Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Miksi skootteri, eikä mopo?

9.1.2022 5:14

Olen aina pohtinut, että miksi nykyään skootterit ovat niin yleisiä? Erityisesti kun minä olin teini-iässä, niin skoottereita ei juuri kellään ollut, ja varsinkaan pojalle sellainen ei tullut kysymykseenkään.

Tämä ei ole mikään provokysymys, vaan ihan aidosti olen miettinyt asiaa laitettuani itse mopon - enduromallisen tietenkin!

Voisitko perustella, että miksi valitsit skootterin?

Re: Miksi skootteri, eikä mopo?

9.1.2022 23:05

En tiedä milloin jaskabar on viettänyt teini-ikää, mutta viime vuosina suosiota nauttineita, urheilullisemmin brändättyjä moposkoottereita alkoi tulla markkinoille tuossa 2000-luvun vaihteen tietämillä. Peugeotin Speedfight, Yamaha Aerox (MBK Nitro) ja Aprilia SR vetosivat muotoilulla ja sporttisuudella mopoikäisiin eri tavalla kuin perinteiset Vespat. Omalla kohdalla valintaan vaikutti aikanaan Aprilian edistyksellinen DiTech-suorasuihkutusmoottori. Lisäksi moposkootterissa on muutamia käteviä ominaisuuksia joita vaihdemopoista harvemmin tapaa, kuten säilytystila penkin alla.

Re: Miksi skootteri, eikä mopo?

9.1.2022 23:53

Kyllä ne siihen aikaan voiton vei mankit, suskat ja vaikka derbit, omasta mielestäni enduro on se kaikkein järkevin malli - pääsee ojienkin yli ja helposti kyttiä karkuun!

Re: Miksi skootteri, eikä mopo?

10.1.2022 23:39

Tässä ei liene sitten kovinkaan paljoa keskusteltavaa.