Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
22.3.2010 19:43
Myös Topi Servicellä ainakin ennen maksoi etu- ja takapään huolto+säätö jotain 160e.
Kerran koitin myös Motoracingcomppanya ja oli sitte ihan perseestä ne iskarit vaikka kuinka positiivisesti yritti ajatella. Edes vuotavaa stefaa ei oltu vaihdettu. Se asia toki korjaantui kun iskarit meni takasin sinne.
Pyysin hieman vakiota jäykempää alustaa, niin sain sellaset pomppukepit takasin joiden ansiosta kausi loppu hyvinkin nopeesti kahteen pahaan kaatumiseen ja loukkaantumiseen. Molemmat johtu siitä kun takaiskari löi pohjaan sellasessa paikassa jossa sen ei pitäs sitä tehdä.
Jäi sellanen kuva kyseisen puljun toiminnasta, että tehdään sama perussäätö kaikille harrastajille. Eli tyyliin yks simmilevy pakasta pois, niin on herkempi alusta, tai jotain vastaavaa.
Täytyy kaivella jos löytys kuitit molempien huolloista. Tilanne oli sama iskareiden osalta. Molemmilla oli ajettu 10h kun ne vietiin huoltoon ja toiveet olivat samat. Muistelisin että Motoracingcomppanyn lasku oli aikalailla tasan 2X Topin laskuun verrattuna. Ja Topin tekemä alusta toimi niinkuin pitikin.
22.3.2010 19:59
Aika pahasti menee ristiin, tiiätkö yhtään kuka ne sun iskunvaimentimet on huoltanu? Topista on tullu tosi huonoa palautetta ja itselläkin tänä talvena huonoa kokemusta.. Kaveri kuka ajaa a125 meni kausi talvikausi vituiksi vaan sillä, että se käytti topilla 3 kertaa iskarit eikä kertaakaan saanut niitä toimimaan ja itellä oli sama juttu... Topi ei todellakaan tee enää niin hyvää ku ennen.. Ja sen lisäksi topi oli kasannu kaverin keulankin väärin..
22.3.2010 20:04
lerppa kirjoitti:Domizz kirjoitti:UFOP kirjoitti:iskareiden huollosta:N.100€ saa iskarit shimmitettyä ja uudet öljyt.
Joo o, ei ainakaan hyviä....
nii kyllä täytyy kertoa ainakin kahdella(etu ja taka).Tää UFOP ilmeisesti käyttänyt Silvania kun jämsäläisiä näkyy olevan nii pikkasen enemmänkin kun 200 tulee maksamaan simmattuna ja kyllähän stefatkin melkeen kannattaa vaihtaa jos auki on mikä lisää edelleen hintaa mutta on kyllä hyvätkin sen jälkeen
Silvanilta etu+takapää huolto(öljyt/stefat) ja simmaus ~350e.
22.3.2010 20:36
Silvanilla on aina 100 lisää jos vie jonkun muun kun keltaisen osia huoltoon...Ja toi iskarin rakentelu semmoiselle joka ei tiedä mitä pyytää on aika hankalaa,pelimies pystyy sanomaan heti mitä haluaa ja silloin kyllä pitäs kepit tulla mieleiseksi.
22.3.2010 20:53
En tiedä kuka ne sitten huolsi, mutta Peten kanssa puhuin puhelimessa aina.
Ja en pidä itseäni millään lailla kovana kuskina, mutta kyllä mä tiesin tasan tarkkaan että halusin hivenen jäykemmän/progressiivisemman alustan kuin vakio. Takasin tuli sellanen alusta joka tuntu enduroon tarkoitetulta.
22.3.2010 21:03
iskari asiaa varmaan tarkemmin jossain muualla! tämä juuri syy minkä takia aina laitetaan uusia aiheita kun ruetaan puhuun asian vierestä ja tulee monta sivua turhaan eikä kukaan jaksa niitä sitten lukea!
22.3.2010 21:04
josko kirjoitti:En tiedä kuka ne sitten huolsi, mutta Peten kanssa puhuin puhelimessa aina.
Kyllä kyllä, noitten kanssa kannattaa itelläkin tiukka linja vaan. Jos ei tuu sellaset ku haluaa, nii soitoa perään vaan tai uudestaan käymään ja juttelemaan asiasta.
22.3.2010 21:50
Onko niin,että kx kawoista(250)olis otettu tehoja enemmän ulos kuin muista vakiocrosseista ja siksi moottorin kesto huonompi ja esim.männänvaihtovälit lyhyemmät muihin verrattuna,vai onko nää juttuja vaan?
22.3.2010 23:46
lerppa kirjoitti:..Ja toi iskarin rakentelu semmoiselle joka ei tiedä mitä pyytää on aika hankalaa,pelimies pystyy sanomaan heti mitä haluaa ja silloin kyllä pitäs kepit tulla mieleiseksi.
Se on kyllä just näin! Itellä ollu näpit pelissä yhden A-kuskin iskareihin ja oli kyllä kiva tehdä kun kuskilta tuli just että mitä tekee ja mitä pitäis olla, niin selkee tilanne kun olla voi laskee simmitys ja kattoo mitä ja mihin muuttaa ja kerrasta kelpas. Kaikkein pahin on se harrastelija, joka ei yhtään osaa snaoo mitä tarttis tehdä "hyvät spooriin", jep jep, kattelet sit siihen jonkun kompromissin ja asiakas kiittelee kuinka paljon paremmat tuli - tai ei kuulu mitään ja perään soitellessa sanoo et joo vein XXX:lle sit kun se kuulemma tekee hyvät ja tuli vielä paremmat - siis aika lailla tsägällä arvotaan sopivaa näkemättä edes miten kuski, joka ei osaa sanoo iskareistaan mitään, ajaa.
Ja 230e on ollu meillä isoin lasku simmityksestä, joka sisälsi kyllä myös sen myyttisen uuden stefan takaiskariin - myyttisen siksi, kun täällä(kin) toiset pitää sitä jonain itseisarvona kun ehjän hyvän orkkiksen tilalle vaihdetaan kitkanen 2-10e laakeriliikkeen paska, joka tosiasiassa alkaa vuotaa ennen kuin olis alkanu sillä orkkisella. Unohtakaa nyt jo se uus stefa, orkkikset maksaa 30e ja yli, eli on ihan tyhmää kasvattaa laskua sillä, ellei kerran vuoda. Eri asi on sitten kun tulee joku kirosanakybi huoltoon, liki 10v. rullattu, ei ikinä huollettu, öljyn tilalla (jota jäljellä desi tai kaks) kuraa, kaikki loppu, koitetaan elvyttää pitään ees mehut sisällä vaihtamatta uutta 80-120e tiivistepesää, eikä niin enää sillä herkkyydellä väliä.
23.3.2010 7:33
Semmonen ihmetyttää kun pyörä on laitettu myyntiin niin lähes aina lukee että rempattu ja mäntää vaihdettu! onko se nyt järkevää korjata ja sitte myydä jos meinaa rahaa saada
23.3.2010 7:38
sjo kirjoitti:Semmonen ihmetyttää kun pyörä on laitettu myyntiin niin lähes aina lukee että rempattu ja mäntää vaihdettu! onko se nyt järkevää korjata ja sitte myydä jos meinaa rahaa saada
katos joku toinenkin ihmettelee samaa,itse en luota ainakaan jos ei ole tehty liikkeessä ja kuitit todisteena...pikkasen vielä sittenkin epäillen.
23.3.2010 9:20
no onko se crossi sitte muuten taloudellisesti järkevää?
helpomminhan se huollettu peli menee kaupaksi eikä tartte täyttä paskaa myydä.
23.3.2010 11:12
xQ kirjoitti:no onko se crossi sitte muuten taloudellisesti järkevää?
helpomminhan se huollettu peli menee kaupaksi eikä tartte täyttä paskaa myydä.
Jos nään pyörän myynnissä mihin on mäntä vaihdettu,tai muuta remppaa,niin kyllä se ilmoitus huomattavasti enemmän kiinnostaa,kuin se,et "pyörä on mallia 2005,hyvin on pelannut monta vuotta,eikä mitään ole tarvinut tehdä ja hyvin on toiminut".Se kertoo myös omistajasta ja siitä onko pyörästä pidetty huolta.Ittelläni on männällä ajettu 34h ja siinähän on jo kohta männänvaihto esissä.En viittis pistää myyntiin tolla tuntimäärällä.Kuitit talteen kaikista osista ja vaikka ajopäiväkirja.
23.3.2010 15:51
timpax41 kirjoitti:Kuitit talteen kaikista osista ja vaikka ajopäiväkirja.
Kävin loppukesästä vaihtamassa kaksi pyörää yhdeksi, niin silloin huomasin tuon ajopäiväkirjan tärkeyden.
Kun etukäteen juttelin arvioita niin oli kovasti varovaisia arvioita kauppiaalla. Sitten kun toin pyörät näytille ja annoin ajo/huolto -päiväkirjan niin hyvitys kasvoi huomattavasti. Päiväkirjassa oli listattu koska on pyörillä ajettu ja kuinka paljon. Lisäksi koska oli öljyt vaihdettua, mitä huoltoa milloinkin jne... Olin kirjannut myös muoviosien vaihdot listaan ja syyn miksi piti vaihtaa.
23.3.2010 19:23
Onhan pyörä mukavampi pitää ja myydä poiskin kun on hyvin huoltanut, mutta usein ilmoituksissa kehutaan, että juuri vaihdettu mäntä yms. vaikka oikeasti remontti tehty jo melkein vuosi sitten ja sen jälkeen ajettukin useita tunteja. Ainahan noissa vähän pyöristetään omaksi eduksi.