Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
21.3.2010 21:42
yamahaa saa ainakin 2 tahtina sekä 250 että 125, samoin suzukia saa 125 ja 250 ja kawan piikkiä myydään euroopassa... Ja TM:llä ja Kotarilla 2 tahdit on niitä tärkeimpiä ja eniten myytyjä.
eiköhän noihin 2 tahtisiin melko monta vuotta saa osia vielä kun ainakin hondalla vielä -85 vuosimallisiin löytyy osia.
21.3.2010 22:52
paljoko noissa nelareissa sitte on se öljy tilavuus? radalla ymmärtää jotenki tuon 5h vaihto välin mutta jos jossain metsätiellä/hiekka montulla käy vähä pöristeleen niin melko hurjalta tuntuu! paljonko ajettuja nelareita teiltä löytyy ja mitä remppoja ootte tehny niihin?
21.3.2010 23:31
noilla merkeillähän menee toi vuosimalli homma niin että 20vuotta pitää olla varaosia sen jälkeen kun on tehty eli nyt 2010 mallit kun tuli niin 2020 niiden ei vissii ole pakko tehdä varaosia, näin joku itse iso herra joskus tuli pätemään
22.3.2010 7:17
eli 90 luvun pyörään ei sitte välttämättä osia saa vai? tai niitä ei tehdä?
miten voi muuten varmistua pyörän vuosimallista?
22.3.2010 14:35
Kyllä 90-luvun vehkeisiinkin vielä tehdään osia..Rungon etuosan sarjanumerosta selviää vuosimalli, usein vuosimalli on merkitty vain kahdella merkillä (numeroilla tai kirjaimilla) sarjanumeron sekaan, esim. XXX05Y111YY, vuosimalli 2005 etc..Jos ei muuten selviä niin maahantuoja tietää sarjanumeron perusteella.
22.3.2010 16:33
Kauankos tälläsellä yamahan yz 250 2-t koneella ajelee harrasteköröttelyä ennenkun tarvii alkaa muutakin kun mäntää vaihteleen koneeseen? Entäs 4-t?
Yhtä pyörää katsellut missä 105h kokonaisajot ja toinen mäntä menossa millä ajettu 42h... Muuta ei ole vaihdeltu koneeseen.
Ja sitten vielä semmosta, että onko iskareiden huolto puuhat kallista lystiä?
22.3.2010 16:52
Jumppakuutio kirjoitti:Ja sitten vielä semmosta, että onko iskareiden huolto puuhat kallista lystiä?
Riippuu, mutta jos niitä aletaan laittamaan sulle, niinku tulet tekemäänkin... Nii se maksaa 200-350e, jos tekee sellanen kaveri kuka sen osaa... Ja iskari asioissa kannattaa kääntyä motoracingcompanyn puoleen..
22.3.2010 17:02
Jumppakuutio kirjoitti:Kauankos tälläsellä yamahan yz 250 2-t koneella ajelee harrasteköröttelyä ennenkun tarvii alkaa muutakin kun mäntää vaihteleen koneeseen? Entäs 4-t?
Yhtä pyörää katsellut missä 105h kokonaisajot ja toinen mäntä menossa millä ajettu 42h... Muuta ei ole vaihdeltu koneeseen.
Ja sitten vielä semmosta, että onko iskareiden huolto puuhat kallista lystiä?
Uusi mäntä 120h kohdalla ja siitä seuraava 200h kohdalla,250h kohdalla vois vaihtaa kiertokangen,laakerit,männän,stefat ja tiivisteet, ja kunnon 2-T öljyillä ajaa niin se kestää.
iskareiden huollosta:N.100€ saa iskarit shimmitettyä ja uudet öljyt.
22.3.2010 17:16
UFOP kirjoitti:iskareiden huollosta:N.100€ saa iskarit shimmitettyä ja uudet öljyt.
Joo o, ei ainakaan hyviä....
22.3.2010 17:35
Domizz kirjoitti:UFOP kirjoitti:iskareiden huollosta:N.100€ saa iskarit shimmitettyä ja uudet öljyt.
Joo o, ei ainakaan hyviä....
nii kyllä täytyy kertoa ainakin kahdella(etu ja taka).Tää UFOP ilmeisesti käyttänyt Silvania kun jämsäläisiä näkyy olevan nii pikkasen enemmänkin kun 200 tulee maksamaan simmattuna ja kyllähän stefatkin melkeen kannattaa vaihtaa jos auki on mikä lisää edelleen hintaa mutta on kyllä hyvätkin sen jälkeen
22.3.2010 17:39
A:n luokan kuski ketä siellä käyttäny, nii pete lehto teki vielä paremmat... Oli kaveri yhtä hymyä koko päivän ku sai nii paljo paremmat...
Ja sen sanon, että kukaan kuka tekee just sellaset ku haluat ja toimiikin vielä täydeliisesti.. Nii ei varmaan tee alle 250e
22.3.2010 18:42
Mutta eiköhän harraste ajeluun riitä kun sen verran on mehuja tallella ettei pomppaa perä pystyyn, ihan sama onko säädöt tehty alun perin 80 vai 79 kg kuskille!
22.3.2010 19:20
No ei se nyt aivan sama ole harrastelijallekkaan missä kunnossa ne iskarit on, jos iskarit huonossa kunnossa on kyllä ajaminen ainakin radalla epämukavaa ja tuskaista..Omasta mielestä normi harrastelija pärjää kuitenkin hyvin shimmaamatta iskareita erikseen,esijännitys vaan kohdilleen ja klikkerit ainakin suht lähelle tehdasasetuksia. Omissa pyörissä olen huoltanut noin vuoden välein iskarit.
22.3.2010 19:23
Oli sitten kuinka harrastelija vaan, niin on se aina mukavampi että alusta toimii ja tuntuu hyvältä. Silloin ajokin on paljon nautinnollisempaa. Usein vain saattaa olla ongelmana, että ei itse tiedä millaiset iskareista haluaa tai toisin sanottuna ei ole tietoa/tuntoa paremmasta.
Noista simmitysten hinnoista, niin Gustafsson on tehnyt siihen 150€ pintaa etu ja takapään. Toi ei sisällä muuta kuin, simmityksen ja öljyt. Eli ei stefoja, liukuholkkeja ym. kulutus tavaraa. Jos nyt oikein muistelen.
PS. Onko Domizz Lehto joku sun sponssi/ym tukija, kun oot tuntunut alkavan sitä niin 'mainostamaa'?
22.3.2010 19:25
tomm1 kirjoitti:PS. Onko Domizz Lehto joku sun sponssi/ym tukija, kun oot tuntunut alkavan sitä niin 'mainostamaa'?
Ei oikeastaan, mutta näin se on!