Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Poikkeavat tavat ajaessa

19.10.2013 13:20

Usein yritän ajaa mahdollisimman vähällä jarrujen käytöllä eli pyrin vaan rullaamaan kytkin pohjassa niin paljon kun voin :D Painelen itsekin myös vilkun nappia usein ajaessa,ja ajelen melkein koko ajan isoimmalla vaihteella :P

Re: Poikkeavat tavat ajaessa

25.10.2013 21:03

Sammutan mopon hyvissäajoin ennekun olen kotipihassa.

Re: Poikkeavat tavat ajaessa

26.10.2013 14:05

Talutat sit sen pari viimestä kilsaa kotiin? :lol:
Mä teen oikeestaan aina päinvastoin, annan koneen tyhjäkäynnillä viilentyä hetken ja sit sammutan

Re: Poikkeavat tavat ajaessa

26.10.2013 16:47

Joo kui? :lol: No ei ku meinasin että otan tossa kotitiellä vauhtia ja sammutan about puolessavälissä ;)

Re: Poikkeavat tavat ajaessa

28.10.2013 16:26

Alkaa vähän tuntua iteltä ku näitä juttuja lukelee :D en sittenkää taida olla ainoa neurootikko.

Poikkeavii ajotapoihin on pakko sanoa että kun oon mönkkärillä liikenteessä niin normaalisti ajelen 50km/h mutta sitten ku tulee enska vierelle huudattaa 4 vaihteella niin vaistomaisesti alkaa oikeen ranteen lihakset supistuu sillä tavoin että vauhtia on sitte jo 100 lasissa :roll:

Kaipa toi on jotenkin poikkeavaa :D

Re: Poikkeavat tavat ajaessa

28.10.2013 17:54

Ajan kymcolla :lol: No ei, lähinnä se että kesänakeilla tuli aika lujaa otettua käännökset, tuntu et siinä ois jo melkee kisakuskit kattonu että mikä hullu tuota skootteria ajaa :D Ku ei oot ehoja kiihtyä, pitää sittä ylläpitää se vauhti aggressiivisella kääntymisellä...

Re: Poikkeavat tavat ajaessa

17.11.2013 0:36

Ykkösen kautta vapaalle, valoissa kokeilen että on varmasti ykkösellä (Sammutin kerran kavereitten edessä, ei toiste :D), mopon selkään vasemmalta puolelta. Puhun ittekseen kun ajelen (Motovlogeja). Ja tähän itsekseen puhumiseen, puhun käsillä, eli heiluttelen käsiä aina ku puhun ihan muutenki, ja myös mopon selässä :D Talvisin tykkään maistella lunta aika usein niin sanotusti, ja se takarengas menee välillä edeltä :D

Re: Poikkeavat tavat ajaessa

17.11.2013 23:09

Ei niinkään ajaessa, mut usein tulee käynnistettyä mopo kädellä. :D Toinen käsi ryypylle ja toinen nykäsee sit poljinta. Peiliin vilkuilen vähän väliä ja sopivasti jos sattuu aurausviitta olemaan tien laidassa, niin ajan niin läheltä et kopsahtaa jarrukahvaan. :D

Re: Poikkeavat tavat ajaessa

14.1.2014 22:51

Kaikenmaailman tarkistuksia sitä tulee tehtyä, esim välillä kurottelen kättä valon eteen tarkistaakseni onko polttimo kunnossa. Ja mä oon tosiaan sitä kastia joka laulelee ajaessaan :lol: . Ja sitte nää perus vilkun pois päältä rämpyttely, välillä ku ajaa kutosella ni kokeilee viel nostaa ylöspäin ihan vaa varmuudeks :D

Re: Poikkeavat tavat ajaessa

15.1.2014 13:42

Yks vilkunnapin runkkaaja täällä vaan. Voiskin taas varmuuden vuoks käydä painamas vilkkui pois päältä, vaik mopo onkin seisonut lumihangessa kaks viikkoo. Ehkä se kuitenki jäi päälle viimeajosta. :lol: