Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
13.11.2010 23:43
eise pyörästä ole kiinni, joten osta se -05 vaan niin voit sitten pottuilla kaverille kinka sillä on uudet laitteet mutta ei kulje. vetomies vie pyörällä kuin pyörällä
15.11.2010 0:18
motocrossman125 kirjoitti:Nyt ois kiikarissa 05 kotari. Mitä eroa on 05-10 kotarilla osissa? Kun en löytänyt mitään listaa mitä on muuttunut tossa ajassa.Jollain on varmaan kokemusta siitä etä paljonko maksais kiertokangen vaihto ja/tai kytkin remppa? Onko alustassa mitään eroa tossa 05-10?Jos jollain on kyseine 05 peli ni onko hyvä peli? Onko noi 05~ kotarit miten kilpaverisiä että onko paljosta kiinni jos lähtee ajelee kisaa uudempien kanssa?
hyvä kuski olisi sillä suomenmestari v. 2011 tehon & ajettavuuden puolesta.
15.11.2010 8:24
motocrossman125 kirjoitti:Nyt ois kiikarissa 05 kotari. Mitä eroa on 05-10 kotarilla osissa? Kun en löytänyt mitään listaa mitä on muuttunut tossa ajassa.Jollain on varmaan kokemusta siitä etä paljonko maksais kiertokangen vaihto ja/tai kytkin remppa? Onko alustassa mitään eroa tossa 05-10?Jos jollain on kyseine 05 peli ni onko hyvä peli? Onko noi 05~ kotarit miten kilpaverisiä että onko paljosta kiinni jos lähtee ajelee kisaa uudempien kanssa?
03-06 on lähes sama, 07-10 muuttu edellisestä mallista ja -11 on uusi malli.
Moottori on lähes sama vuosimallista riippumatta. 03-06 on rungoltaan kapeampi ja nuo -07 uudemmat on leveämpiä rungoltaan. Ite pidin ehkä enemmän vanhemmasta mallista, kun oon tämmönen hobittia vastaavan mittainen niin rungoltaan kapeampi oli helpompi hallita.
16.11.2010 22:50
Mitä tuollaisen 2006 vuoden sx:än alakerta remonttiin tulee maksamaan varaosat ja mitä kaikkea kuuluu/kannattaa vaihtaa ?
16.11.2010 22:59
Kaikki laakerit, stefat, tiivisteet, kiertokanki ja mäntä kannattaa vaihtaa. 400-500 varmaan palikat. Prox veivillä alenee jo kokonaissumma kivasti ja ne on todettu kestäviksi.
16.11.2010 23:03
JL- kirjoitti:Kaikki laakerit, stefat, tiivisteet, kiertokanki ja mäntä kannattaa vaihtaa. 400-500 varmaan palikat. Prox veivillä alenee jo kokonaissumma kivasti ja ne on todettu kestäviksi.
Selvä homma, mites noitten vaihteiston laakereitten kanssa jos ei ilmene väljyyttä niin tarvineeko vaihtaa ?
16.11.2010 23:35
Tyhmää ne ois jättää uusimatta kun on kone halki.
28.11.2010 21:00
Olen ollut siinä uskossa, että 2010 ja 2011 välillä ainut ero olisi muovit, mutta nyt eripuolilta tullut hiukan sen suuntaista tietoa että muitakin eroja olisi.
Uusimmassa OffroadProssa sanotaan "125sx, 150sx ja 250sx ovat saaneet muun muassa uuden rungon, takahaarukan ja PDS-takaiskunvaimentimen, kirkkaat vanteet, uudet muoviosat, grafiikat, äänenvaimentimen, ilmansuodatinkotelon sekä imukurkun"
Sen tiedän, että HGS:n vaimentimet on noissa erilaiset, uudemmassa on isompi ja ilmeisesti hiljaisempi vaimennin.
Tarkoituksena oli ostaa ensivuodeksi yksi uusi pyörä, niin sitten olisi likalle tuplapyörät, mutta jos noissa on noin paljon eroja niin taitaa tulla suunnitelmiin muutos.
29.11.2010 2:25
Kannattaa huomioida se, että noi erot on usein niin pieniä ettei huomaa sen enempää silmällä kuin perseelläkään. Eli jotain muutettu 1mm sieltä tai täältä, mut onhan näyttää että kehitystä tehdään. Oikeesti, kantsii ensin kattoo ja sit vasta pohtia vaihtoa. Hyvin harvoin siis tulee isoa eroa ajettavuuteen tms., iskareista tulee suurimmat erot vuosimallisen välillä ja sekin silloin kun rakenne muttuu, offsetit tai sisuskalujen rakenne. Uusi PDS-vaimennin on ollu monesti 10v. sisään, rakenne on vaan oikeesti se sama vanha ja kun lyö (skaalattuna toki) saman simmityksen jopa 5v. eri ikäsiin vaimentimiin, ei kuski ole enää edes varma kummalla kulloinkin ajo.
29.11.2010 9:15
wolvie kirjoitti:Olen ollut siinä uskossa, että 2010 ja 2011 välillä ainut ero olisi muovit, mutta nyt eripuolilta tullut hiukan sen suuntaista tietoa että muitakin eroja olisi.
Moottoripyörät ei ole uskon asia, paitsi joillekkin goldwing ukoille ja gospel riderssille.
-10 ja -11 vuoden pyörät on täysin eri laitteita.
edit. smr ja enskat ovat samanlaisia. Ensi vuonna muuttuu endurot sit huhun mukaan.
29.11.2010 17:56
SMK: joo, ei meille tule vaihtopyörää uusienominaisuuksien takia. Noista meillä ei osata hyötyä ollenkaan.
Haasteena on se, että tallissa on yksi vm. 2010 piikki ja yksi pyörä pitäisi saada lisää niin että likalle olisi kaksi pyörää.
2010 käytettyjä on käytännössä mahdoton löytää, joten pakko on ostaa 2011. Nyt vaan joutuu miettimään onko tallissa 2010 ja 2011 vai 2x2011. 2x2011 on parempi vaihtoehdoista,mutta sillä on hiukan ikävähkö hintalappu.
29.11.2010 18:15
Mitä nyt seurannu tuota teiän varusteurheilua ni ei luulis enää yhen kymppitonnin painavan mitää.
29.11.2010 20:46
No toisaalta jos on varaa iskee yli keskovertotulosen veroton vuosipalkka harrastamiseen niin miksei laittais?
Suomalaisethan on vaan kateellista kansaa. Mukavampi se on harrastaa kunnon vehkeillä ja huoltoautot kunnossa.
29.11.2010 21:33
Tämmöstähän se on kun iskällä lähtee mopo käsistä. No positiivista on se, että lapsilla on hyvät lelut ja ne tykkää niitä käyttää. Se että tänä kesänä paloi tän verran rahaa ei tarkoita että ensikesänä olisi tarkoitus polttaa vastaava summa.
Oletuksena oli, että tänä kesänä saadaan kalusto sellaiseen kuntoon että sillä voisi lapset ajella muutaman kesän.
Se aina harmittaa kun systeemit menee sekaisin oman hölmöyden takia.
Jos joku tietää tahon jolla olisi ylimääräinen 2010 mallin piikki josta olisi halua päästä eroon niin meikäläinen voisi olla kiinnostunut ostamaan sellaisen.
29.11.2010 22:07
Ei tule kyllä Wolwielle vapaa-ajan ongelmia tolla pyörämäärällä.
Yhtä kaveria lainaten: "yhden kanssa pärjää hyvin, kahden kanssa jotenkin, kolmen kanssa ei mitenkään.
Oon omien kokemuksien perusteella aikalailla samoilla linjoilla. Tuntuu ettei kahdesta pyörästä lopu laittaminen ikinä, jossain vaiheessa siihen työlääntyy aikalailla. Kuvitelmissahan siinä luulee pääsevänsä vähemmällä, vaikka totuushan on et laittamista on kaksinkertainen määrä.
Helpoimmalla pääsee kun pitää yhtä niin uutta pyörää, että todennäköisyys isompaan remonttiin pysyy pienenä. Vaihtaa sitten uuteen vaikka kesken kauden.