11.2.2012 16:59
zeizei125 kirjoitti:Jaze kirjoittaa täyttä asiaa+muutama muu.
Itse haluaisin piikit takaisin MM:iin ja ikärajattomana, niinkuin muutkin luokat.
250 2-t/250-4t ja avoin luokka. Olisi maajoukkue kisassakin jotain tolkkua.
Australiassa MX2 luokassa saa ajaa 250 2t tai 250 4t. Viime vuonna luokan voitti Darryll King 2-t YZ:lla.
King ei voittanut kaikkia eriä tai kisoja, ja mies itse sanoi että on jopa nopeampi 250 nelarilla.
Hän sanoi myös että 250 kuutioiset nelitahtiset ovat kehittyneet niin huimasti että ei kaksitahtisella nykyään saa mitään etua. Sitä täytyy viedä agressiivisesti ja se myös kuluttaa kuskia paljon enemmän kuin nelitahtinen.
Itse olen kyllä sitä mieltä, että toi 250 kuutioisten luokka pitäisi todellakin yhdistää. Aivan varmasti tulisi kuskeja ja tiimejä lisää jos jo vihdoinkin voitais nuo nelareita suosivat säännöt muuttaa.
11.2.2012 18:05
zeizei125 kirjoitti:OA243 kirjoitti:Ekologisuuden kannalta oiskin tosi fiksu päätös, ei varmaan herättäis ollenkaan vastustusta. Zeizein ja JM:n mielestä pitäis siis mennä kehityksessä taaksepäin? Ja tavalliselle kadunmiehelle MX1, MX2 ja MX3 ei tuu ikinä tarkottamaan mitään. Lisäks ne menee vielä eri tavalla kun endurossa.
Radatkin pitäis muuttaa tylsemmiksi ja vähemmän yleisöystävällisemmiksi, sekä vielä erilaisemmiksi kun jenkeissä. Ainoo pointti missä oli jotain ideaa ja mikä ois oikeasti toteutettavissa oli toi aika-ajo- ja rahapalkintosysteemi.
Aha.. Vai kehityksessä taakseppäin..katsoppas FIM motocrossin nykytilaa, näyttääkö hyvältä sinusta? Eli on menty "kehityksessä" nyt sitten eteenpäin, ja tämä on tulos. Tuo ekologisuus asia on täysin merkityksetön verrattuna meluhaittoihin. En oikein ymmärtänyt mitä tuolla rata-asialla yrität sanoa?
Mikäs radat nyt olisi tylsemmäksi muuttamassa? Onko radat nykyään yleisöystävällisempiä kuin ennen, siis koska radat eivät sitten ole olleet yleisöystävällisiä Euroopassa? Miksi radat täällä pitäisi olla samanlaisia kuin Amerikassa, pitääkö kaiken olla täällä samanlailla mitä siellä on? Eikö meillä voi olla eurotyyliset radat täällä, ja antaa niiden amerikkalaisten rakentaa ne triplahimmelinsä ihan rauhassa sinne omaan maahansa. Kyllä on belgit ja hollannit kovilla kun tarvii ruveta hiekkalaareja muuttamaan "jenkki"-tyyliin. Onkohan kenelläkään tullut mieleen että joku saattaa ihan oikeasti tykätä ajaa täällä, ja tykätä ajaa eurotyylisellä radalla..
11.2.2012 21:28
12.2.2012 1:03
12.2.2012 1:20
12.2.2012 4:39
M-Racer kirjoitti:Vakavasti sanottuna, katsoitteko viime kesänä yhtään MX125 luokan kisaa? Kyyti on sellaista mönkimistä, että mielummin katsoo MXC/A luokkaa. Kierrosajat noin 10 sek MX2 vastaavista, hypyt vajaaksi jne. Myös isojen tehtaiden kiinnostus on nolla eli ei todellakaan ole MM-sarjan arvoista, toi EMX125 on just hyvä niin junioreitten faijoilla ei lopu rahat kesken kun voi ajella Sprintterillä kisat läpi. Eikö noissa 125 luokissa ole idea pitää kulut kurissa, tuskin monella riittää rahkeet lähteä euroopan ulkopuolelle ajamaan? Mun puolesta ihan sama jos MX2:ssa ajaa 2t:llä, mutta tossa piikki asiassa jengi voi ottaa nyt järjen käteen...
12.2.2012 8:31
M-Racer kirjoitti:Vakavasti sanottuna, katsoitteko viime kesänä yhtään MX125 luokan kisaa? Kyyti on sellaista mönkimistä, että mielummin katsoo MXC/A luokkaa. Kierrosajat noin 10 sek MX2 vastaavista, hypyt vajaaksi jne. Myös isojen tehtaiden kiinnostus on nolla eli ei todellakaan ole MM-sarjan arvoista, toi EMX125 on just hyvä niin junioreitten faijoilla ei lopu rahat kesken kun voi ajella Sprintterillä kisat läpi. Eikö noissa 125 luokissa ole idea pitää kulut kurissa, tuskin monella riittää rahkeet lähteä euroopan ulkopuolelle ajamaan? Mun puolesta ihan sama jos MX2:ssa ajaa 2t:llä, mutta tossa piikki asiassa jengi voi ottaa nyt järjen käteen...
12.2.2012 10:41
12.2.2012 11:54
12.2.2012 12:32
Eipä unohdeta sitä lähdön merkitystä! Kakspuolikas 2-t kyllä ampuu viivalta nelaria nopeemmin, jos vaan kuski osaa.Kaijis kirjoitti:Toki jos säännöt muutettaisiin malliin: sama kuutiotilavuus moottorityypistä riippumatta, niin nelareita ei varmaankaan piikkiluokassa nähtäisi. Silti 250 ja 500 (tai avoin) luokissa suurin osa voitoista menisi nelareille niiden paremman ajettavuuden takia.
HÖH. Kerrankin kun joku asia herättää keskustelua, nii sitä pitää alkaa heti rajottaaJM82 kirjoitti:Mielestäni molemmilla moottorityypeillä (2t,4t) on paikkansa lajissa. Jatketaan tuota väittelyä vaikka sitten jossain muussa topicissa.
Eihän sillä nopeudella niin väliksi, katsojat haluu nähä tiukkaa kisailua ja jännittäviä tilanteita.M-Racer kirjoitti:Vakavasti sanottuna, katsoitteko viime kesänä yhtään MX125 luokan kisaa? Kyyti on sellaista mönkimistä, että mielummin katsoo MXC/A luokkaa.
12.2.2012 12:53
12.2.2012 17:01
rossipoika kirjoitti:Eipä unohdeta sitä lähdön merkitystä! Kakspuolikas 2-t kyllä ampuu viivalta nelaria nopeemmin, jos vaan kuski osaa.Kaijis kirjoitti:Toki jos säännöt muutettaisiin malliin: sama kuutiotilavuus moottorityypistä riippumatta, niin nelareita ei varmaankaan piikkiluokassa nähtäisi. Silti 250 ja 500 (tai avoin) luokissa suurin osa voitoista menisi nelareille niiden paremman ajettavuuden takia.
12.2.2012 17:29
M-Racer kirjoitti:Vakavasti sanottuna, katsoitteko viime kesänä yhtään MX125 luokan kisaa? Kyyti on sellaista mönkimistä, että mielummin katsoo MXC/A luokkaa. Kierrosajat noin 10 sek MX2 vastaavista, hypyt vajaaksi jne. Myös isojen tehtaiden kiinnostus on nolla eli ei todellakaan ole MM-sarjan arvoista, toi EMX125 on just hyvä niin junioreitten faijoilla ei lopu rahat kesken kun voi ajella Sprintterillä kisat läpi. Eikö noissa 125 luokissa ole idea pitää kulut kurissa, tuskin monella riittää rahkeet lähteä euroopan ulkopuolelle ajamaan? Mun puolesta ihan sama jos MX2:ssa ajaa 2t:llä, mutta tossa piikki asiassa jengi voi ottaa nyt järjen käteen...
12.2.2012 18:33
zeizei125 kirjoitti:Kaijikselle: Nyt täytyy muistaa että ei kannata verrata omaa ajoa ja ajokestoa tässä luokkien yhdistämisasiassa. JOS tuo luokka yhdistettäisiin, niin veikkaan että moni kuljettaja voisi ehkä ruveta ajamaan siinä puolikkaalla, ennemmin kuin ajaa piikillä pikkunelaria vastaan, niinkuin nykytilanne vaatii. Amatööri ja MM-tasolla saattaisi tulla uusia tiimejä myös 2-t:n alhaisempien kustannusten takia. Vaikka puolikas olisi haastavampi ja hitaampi kuin pikkunelari, niin moni kuljettaja varmasti kokisi sen paremmaksi aseeksi nelaria vastaan, piikillä ajamisen sijaan. Ammattilaistasolla ei kädet puudu kahden kierroksen jälkeen, uskon että tulisi tasaisempaa ja mielenkiintoisempaa kilpailua.
12.2.2012 19:35
jh59 kirjoitti:Huikea loppu San Diegossa, huhhuh!