Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Vaihteisto/kytkin ongelmat derbi

17.4.2025 22:38

Hei. Minulla on 2015-09 Derbi senda Drd Xtreme, ja rakensin äskettäin koko moottorin uudelleen highend-sarjalla (88br). Nyt vaihteisto toimii, enkä tiedä mitä tehdä. (Se teki tämän myös ennen uudelleenrakennusta) Tärkeimmät ongelmat liittyvät vaihtamiseen. Joskus 4. ja 5. välillä, joskus muilla vaihteilla se nappaa vapaa-asennon (EI Se ei ole am6). Sillä on myös ongelmia alasvaihteen vaihtamisessa. Kun katkeran kovaa (takajarru) tai joskus se vain tekee sen itsestään, en näytä löytävän mitään vaihdetta edes liikkuessani. Minun täytyy pysähtyä ja alkaa heilutella pyörää eteen- ja taaksepäin, jotta saan sen vihdoin vaihteeseen. Sillä on myös ongelmia löytää neutraali, kun istuu liikenteessä. Lisäksi, kun yrität käynnistää sitä, on erittäin vaikea työntää sitä, kun se on vaihteessa, en tiedä onko se jotain vaihdelaatikkoon liittyvää...Mikä voisi olla syynä?? Vaihteiston osat jäivät mekaniikka huomioimatta ja sanoivat niiden olevan melkein kuin uudet. Auttakaa minua, kaikki hyödyllinen tieto on erittäin tervetullutta!