Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

9.12.2009 17:03

rockstar94 kirjoitti:miten onko teillä kokemusta tämmösestä kun monstermoto onko kiinaihme vai mikä

Kiinalainen on mutta niinhän ne kaikki minicrossit Hondaa lukuunottamatta ovat. Monstermoto on hyvä peli.

9.12.2009 17:18

Palexd kirjoitti:
rockstar94 kirjoitti:miten onko teillä kokemusta tämmösestä kun monstermoto onko kiinaihme vai mikä

Kiinalainen on mutta niinhän ne kaikki minicrossit Hondaa lukuunottamatta ovat. Monstermoto on hyvä peli.

oke kun pitäis käydä vaihtamassa semmonen alle

10.12.2009 12:01

No nyt on Galaxy XTR250f ruisku hinnoiteltu. Nettimoton myynti-ilmo löytyy täältä;)

Päivitämme myös nettisivujammekin tässä lähi-aikoina ajantasalle......

10.12.2009 14:22

Satuin muuten saamaan sen Biken kaverilta missä Sherco oli haukuttu ja tais olla siinä Asiawingikin esitelty. Eiks tuossa nyt kannattais kummiskin ainakin ens vuos vielä takoo kuumaa rautaa?

Edellissivulla kun oli mainintaa tosta testistä:
Vähän oli virheitä pisteissä, kotarin eduks ja shercon tappioks. Ei silti, eihän siellä mitään asiatonta kritiikkiä ollut, päin vastoin aika täyttä asiaa musta sanasta sanaan. Keulahommelin ymmärsin ihan täysin, kun itse ajoin koko ajan keula VAKIONA mutta takaiskarista pudotin paluut n. kolmannekseen ja puristukset n. puoleen! Jarrujuttu harmi kyllä ei voi paljon muusta tulla kuin kyseisen yksilön huollosta/paloista/tms.

11.12.2009 17:11

Toni I kirjoitti:No nyt on Galaxy XTR250f ruisku hinnoiteltu. Nettimoton myynti-ilmo löytyy täältä;)

Päivitämme myös nettisivujammekin tässä lähi-aikoina ajantasalle......

Eikö teillä ollut alunperin tarkoituksena että ette ota noita 250cc XTR:iä maahan vaan ainoastaan TGR:iä? Kai niitä TGR:iä kuitenkin tulee kans? Ja nestekoneella tietenkin? :)

11.12.2009 18:21

Palexd kirjoitti:
Toni I kirjoitti:No nyt on Galaxy XTR250f ruisku hinnoiteltu. Nettimoton myynti-ilmo löytyy täältä;)

Päivitämme myös nettisivujammekin tässä lähi-aikoina ajantasalle......

Eikö teillä ollut alunperin tarkoituksena että ette ota noita 250cc XTR:iä maahan vaan ainoastaan TGR:iä? Kai niitä TGR:iä kuitenkin tulee kans? Ja nestekoneella tietenkin? :)


Kyllä otamme TGR:n kunhan tehdas saa tehokkaaman nestekoneen valmiiksi ja EEC-hyväksytettyä...siihen voi vielä kyllä mennä tovi :itku: .

Pelkkää perus 2-vena nestekonetta on turha ottaa, koska siinä ei ole tehoa sen enempää kuin ilmakoneessakaan...ehkä jopa vähemmän kun mukaan tulee pyörimään lisää hyötysuhdetta vähentäviä lisälaitteita ;)

Lisäksi perusharrastajan tulee vaan harmiksi syylärit yms, hajoavaa osaa. Tehoon kun ei ole koneen jäähdytys tekniikalla ole mitään vaikutusta......

XTR250f toimiin hyvin peruspyöränä perusharrastajalle. Halpa ylläpitää ja ajaa...ei ole liikaa hajoavia osia ;) On kevyt ja siro kooltaan. Sopii siten myös naisillekin hyvin ;)

11.12.2009 20:24

Okei. Olen saattanut kysyä ennenkin, en muista olenko saanut vastausta, mutta tuleekohan mahdollisuutta että 18-vuotiaana voi ajaa eli alle 25kW ja alle 0,16kW/kg tehopainosuhde? Jos se 30hv on koneelta siinä nestejäähymallissa niin ei mahda tuosta noin vain onnistua, ellei sitten tule jotain kuristussettiä mukaan, sen verran kevyt pyörä kuitenkin kyseessä..?

Perkele kun kiinnostavat nämä pyörät, ens vuonna tulee se 18 täyteen ja enskahan se täytyy alle laittaa.. Hinta niillä "laatu"merkeillä on vain jotain karmeaa näin opiskelijalle jos hyvän haluaa saada..

On saattanut jo tämäkin tulla esille, mutta mitä käytännön eroa ulkonäön ja moottorin lisäksi on noissa XTR ja TGR -malleissa?

11.12.2009 21:28

Nestejäähdytyksestä ei ole HARRASTAJALLE juurikaan mitään hyötyä. Lisää massaa ja särkyviä osia. Lisä vaivaa remonteissa. Mahdollinen parempi kesto häviää korkeampaan virityssuhteeseen.

Pientä tehoeroa on kyllä ilmakoneeseen.

12.12.2009 1:16

Nestejäähdytys MAHDOLLISTAA korkeemman viritysasteen ja on sen edellytys, mutta kiinapikkunelareissa ei olla noista nähty vielä muuta kuin se nestejäähdytys. Ilmakone on niin helkutin simppeli ja vaivaton, etten edes miettis nesteversioo.

12.12.2009 12:06

Palexd kirjoitti:Okei. Olen saattanut kysyä ennenkin, en muista olenko saanut vastausta, mutta tuleekohan mahdollisuutta että 18-vuotiaana voi ajaa eli alle 25kW ja alle 0,16kW/kg tehopainosuhde? Jos se 30hv on koneelta siinä nestejäähymallissa niin ei mahda tuosta noin vain onnistua, ellei sitten tule jotain kuristussettiä mukaan, sen verran kevyt pyörä kuitenkin kyseessä..?


Noista teho kuvioista en osaa sanoa vielä mitään...ne selviää oikeastaan vasta siinä vaiheessa kun he saavat eec-hyväksynnän uudelle tehokkaamalle koneelle.

Palexd kirjoitti:On saattanut jo tämäkin tulla esille, mutta mitä käytännön eroa ulkonäön ja moottorin lisäksi on noissa XTR ja TGR -malleissa?


Ne käytännössä ihan eripyöriä. TGR on enemmän mitoitukseltaan kopiopyörä muutaman vuoden takaisesta sinisestä pyörästä....Kun taas XTR on enemmän heidän omaa suunnittelua..XTR juuret on englannista, jossa sen ensimmäinen versio on suunniteltu jo -05...ensimmäiset versiot oli 19/16 pyörillä. Häilyvänä esikuvana kai voi pitää oranssia 85 pyörää. Muutama vuosi sitten sen kasvoin kokoinaiskooltaan 21/18 luokkaan. XTR on siis melko pitkän kehitystyö tulos ;)

Puhtaasti teknisiä eroja on mm.
- Erinlainen runko ja muovit (TGR akseliväli on 3cm pidempi)
- XTR:ssä on PDS takajousitus, TGR:ssä linkut
- XTR etujoustovarat on muutaman sentin lyhyemmät kuin TGR:ssä. Mutta silti riittävät perusharrastajalle.
- Satulan korkeus on muutaman sentin matalempi XTR:ssä
- XTR on n.5kg kevyempi kuin TGR.

Yleisesti TGR on mitoiltaan täysin samankokoinen kuin länsimäiset isot kilpapyörät, kun taas XTR on hivenen pienempi ja sirompi mitoiltaan. Kuitenkin niin että se ihan soveltuva "täyskokoisillekin" kuskille ;)

XTR:llä on voitettu viime vuonna kiinassa paikallinen motocross mestaruussarja ja ajettu luokkavoitto "kiinan paris-dakar" Taklimakan Rallyssä. Reitin pituus oli n.3000km...Gobin aavikolla.

12.12.2009 16:56

Jos tuon ostaa kilvettömänä onko mahdollista saada kilpiin myöhemmin?

13.12.2009 23:46

HooÄr kirjoitti:Jos tuon ostaa kilvettömänä onko mahdollista saada kilpiin myöhemmin?


Perjaatteessa kyllä.

14.12.2009 14:17

XTR:stä on mahdollista tehdä todella pitkien matkojen pyörä....esim. Poromiesten special tai ironbutt/päitsi ilman tankkausta..... :lol:

XTR:n on tehtaan kautta mahdollista saada 18 litrainen tankki. Tässä fiilistelykuvia tän vuoden mallista 18l tankilla :)

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

14.12.2009 19:28

Tollahan jo taittais matkaaki jonkuu verran :D

14.12.2009 23:25

Painuppas matkaendurofoorumille noitten möhkötankkies kans :D