Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Mopo kulkee liian lujaa

19.4.2016 16:28

Moro! Mulla on pieni ongelma kun ostin mopon ja se kulkee aivan liikaa. 70-80kmh.

Miten mahtais saada kulkemaan hiljempaa. Virityksiä on e-nox putki josta ilmeisesti otettu kuri pois. Muusta en tiedä.

Mopo on Drac supermoto pro. Jos et tiedä nii tämä on riejun valmistama ja melkeinpä kuin rieju mrt pro.

Saako putkeen enää mitään kuria tai kierroksia rajoitettua? Kiituksia

Re: Mopo kulkee liian lujaa

19.4.2016 16:41

Myyt noxin mulle, tai teet pellinpalasta kuristeholkin putkeen, välejäkin lyhyemmäksi voit laittaa niin kulkee vähemmän. Ei olisi ehkä uutta topiccia tarvinnu kummiskaa tehä ;)

Re: Mopo kulkee liian lujaa

19.4.2016 17:31

Mä googletin aiheesta mutta löytyy vaan miten saaha menemään lujempaa ja sitten tämä "poliisit" topic täällä jota en jaksanu lukea :)

Re: Mopo kulkee liian lujaa

19.4.2016 17:34

Eikä taida mennä mianrellista enoxi apikkaa?

Re: Mopo kulkee liian lujaa

19.4.2016 17:49

Kyllä se väliholkilla menee ;) onko acero vai ss? Jatketaanko yv?

Re: Mopo kulkee liian lujaa

19.4.2016 20:25

No en nyt oo sitä myymässä paitsi jos ei saakkaan kulkee hiljempaa :D

Re: Mopo kulkee liian lujaa

20.4.2016 22:49

Tämä on väärä alue, tekniikalle ja mallikohtaiselle on omat alueensa.

Ei muuta kuin kuristuksia putkeen tai kuristettu vakioputki tilalle. Peltikuristus alkukäyrän ja sylinterin liitokseen lienee helpoin ratkaisu, toki poliiseilta saattaa tulla sanomista putkesta. Ratastamisella eli välien lyhentämisellä (isompi takaratas ja/tai pienempi eturatas) voi hienosäätää haluttua nopeutta, mutta se ei sovellu ainoaksi rajoituskeinoksi.