11.11.2013 21:47
201262 kirjoitti:Roassii kirjoitti:Marsus89 kirjoitti:14,8h ajettu -14 250kxf kawa, hajos eile enduropolulla, kiertokangenlaakeri paskana. Hyviä vehkeitä. Muilla särkyny uusista pyöristä mtn tommosta vähillä tunneilla ? ¨
Öljyt + suodatin vaihdettu yht 6 kertaa.
Melko tiuha öljynvaihtoväli tuntuu ainakin olevan. En ole kuullut, että kenelläkään olisi noin pienillä tunneilla noin isoja murheita
Meillä on ajettu 90h Kawalla alakertaa avamatta, suht reipasta crossivauhtia (MXJ sijat 3-10),vieläkin toimii. Väitän että suurin osa nelareiden alakerta vaurioista johtuu öljyn vähyydestä. Litrassa oljyä ei ole paljon pelivaraa. Öljyt vähissä, muutama pidempi keulitus ja veivinlaakeri pilalla.
Roassii kirjoitti:Marsus89 kirjoitti:14,8h ajettu -14 250kxf kawa, hajos eile enduropolulla, kiertokangenlaakeri paskana. Hyviä vehkeitä. Muilla särkyny uusista pyöristä mtn tommosta vähillä tunneilla ? ¨
Öljyt + suodatin vaihdettu yht 6 kertaa.
Melko tiuha öljynvaihtoväli tuntuu ainakin olevan. En ole kuullut, että kenelläkään olisi noin pienillä tunneilla noin isoja murheita
12.11.2013 10:51
Marsus89 kirjoitti:Marsus89 kirjoitti:14,8h ajettu -14 250kxf kawa, hajos eile enduropolulla, kiertokangenlaakeri paskana. Hyviä vehkeitä. Muilla särkyny uusista pyöristä mtn tommosta vähillä tunneilla ? ¨
Öljyt + suodatin vaihdettu yht 6 kertaa.
Joo elikkä äsken aukastiin kone. Mäntä+tappi paskana, sylinterissä jälet. Runkolaakerit paskana, kiertokangen laakeri paskana. Metalli hilua joka paikka täynnä. Öljypumppu jumissa... Noh kaiken kruunaa se että kaikki johtuu väärin asennetusta stefasta kytkinkopassa (kampiakselinpäässä), oli stefassa jtn työkalunjälkiä ulkopinnassa ja oli sisäreuna revennyt niin että näkyi se jousi. Sieltä johtui öljynpaine häviö kampuralle/akselille, josta johtu et se kiertari hirtti kiinni jne jne... Soittaa huomenna sumekolle tai jonnekki.. Hermot aika kireellä
12.11.2013 11:48
pmc kirjoitti:Marsus89 kirjoitti:Marsus89 kirjoitti:14,8h ajettu -14 250kxf kawa, hajos eile enduropolulla, kiertokangenlaakeri paskana. Hyviä vehkeitä. Muilla särkyny uusista pyöristä mtn tommosta vähillä tunneilla ? ¨
Öljyt + suodatin vaihdettu yht 6 kertaa.
Joo elikkä äsken aukastiin kone. Mäntä+tappi paskana, sylinterissä jälet. Runkolaakerit paskana, kiertokangen laakeri paskana. Metalli hilua joka paikka täynnä. Öljypumppu jumissa... Noh kaiken kruunaa se että kaikki johtuu väärin asennetusta stefasta kytkinkopassa (kampiakselinpäässä), oli stefassa jtn työkalunjälkiä ulkopinnassa ja oli sisäreuna revennyt niin että näkyi se jousi. Sieltä johtui öljynpaine häviö kampuralle/akselille, josta johtu et se kiertari hirtti kiinni jne jne... Soittaa huomenna sumekolle tai jonnekki.. Hermot aika kireellä
Todella huono idea purkaa moottori, ennen kuin olit sopinut asiasta Sumekon kanssa. Monesti nämä saa kyllä sovittua, kunhan asiallisesti asiansa esittää maahantuojalle. Vaikka varsinaista takuuta näillä vehkeillä ei ole, niin yksityisen henkilön kuluttajansuoja on kohtuullisen vahva.
12.11.2013 12:56
12.11.2013 13:13
12.11.2013 13:14
JayDaddy kirjoitti:Hieno asenne a) Sumekolla b) Speedermanilla.
Soiko kellot aiheesta "asiakaspalvelu"? Tuskinpa vaatisi hirveästi heidän (Sumekon) kontakteillaan kysyä esim. Kawasaki Europelta, että miten tällaisen kanssa kannattaisi edetä - onko aihetta esim. lähettää moottoria Kawasakille. Oletan, että pyörä on Euroopasta, eikä Speederman ole sitä uittanut jostain American ihmemaasta tai vast. Vaikka Sumekolla ei suoraan halua tai mitään muutakaan intressiä tuon kanssa olisi, niin hyvin hoidettu asiakaspalvelu on sijoitus tulevaisuuteen. Mitäköhän "lakipykälät" tässä Euroopan Neuvostoliitossa sanoo tällaisesta keisistä...?
Tulee ihan Puro mieleen: jengi haki TM:miä edukkaasti Ruotsista niin Puro ei suostunut myymään varaosia niihin. Ihanaa ottaa aina lämpöä tällaisista keiseistä ja äänestää jaloillaan.
12.11.2013 13:45
Kervine kirjoitti:Sumekoa en tässä lähtisi haukkumaan. Jos pyörä ei olisi harmaatuotu niin olisi tullut vastaan asiassa. (Tiedön omasta kokemuksesta). Speedermania tässä voi hieman haukkuakin, mutta ei sekään niin yksioikoista ole. Asiakas on purkanut moottorin itse eikä näissä edes mitään virallista takuuta ole. Sitäpaitsi 15h on jo aika paljon ajoa. Jos alusta asti olisi ollut vähillä öljynpaineilla niin olisi hajonnut jo heti alkuunsa.
12.11.2013 13:58
12.11.2013 14:12
Marsus89 kirjoitti:Joo en tiiä, enkä tiiä sitäkää mittee täs nyt seuraavaks tekis.
12.11.2013 15:00
12.11.2013 15:05
12.11.2013 15:37
12.11.2013 22:43
13.11.2013 22:36
14.11.2013 11:10