23.3.2013 22:44
23.3.2013 23:27
23.3.2013 23:45
24.3.2013 0:33
24.3.2013 2:20
24.3.2013 20:05
25.3.2013 3:46
26.3.2013 0:32
26.3.2013 15:49
26.3.2013 16:02
8.4.2013 16:46
10.4.2013 12:01
11.4.2013 22:16
M-Racer kirjoitti:Oman kokemuksen mukaan nelari on käytössä halvempi jos ei tule moottorin täysituhoa. Olen ajanut nyt reilu 10 vuotta nelareilla (ja kertaakaan ei ole tullut täysituhoa) ja huomattavasti vähemmällä säätämisellä ja remppaamisella on päässyt. Nelari vie vähemmän bensaa ja harrasteajossa riittää kun vaihtelee öljyjä noin 10 tunnin välein ja pitää ilmanputsarin puhtaana. Pikkuveli hankki 10 nelarivuoden jälkeen piikin vuosi sitten ja viime kesänä jäi ajot vähiin kun tuli niin paljon remppaa. Pyörät (ja varsinkin käytetyt) on kyllä yksilöitä eli jotkut hajoaa koko ajan ja jotkut kestää mitä vaan. Järkevintä on käydä koeajopäivillä testaamassa niin tietää mikä sopii käteen. Eikä noita nykycrossinelipuolikkaita kannata pelätä, ei ne ole mitään mörköjä, ainakin Honda on kevyt ja helppo ajaa.
11.4.2013 23:14
wolvie kirjoitti:Aloittelevalle ja osaamattomalle kuskille 4T on paljon helpompi. Putsaa putsarin ja vaihtaa öljyt säännöllisesti, kaataa bensaa tankkiin ja nauttii ajosta. 2T:n kanssa saa läträillä öljyä bensan sekaan ja leikkiä suuttimilla. Toki onhan tuo suuttimien kanssa leikkiminen ihan mielenkiintoistakin, paitsi silloin kun sulattaa koneen väärien suuttimien takia.
12.4.2013 11:56
zeizei125 kirjoitti:wolvie kirjoitti:Aloittelevalle ja osaamattomalle kuskille 4T on paljon helpompi. Putsaa putsarin ja vaihtaa öljyt säännöllisesti, kaataa bensaa tankkiin ja nauttii ajosta. 2T:n kanssa saa läträillä öljyä bensan sekaan ja leikkiä suuttimilla. Toki onhan tuo suuttimien kanssa leikkiminen ihan mielenkiintoistakin, paitsi silloin kun sulattaa koneen väärien suuttimien takia.
Läträillä öljyjen kanssa? Vaikka tekisi hiitaaastiii, niin menisiköhän tuohon "läträilyyn" jopa 30sekuntia aikaa. Purkki kaapista, purkista kippoon, kiposta jerryyn= valmista!
siis vau, aivan älyttömän vaikeaa "läträystä". Ei kannata suurennella näitä 2t "haittapuolia".