olisi pari pienehköä murhetta liittyen omaan -06 Exc:hen. Ensinnäkään valot ei toimi kuin mittaristossa. Mistä kannattaa etsiä vikaa? Kiireiden takia en ole ehtinyt asiaa tutkimaan ja yleisestä vapaa-ajan puutteesta johtuen en viitsisi tuhlata aikaa vian etsimiseen. Molemmat valot lopettivat toimintansa samaan aikaan.
Oma pyöräni on tosiaan mallia -06 ja minulla on tullitodistus vuodelta -09 pyörän kilpakäytöstä/punakilpisyydestä. Vaikeuttaako tämä rekisteröintiä?
Ja vielä lopuksi pieni murhe: sopiiko -08 mallin katteet ja mitä muutoksia se vaatisi?
28.12.2012 21:25
Katsastus hommiin en osaa sanoa mitään. Ja tämä voi olla mutua, mutta minusta 08 on eri takahäkki ja putsarikotelo muutenki. Tiedäsitten.
Voisko staattorista olla kärventyny valopuoli? Voit testata sen helposti yleismittarilla. staattorilta tulleviiin valkoseen ja keltaseen johtoihin mittari kiinni ja polkase. Joko 06 mallissa akku? Eihä sulake ole palanu. Kato samalla, että molemman valot hehkut ehjiä.
29.12.2012 17:29
-06 on sulakerasia siinä akun vieressä ilmanputsarikotelon puolella. Sieltä löytyy muistaakseni 2 10ampeerin sulaketta. Tarkista että sulakkeet on kunnossa.
Rekisteröintiin en osaa ottaa kantaa. Soita katsastusasemalle ja kysy.
-06 et saa -08-> katteita oikeen millään. Tarvis uuden takahäkin ja tankin ja niiden hinta tuleekin sitten pyöreesti oleen 300-400€ eli ei mitään järkeä lähteä yrittämään. Joskus itsekkin mietin että millä ne sais päivitettyä uudempiin.
8.1.2013 21:14
Mikä virka tuolla tulpanhatun juuressa kantta vasten tulevalla kumilortolla on?
Tuli vain mieleen, kun syksyllä huolsin pyörää talvea varten ja kun irroitin tulpan ja sen metalliosa, siis joka jää sen kumilortin sisään oli aivan umpiruosteessa...
Meinaan, että jos jättää sen kokonaan pois niin ei varmaan haittaa mitään.. Omasta mielestäni tuosta on vain haittaa sillä näköjään herkkä ruostumaan, jos esim. pesunjälkeen sinne jää nestettä eikä käytä konetta tarpeeksi kauan, että neste haihtuisi..
Sitä ruostetta oli aika paljon ja en ole varma tippuiko sitä vähän tulpanreiästä sylinteriin männän päällekin. No pistin imurin kovalla teholla tulpanreiän päälle niin kait se imas ne paskat sieltä pois mitä sinne saatto tipahtaa.. Pyörä oli tietenkin muuten pestynä ettei mitään pas-kaa pääsisi tippumaan tulpanreiästä mutta enpä tuollaiseen ylläriin ollut varautunut..
8.1.2013 21:51
Se on siinä juuri sen takia ettei sinne tulpan ympärille pääsis mitään kuraa tai muuta, joka sitte tulppaa vaihtaessa vois tippua sylinteriin.
Tulpan päältä ruostumisesta nyt ei kannata paljoa ottaa ressii, koska ruostuu kuitenkin ajan kanssa, olipa sitä kumirähmälettä tai ei.
Mutta itte valitsisin ennemmin nopean tulpan ruostumisen, kuin hiekan sylinterissä.
eli pitäisin sen kumin siinä.
20.1.2013 21:57
Sattui silmään myynti-ilmoitus 2010 vuosimallin 300 kotarin sylkystä niin kait se käy tähän 2012 mallin moottoriin?
50h kuulemma ajettu ja 400€ ilman boksia...