Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
10.10.2009 23:57
Niin no, jos Puro sanoo 42-45 ja sulla on 85, ni eikös se pitäis tajuta ihan nollakokemuksellakin noista?
No mut kerta se on 45, niin ollaan ihan alueella.
No asiaan. Jos et ole mitään muuttanut, niin neula ja neulaputki alkaa varmana oleen siihen pisteeseen kulu että uutta tilalle. Jos taas ole niin mitä, eri öljy bensassa, putsarissa, muuta?
11.10.2009 13:08
Roiskinut öljyä vaimentimen päästä koko sen ajan mitä pyörä mulla on ollut.. 2t öljy on vaihdellut mutta putsariöljy pysynyt koko aika samana..
11.10.2009 14:53
No sitten vaan tutkimaan kaasarin osia, jos kunnossa niin säätämään.
Jotkut öljyt kyllä sotkee pahuksesti, mutta kun kerran öljy on vaihdellut, niin tuskin olet just niitä kaikkia onnistunu poimiin
11.10.2009 15:27
On tullut käytettyä ainakin seuraavia öljyjä:
Repsol 2T Competition
Silkolene Comp2 Pro
Teboil 2t Bike
Castrol R2
Eniten varmaan tota Tb:n Bikee ja Repsolia.. aika paljon räkinyt noilla "kalliimmilla" öljyillä.. johtuukohan sitten siitä että ne on sen verran laadukkaampia että vaatis kovempaa ajoo / pienempää seossuhdetta..
Pienillä kierroksilla kun tulee köröteltyä niin änkkä on useimmiten aika mustana. Sit jos on jotain nopeempaa reittiä missä pääsee kunnolla kierrättämään niin sillon tuntuu kaikki palavan kun ei työnnä niin paljoa ulos. Eli oisko tässä sitten ongelma vaan kuskin kaasukäsi?
11.10.2009 18:15
Toi Teboilin öljy on ainakin hyvää öljyä ja onha se vastaavasti sitte halpaaki.
12.10.2009 0:19
Kaikesta em. päätellen sun tarttis käyttä aina välillä yks jerry parempaa ölppää, meinaan ihan varmana sulla karstottuu piikissä kone enempi kuin mulla 100cc:ssä teki, muuten Bike = OK. Silkolene ja Repsol on mun kokemuksella aika möhnääviä, kuten Pennzoil'n Synttikin, Penzzoilin Snowmobile ei olis semmonen ja paras (soveltuu jopa trialiin!!!) olis H1R. Eli pistä ensin yks kannu H1R:llä ja jos edelleen rähmii, sit ropaan suuttimia. Helpoin olis tietty jos saisit sen kaasarin suoraan säädettyä optimiks, 2T:ssä tosi helppo ihan korvallakin.
12.10.2009 0:23
Tullu käytettyä Teboilia ja Repsolia aikalailla vuorotellen sitä mukaa kun purkki mennyt tyhjäksi. Täytyy varmaan kokeilla joko tolla BelRayn H1R:llä tai Si7:lla. Kaveri käyttänyt kotarissaan tota Si7:aa eikä ole räkinyt ainakaan.. Jos räkii esim. tolla H1R:llä niin mihin suuntaan suuttimia pitää säädellä?
12.10.2009 19:02
Pienempään.
12.10.2009 22:37
omat kokemukset teboilin 2t bikestä on että karstottaa iha pirusti, nyt ajellu shellin 2t ultralla (15€/l) ja mäntä+pa-säädin oli aivan erinäköinen mäntää vaihdettaessa.. Eihän männän päälle pitäisi kerääntyä karstaa kaasarin säädöistä riippuen, vaan eikö se ole öljykohtainen juttu?
12.10.2009 23:08
Makkke kirjoitti:omat kokemukset teboilin 2t bikestä on että karstottaa iha pirusti, nyt ajellu shellin 2t ultralla (15€/l) ja mäntä+pa-säädin oli aivan erinäköinen mäntää vaihdettaessa.. Eihän männän päälle pitäisi kerääntyä karstaa kaasarin säädöistä riippuen, vaan eikö se ole öljykohtainen juttu?
Se, että kuinka paljon männän päälle kerääntyy karstaa riippuu vaan siitä, että kuinka sillä pyörällä ajaa.
Kyllä se huonompikin öljy palaa siitä pois kunhan käy vaan riittävän lämpimänä..
12.10.2009 23:10
Hörön lörön Guuna, kiitos ole hiljaa ja kerää muutama vuos kokemusta moottoreista, tuu sit puhuun uudestaan!
12.10.2009 23:18
Puhun omalla kokemuksella. Samalla 2t bikellä, samalla seossuhteella. Männällä a ajoin pelkästään sykeröenduroa enkä mtn muuta, männällä b rantahiekassa vinguttaen. Mäntä a oli karstottunu päältä ja pyörä saattoi pikkasen savuta kun pääsi "avaamaan" kun taas männällä b ajaessa pyörä ei savuta yhtään ja se on myös "puhdas" päältä, ei siis ylimääräistä karstaa.. Kukin tyylillään, itellä oli näin..
Se on ainakin varmaa, että kovemmin ajaessa pyörä käy kuumempana ja bensaseos myös palaa puhtaammin.
12.10.2009 23:26
Guuna#243 kirjoitti:Puhun omalla kokemuksella. Samalla 2t bikellä, samalla seossuhteella. Männällä a ajoin pelkästään sykeröenduroa enkä mtn muuta, männällä b rantahiekassa vinguttaen. Mäntä a oli karstottunu päältä ja pyörä saattoi pikkasen savuta kun pääsi "avaamaan" kun taas männällä b ajaessa pyörä ei savuta yhtään ja se on myös "puhdas" päältä, ei siis ylimääräistä karstaa.. Kukin tyylillään, itellä oli näin..
Se on ainakin varmaa, että kovemmin ajaessa pyörä käy kuumempana ja bensaseos myös palaa puhtaammin.
varmasti pitää paikkaansa, itellä jus enimmäkseen puunkiertoa ja maantiellä ajan pitkillä väleillä ni eipä tarvii sillonkaa huudattaa niin paljoa
tosin kyllä se pyörä silti on käynyt turhanki lämpimänä, nyt uudella männällä on ongelmana että käy liian viileenä, vaikka kaasarin säätöjä ei ole muutettu
13.10.2009 0:50
Guuna, toi sun kaponen kokemukses onkin totta, mutta se on ihan eri asia kuin väitteesi "vain siitä miten sillä pyörällä ajaa", joka on täyttä puppua. Ihan nössötellessäkin kone pysyy puhtana KUNHAN ON OIKEE ÖLJY. Mene ja opi, hanki lisää kokemusta, kommentoi vasta sitten. Ja kun sulla on iin palava halu päteä, niin liitä kitos jatkossa saman tien jo eka viestiisi persutelusi/mihin väitteesi perustuu. Tässäkin teit selväksi että ihan sama mitä öljyä käytät niin karstottuuhan se, vika on sussa = potaskaa, sopiva öljy ja ei ongelmia, kellään. Kiva kun pistät ihmiset rassaan suotta, ei varmaan tullu pieneen mieleeskään että osa maksaa siitä jopa 70e/h kun teettä toisella noita remppoja ja jos sattuu sun juttujas uskoon niin arvaas vituttaako sit kun se totuus selviää?
13.10.2009 12:08
en kyllä ollenkaa ihmettelle, että joudut melko usein kahnaukseen täällä ihmisten kanssa. Mut selitätkö vielä, että mikä toi remppa -juttu oikeen oli..? En saanut selvää tosta sun viestistä..