Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Puch Maxi -kysymyksiä

7.7.2021 8:56

Hei kaikki, asun rantakaupungissa itärannikolla, ja aion ostaa vanhan skootterin tai mopon, jolla voin ajaa edestakaisin rannalla, paikallisille maanviljelijöiden markkinoille, suorittaa asioita ympäri kaupunkia jne. .

Minulla on noin $ 1k budjetti. Minulla ei ole paljon onnea löytää kunnollinen vanha skootteri tästä hintaluokasta, mutta löysin muutamia 70-luvun Puch Maxi -mopoja paikallisesti myytävänä.

Yritän päättää, voisiko Maxi olla hyvä valinta minulle.

Ensinnäkin - olen huolissani kaksitahtimoottorista. Ainoa kokemukseni kaksitahtimoottoreista on ulkovarusteiden, kuten rikkakasvien, moottorisahan jne. Käyttäminen ... Muistan, että ne ovat kovia, savuisia ja haisevia. Onko kaksitahtisilla mopoilla samat ominaisuudet? Vai eikö oikein viritetyssä moottorissa ole paljon savua / hajua? Ajatus jättää iso sinisen savun pilvi jälkeni kaikkialle, mihin menen, olisi luultavasti dealbreaker.

Toinen - Onko osia vielä saatavilla näihin? Stuff kuten renkaat, kaasuttimen osat, tiivisteet jne.

Kolmas - Voivatko he suorittaa vähintään 25 mph? Matkat, joihin käytän sitä, olisivat tyypillisesti vain muutaman mailin 25 km / h paikallisilla kaupungin teillä.

Kiitos!

Re: Puch Maxi -kysymyksiä

7.7.2021 21:48

Tervehdys ja tervetuloa foorumille.

Jos harkitset 70-luvun Pappa-Tunturin hankintaa, kannattaa huomioida muutamia asioita. Mopo on pyöreät 50 vuotta vanha ja peräisin ajalta, jolloin tekniikan uutuuksia edustivat C-kasetit ja paristolla toimivat kellot. Tuolloin valmistetuista mopoista ei myöskään löydy tuorevoitelua, sähkökäynnistintä tai minkään tyyppistä katalysaattoria. Uusinta uutta 70-luvun Tuntureissa edustavat erillinen käynnistyspoljin, kun aikaisemmin mopossa oli polkupyörän tapaiset polkimet joilla moottori kirjaimellisesti poljettiin käyntiin.

Osien saanti onnistuu vielä kohtuullisesti, mutta jos tuollaisen aikoo hankkia jokapäiväiseen käyttöön, täytyy hyväksyä ettei toimintavarmuus ole samaa luokkaa muutaman vuoden ikäisen skootterin kanssa. Tekniikka on perusvarmaa, mutta kuten 50 vuotta vanhojen autojen kohdalla, vaatii jatkuvaa ylläpitoa.

Suosittelen perehtymään Motowikin artikkeliin ja etsiytymään Puch-moottorisia tuntureita käsittelevään topikkiin. Mopon valinnasta käydään keskustelua täällä ja moposkootterien täällä.