Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

24.3.2009 15:35

Taijetaan puhua aikalailla eri kokoluokista. Mut kyl ne 4t 250cc on aika painavia verrattuna vastaavaan vajaatahtiseen. Valmistajien välillä on eroja. :lol: :) :D

24.3.2009 17:57

Nyt oli pakko laittaa graafiset hymiöt pois käytöstä.

24.3.2009 21:10

jopo59 kirjoitti:Taijetaan puhua aikalailla eri kokoluokista. Mut kyl ne 4t 250cc on aika painavia verrattuna vastaavaan vajaatahtiseen. Valmistajien välillä on eroja. :lol: :) :D

yz125 94.5kg, yz250 102.8kg, yz250f 103.9kg ja yz450f 108.3kg... ajopainoja. piikkisen eron huomaa ajossa, mut en usko et noissa muissa hirveästi eroa on!!

24.3.2009 21:52

Oma kokemus on, että 250 2t (Honda) on kyllä huomattavasti raskaamman tuntuinen ajossa kuin 250 nelari, jolla nyt ajan.

24.3.2009 22:05

Eihä noi erot lukuina näytä kovinkaan suurilta, mut kyl iha selkee ero on nostella crf450 ja yz250. Jammua viel nosteli iha iloiks kärryyn, mut tuli jo ton hondan kohilla mieleen, et pitäiskö sittenki tehä lastausramppi. No saa nähä jos jaksais. Mut on toi honda taas ajossa niin eri vehje. Sitä voimaa vaan löytyy niin eri malliin.

25.3.2009 1:22

minulla on taas semmoinen mielipide et puolikas 2t on ketterämpi taittaa mutkaan ku puolikas nelari!
nelarissa se painopiste paljon ylempänä ko vajaatahissa..
250 2t taas sinänsä raskaampi ajaa vetää nopeeta ranteet lukkoon ku sen verta räväkkää vetoa löytyy kokoajan. rento semmosella on 3 kierroksen settejä ajaa : P kokoajan vaa hytti pystyssä =D

26.3.2009 20:53

2-t koneessa on kannen päällä tulppa ja tulpan hattu. Melko kevyttä
4-t koneessa kourallinen venttiilejä, nostimia ja nokka-akselit jotka pyörii pahimmillaan 6000rpm
Joissain koneissa taitaa olla vielä tasapainoakseli lohkossa tuomassa hyrrä voimia.

Hyrrävoimathan tuon eron tekee. Vertaa esim. ajoa krossi renkailla ja ajoa piikkeillä/nastoilla.
Kumpi jäykempi taitella?

1.4.2009 20:55

Meni kyllä ohi tuo edellinen viesti, mutten olekkaan terävin kynä penaalissa. Yhdyn kyllä siihen mielipiteeseen, että nelarissa on painopiste hieman ylempänä. Toki sitäkin voi helposti muuttaa muiden ominaisuuksien hieman huonontuessa.

1.4.2009 21:00

mikaman kirjoitti:Meni kyllä ohi tuo edellinen viesti, mutten olekkaan terävin kynä penaalissa. Yhdyn kyllä siihen mielipiteeseen, että nelarissa on painopiste hieman ylempänä. Toki sitäkin voi helposti muuttaa muiden ominaisuuksien hieman huonontuessa.

Että 4t pyörän koneesta tulee enemän hyrrävoimia,jonka seurauksena raskaampia ajettavuus... ;) Jos nyt itekkään ymmärrän yhtään mitään :D

1.4.2009 21:41

Ahaa nyt ymmärsin justjust. Ei vaan yhtään raksuttanu ko tuota mietiskelin. Aivan, niistähän se tulee.

2.4.2009 20:17

mikähän näistä mahtas olla paras alottelevalle enduroon?
125cc kakstahti yz yamaha
200 kakstahti gas gas ec
vai 250 nelari yz yammu?

2.4.2009 20:19

Gas Gas noista on ainakin aika edullinen pitää, ja vääntöä löytyy aika hyvin alhaalta kun vertaa piikkiseen.

2.4.2009 21:40

molemmista pidän kyllä.

ihastuin kyllä tuohon vuosimallia 2009 olevaan crf`ään.
aivan mahtava peli!

E:siis crf 250
Viimeksi muokannut sebuRanta päivämäärä 3.4.2009 9:31, muokattu yhteensä 1 kerran

2.4.2009 21:42

sebuRanta kirjoitti:molemmista pidän kyllä.

ihastuin kyllä tuohon vuosimallia 2009 olevaan crf`ään.
aivan mahtava peli!


Kuutiot olikaan?

3.4.2009 9:59

pikku_pekka kirjoitti:mikähän näistä mahtas olla paras alottelevalle enduroon?
125cc kakstahti yz yamaha
200 kakstahti gas gas ec
vai 250 nelari yz yammu?



NO jos noista pitää valita niin 2 on krosseja ja 1 valmis enduro..