Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Huolto & korjaus

11.11.2013 21:47

201262 kirjoitti:
Roassii kirjoitti:
Marsus89 kirjoitti:14,8h ajettu -14 250kxf kawa, hajos eile enduropolulla, kiertokangenlaakeri paskana. Hyviä vehkeitä. Muilla särkyny uusista pyöristä mtn tommosta vähillä tunneilla ? :nolo:¨
Öljyt + suodatin vaihdettu yht 6 kertaa.

Melko tiuha öljynvaihtoväli tuntuu ainakin olevan. En ole kuullut, että kenelläkään olisi noin pienillä tunneilla noin isoja murheita :eek:

Meillä on ajettu 90h Kawalla alakertaa avamatta, suht reipasta crossivauhtia (MXJ sijat 3-10),vieläkin toimii. Väitän että suurin osa nelareiden alakerta vaurioista johtuu öljyn vähyydestä. Litrassa oljyä ei ole paljon pelivaraa. Öljyt vähissä, muutama pidempi keulitus ja veivinlaakeri pilalla.


Joka kerta oon kyl niin tarkasti laittanu öljy et ei se siitä, lue alempaa mistä johtu....

Roassii kirjoitti:
Marsus89 kirjoitti:14,8h ajettu -14 250kxf kawa, hajos eile enduropolulla, kiertokangenlaakeri paskana. Hyviä vehkeitä. Muilla särkyny uusista pyöristä mtn tommosta vähillä tunneilla ? :nolo:¨
Öljyt + suodatin vaihdettu yht 6 kertaa.

Melko tiuha öljynvaihtoväli tuntuu ainakin olevan. En ole kuullut, että kenelläkään olisi noin pienillä tunneilla noin isoja murheita :eek:


Sentakia vaihtelin tiheeseen öljyä ku eka uus pyörä, pelasin varman päälle että varmasti on puhas kone heti alusta alkaen, ei avittanu.

Re: Huolto & korjaus

12.11.2013 10:51

Marsus89 kirjoitti:
Marsus89 kirjoitti:14,8h ajettu -14 250kxf kawa, hajos eile enduropolulla, kiertokangenlaakeri paskana. Hyviä vehkeitä. Muilla särkyny uusista pyöristä mtn tommosta vähillä tunneilla ? :nolo:¨
Öljyt + suodatin vaihdettu yht 6 kertaa.


Joo elikkä äsken aukastiin kone. Mäntä+tappi paskana, sylinterissä jälet. Runkolaakerit paskana, kiertokangen laakeri paskana. Metalli hilua joka paikka täynnä. Öljypumppu jumissa... Noh kaiken kruunaa se että kaikki johtuu väärin asennetusta stefasta kytkinkopassa (kampiakselinpäässä), oli stefassa jtn työkalunjälkiä ulkopinnassa ja oli sisäreuna revennyt niin että näkyi se jousi. Sieltä johtui öljynpaine häviö kampuralle/akselille, josta johtu et se kiertari hirtti kiinni jne jne... Soittaa huomenna sumekolle tai jonnekki.. Hermot aika kireellä :seko: :paha: :nolo: :itku:

Todella huono idea purkaa moottori, ennen kuin olit sopinut asiasta Sumekon kanssa. Monesti nämä saa kyllä sovittua, kunhan asiallisesti asiansa esittää maahantuojalle. Vaikka varsinaista takuuta näillä vehkeillä ei ole, niin yksityisen henkilön kuluttajansuoja on kohtuullisen vahva.

Re: Huolto & korjaus

12.11.2013 11:48

pmc kirjoitti:
Marsus89 kirjoitti:
Marsus89 kirjoitti:14,8h ajettu -14 250kxf kawa, hajos eile enduropolulla, kiertokangenlaakeri paskana. Hyviä vehkeitä. Muilla särkyny uusista pyöristä mtn tommosta vähillä tunneilla ? :nolo:¨
Öljyt + suodatin vaihdettu yht 6 kertaa.


Joo elikkä äsken aukastiin kone. Mäntä+tappi paskana, sylinterissä jälet. Runkolaakerit paskana, kiertokangen laakeri paskana. Metalli hilua joka paikka täynnä. Öljypumppu jumissa... Noh kaiken kruunaa se että kaikki johtuu väärin asennetusta stefasta kytkinkopassa (kampiakselinpäässä), oli stefassa jtn työkalunjälkiä ulkopinnassa ja oli sisäreuna revennyt niin että näkyi se jousi. Sieltä johtui öljynpaine häviö kampuralle/akselille, josta johtu et se kiertari hirtti kiinni jne jne... Soittaa huomenna sumekolle tai jonnekki.. Hermot aika kireellä :seko: :paha: :nolo: :itku:

Todella huono idea purkaa moottori, ennen kuin olit sopinut asiasta Sumekon kanssa. Monesti nämä saa kyllä sovittua, kunhan asiallisesti asiansa esittää maahantuojalle. Vaikka varsinaista takuuta näillä vehkeillä ei ole, niin yksityisen henkilön kuluttajansuoja on kohtuullisen vahva.


Pyörä tuli mulle Speedermanin kautta, soitin sumekolle. Sanoivat ettei ole niillä mitään tekemistä pyörän kanssa, joten apua ei sieltä herunu, sanoivat että ota yhteyttä myyjään. Soitin speedermanille, sanovat että laitteella ei ole takuuta. Noh sanoin sit et voitteko ottaa yhteyttä sinne mistä tilasitte, kun aika selvä valmistevika tässä pyörässä(stefassa). Kerto vaan että ei oteta yhteyttä kun se on turhaa, no minä siihe että voitteko yhteystiedot laittaa siitä paikasta mistä tilasitte, sano vaan et ne on minun omia asioita mistä tilaan pyörät, siihepä se sitten jäi... Ainii sano se viel ettei näis laitteis oo valmistevikoja, että ne hajoo jos on hajotaksee.

Re: Huolto & korjaus

12.11.2013 12:56

Hieno asenne a) Sumekolla b) Speedermanilla.

Soiko kellot aiheesta "asiakaspalvelu"? Tuskinpa vaatisi hirveästi heidän (Sumekon) kontakteillaan kysyä esim. Kawasaki Europelta, että miten tällaisen kanssa kannattaisi edetä - onko aihetta esim. lähettää moottoria Kawasakille. Oletan, että pyörä on Euroopasta, eikä Speederman ole sitä uittanut jostain American ihmemaasta tai vast. Vaikka Sumekolla ei suoraan halua tai mitään muutakaan intressiä tuon kanssa olisi, niin hyvin hoidettu asiakaspalvelu on sijoitus tulevaisuuteen. Mitäköhän "lakipykälät" tässä Euroopan Neuvostoliitossa sanoo tällaisesta keisistä...?
Tulee ihan Puro mieleen: jengi haki TM:miä edukkaasti Ruotsista niin Puro ei suostunut myymään varaosia niihin. Ihanaa ottaa aina lämpöä tällaisista keiseistä ja äänestää jaloillaan. :D

Re: Huolto & korjaus

12.11.2013 13:13

Sumekoa en tässä lähtisi haukkumaan. Jos pyörä ei olisi harmaatuotu niin olisi tullut vastaan asiassa. (Tiedön omasta kokemuksesta). Speedermania tässä voi hieman haukkuakin, mutta ei sekään niin yksioikoista ole. Asiakas on purkanut moottorin itse eikä näissä edes mitään virallista takuuta ole. Sitäpaitsi 15h on jo aika paljon ajoa. Jos alusta asti olisi ollut vähillä öljynpaineilla niin olisi hajonnut jo heti alkuunsa.

Re: Huolto & korjaus

12.11.2013 13:14

JayDaddy kirjoitti:Hieno asenne a) Sumekolla b) Speedermanilla.

Soiko kellot aiheesta "asiakaspalvelu"? Tuskinpa vaatisi hirveästi heidän (Sumekon) kontakteillaan kysyä esim. Kawasaki Europelta, että miten tällaisen kanssa kannattaisi edetä - onko aihetta esim. lähettää moottoria Kawasakille. Oletan, että pyörä on Euroopasta, eikä Speederman ole sitä uittanut jostain American ihmemaasta tai vast. Vaikka Sumekolla ei suoraan halua tai mitään muutakaan intressiä tuon kanssa olisi, niin hyvin hoidettu asiakaspalvelu on sijoitus tulevaisuuteen. Mitäköhän "lakipykälät" tässä Euroopan Neuvostoliitossa sanoo tällaisesta keisistä...?
Tulee ihan Puro mieleen: jengi haki TM:miä edukkaasti Ruotsista niin Puro ei suostunut myymään varaosia niihin. Ihanaa ottaa aina lämpöä tällaisista keiseistä ja äänestää jaloillaan. :D


Joo en tiiä, enkä tiiä sitäkää mittee täs nyt seuraavaks tekis.

Re: Huolto & korjaus

12.11.2013 13:45

Kervine kirjoitti:Sumekoa en tässä lähtisi haukkumaan. Jos pyörä ei olisi harmaatuotu niin olisi tullut vastaan asiassa. (Tiedön omasta kokemuksesta). Speedermania tässä voi hieman haukkuakin, mutta ei sekään niin yksioikoista ole. Asiakas on purkanut moottorin itse eikä näissä edes mitään virallista takuuta ole. Sitäpaitsi 15h on jo aika paljon ajoa. Jos alusta asti olisi ollut vähillä öljynpaineilla niin olisi hajonnut jo heti alkuunsa.


Tässä nikotuttaa tuo asenne. "Harmaatuonti" tai "rinnakkaistuonti" ei ole mitenkään laitonta, joten esim. tässä kun Speederman (ilmeisesti) laittaa omilla toimillaan homman vihkoon, niin Sumekon olisi (lähes ilmaista) kerätä pisteet ko. asiakkaan (ja monen muun) silmissä. Se, että jättää kuluttajan oman onnensa nojaan ei mun mielestä mitenkään edistä heidän omaa businesstaan eikä anna kovin hyvää kuvaa toiminnasta. Lähtökohtaiseisti Speedermanin olisi oikea taho, mutta Sumekolla olisi nyt hyvä paikka näyttää "miksi maahantuoja ja jälleenmyyjät". Tässä olisi nyt potentiaalinen asiakas - tai tuleva asiakas, mutta jos vastassa on teflonia niin voipi olla että ne varaosat (ja se seuraavakin pyörä) tulee sitten taas jostain ulkomailta.

Se on aivan totta, että moottoria ei olisi kannattanut purkaa - mutta väitän silti että muutaman sähköpostin ja/tai puhelun vaihtaminen pääkallopaikan kanssa ei saisi olla näin hankalaa. Jos Kawasakilta sanottaisiin, että "sorry bro, mitäs purit koneen" tai vast. niin sitten ei auta kun niellä, mutta se että asiasta ei olla mitenkään kiinnostuineita niin antaa todella huonon kuvan. Uskon, että Sumekolla olisi mahdollisuus tätä omalta osaltaan selvittää, edes sen verran että voisi asiakkaalle sanoa "että näin tai noin."

Loppuviimein erittäin yksinkertainen asia. On vaan ihan viitsimisestä kiinni.

Re: Huolto & korjaus

12.11.2013 13:58

Sumekolla on ollut tälläinen suhtautuminen sivusta tuotuihin pyöriin jo pitkään. Joskus 10 vuotta sitten kun itellä oli kawa ja soitin Sumekolle kysyäkseni jotain varaosaa eka vastaus oli "Katsotaan nyt aluksi onko se edes tuotu meidän kautta Suomeen".

Re: Huolto & korjaus

12.11.2013 14:12

Marsus89 kirjoitti:Joo en tiiä, enkä tiiä sitäkää mittee täs nyt seuraavaks tekis.


Pyörä on varmaankin Saksasta, sieltä voisi kysyä:
Yhteystiedot

...ja kun ei ole olemassa mitään mihin SOME ei pystyisi:
http://www.linkedin.com/vsearch/p?f_CC= ... nectedness
:)

Re: Huolto & korjaus

12.11.2013 15:00

Kauppiaat yleensä kai ilmoittaa, ettei näille laitteille oo mitään takuuta. Mä näkisin, että siitä huolimatta kauppiaalla on kuluttajalainsäädännön mukainen virhevastuu. Tässäkin tapauksessa kannattaisi varmaan olla yhteydessä kuluttajavirastoon (kuluttaja-asiamies).

Re: Huolto & korjaus

12.11.2013 15:05

En tiiä vituttaa tämä ralli jo tarpeeks. 402e Jenkkilästä osat, mäntä hilinuineen, kiertokanki hiluineen, runkolaakerit ja öljypumpun osia + se stefa...

Re: Huolto & korjaus

12.11.2013 15:37

Vaikka ei ole takuuta niin, kuluttajansuojalain pitäisi kyllä suojata sinua tässä tapauksessa. En nyt ulkoa muista mikä pykälä, mutta jossain luki kauppatavarassa on virhe jos se ei kestä sitä aika mitä kuluttaja voi olettaa sellaisen tavaran kestävän. Tässä voidaan varmaan olettaa että pyörä kestää huoltotaulukon mukaan? Kannattaa varmaan lukasta finlexistä kuluttajasuojalain viides luku: http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1978/19780038#L5 , ja ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen.

Re: Huolto & korjaus

12.11.2013 22:43

Tosi paskamainen asenne Sumekolla ja Speedermanilla :| . Olisi(vat) voineet edes tarjoutua soittamaan Kawasakin tehtaalle ja kysyä vähän asiasta ja sitten kertoa miten on, vaikka mitään ei korvattaisikaan. Paljon parempi kuva jäisi yrityksestä ja ei vituttaisi niin pahasti. No, tosihan tuo on että ei noi osat kuitenkaan mitään niin kalliita ole, niin saattaa kyllä olla parasta antaa olla, jos ei oo innostusta ruveta tappelemaan. Se mikä ei tapa, se vituttaa.

Re: Huolto & korjaus

13.11.2013 22:36

Kuluttaja asiamiehelle soitin, semmosen lomakkeen lähetin missä piti selittää mitä vikaa ja korjattavaa pyörässä on + tilinumerot ja korvattava summa, Speedermanille siis, jos eivät 2vko sisään vastaa niin s-postia asiamiehelle, ja hän on yhteydessä firmaan ja rupeaa selvittämään asiaa. :roll:

Re: Huolto & korjaus

14.11.2013 11:10

Ennenkuin joku ymmärtää väärin niin kerron jo heti että minulla ei ole mitään siteitä sumekoon eikä omaa lehmää ojassa. On vaan mielestäni aika naurettavaa tehdä tuollaisesta kärpäsestä härkästä. Nämä laitteet ovat kilpapyöriä ja tuo 15h ajoa on jo oikeasti paljon. Olen ollut kawasakin jälleenmyyjällä töissä ja sumekolta on saatu takuuseen aivan mukisematta muun muassa täydellinen kansi koska vanhassa oli selkeästi valmistevika. Kyseessä oli pari tuntia ajettu pyörä. Ymmärrän sumekon asenteen harmaatuotuihin vehkeisiin täysin koska kilpalaitteella ei ole valmistajan takuuta vaan maahantuoja vastaa takuusta sekä takuuehdoista. Miksi sumeko maksaisi omasta pussistaan jotain kun ei ole laitteestakaan saanut pennin hyrrää. En henkilökohtaisesti edes usko koko kasausvirheeseen tässä tapauksessa koska ei se kone pyöri ilman kunnon öljynpaineita 15 tuntia. Stefa on voinut hajota moottoria purkaessa. Tiedän jo nyt että kohta alkaa armoton vittuilu että asenteeni on perseestä mutta olen ollut asiakas, myyjä sekä huoltomies niin oppii ajattelemaan asiat useammalta eri näkökannalta.