Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Poikkeavat tavat ajaessa

7.10.2013 20:52

Edit: Muutin otsikon Musiikin kuuntelusta ajaessa Poikkeaviin tapoihin ajaessa.

Löytyykö täältä ketään muita, jotka ajaessa kuuntele musiikkia?
Joskus itse tykkään päristellä esim. hiekkateitä (Varsinkin näin pimeällä) ja kuunnella musiikkia, todella rentoa ja mukavaa 8)
Ainakin moottoripyöriin saa ihan telineitäkin, mihin sen puhelimen voi laittaa.Tosin ne on sitten kait pääasiassa navigaattoritarkoitukseen, ja sopii vaan älypuhelimiin. Mun vanha samsunki ei siihen sopisikaan. :lol:
Meitsi käyttää vaan nappikuulokkeita, semmoset korviin tungettavat olis kyllä ihan kätevät.

Vai olenko mä ainoa laatuani? :D

Jos omistat muita "poikkeavia" tapoja, kerro niistä. Mä bongailen ainakin välillä hienoja maisemia, tästä taisikin jossain topicissa olla juttua.

Edit: Muutin otsikon Musiikin kuuntelusta ajaessa Poikkeaviin tapoihin ajaessa.
Viimeksi muokannut olpe_ päivämäärä 7.10.2013 22:27, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Musiikin kuuntelu ajaessa

7.10.2013 21:00

En ikinä jaksa ajaa pääteitä, menen aina asutusalueen läpi tms. :D

Re: Musiikin kuuntelu ajaessa

7.10.2013 22:01

Mä painelen aika useesti vilkkua pois päältä, ihan vaan varmistukseksi :D Mopon selkään pitää mennä vasemmalta puolelta, ja vaihdan vaihteet ykkösen kautta jos en ole varma sisässä olevasta vaihteesta. En nyt tiedä onko noi mitenkään poikkeavia tapoja, mutta joo :roll: Topicin nimeksi voisi vaihtaa vaikka "poikkeava ajotavat" tms.

Re: Poikkeavat tavat ajaessa

7.10.2013 22:28

Mä vaihdan kans ykkösen kautta, kun näis Rieskois tuntuu noita välivapaita olevan, muutenhan se olisi jollain 5 vaihteen vapaalla kun lähden liikkeelle. :lol: Muutin otsikkoa kans. 8)

Re: Poikkeavat tavat ajaessa

7.10.2013 22:36

Itelle on tullu ihmeellinen tapa kattoo koko ajan taakse. :D Silloin kun mulla oli peili vielä kii niin en koskaan kattonut siitä vaan aina käänsin päätä. Ite nousen aina vasemmalta puolelta kyytiin ja jostain syystä polkasen mopon melkeen aina seisovaltaan käymään. Ei se oli sitä että jalassa ei oo voimaa :lol: Ja tosiaan ite kuuntelen musiikkia melkeen aina kun ajan vähä pidempää matkaa 20km Mitä poliisit mahtaa sanoo kun ajaa korvanapit korvassa?
Joo ite kanssa laulelen itsekseni kun ajelen napit korvissa :lol: Voi olla hauskan kuulosta kun ajelee kaupungilla ja laulelee itsekseen ja ajaa niin että kävelytie on vieressä :lol:
Viimeksi muokannut Zuppox päivämäärä 19.10.2013 0:42, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Poikkeavat tavat ajaessa

8.10.2013 0:03

Itellä liikennevaloissa on tapana n. 15 sek väleillä nypyttää vaihdepoljinta eli varmistan et se on ykkösellä:D ja kortin kun sain niin kutosellakin jostain syystä halusin varmistaa o.O kytkintä pumppailen aika paljon ennen kun yköselle laitan kun käynnistää:)

Re: Poikkeavat tavat ajaessa

8.10.2013 0:20

Tiedän erään kaverin joka laulelee ajellessaan. :lol:
Itsekkin aina varmistan ettei vilkut ole päällä ja liikennevaloissa aina joskus painelen kaasua että huomaa onko mopo vielä käynnissä. :D

Re: Poikkeavat tavat ajaessa

8.10.2013 14:43

Mä rämpytän koko ajan vilkkua poies, vaikka olisin risteykses vilkku pääl :D säädän peilejä melkein joka vilkasun jälkeen, nostan aina peukalon töötille jos on auto pysähtyneenä odottamassa että meen ohi ja pistän aina jalkatappia maahan liikenneympyräs jos ei oo autoja hidastelemas edes :lol:
Musiikkiaki kuuntelen sillon tällön huvikiesillä, ostin DealExtremestä tankokiinnikkeen kännylle ja sieltä Need for Speedien parhaita nappeihi :D

Re: Poikkeavat tavat ajaessa

8.10.2013 15:02

napsautan aina varoilta vilkkua pois päältä,meen kyytiin aina vasemmalta ja välillä aina ajossa kahon toimiiko vilkut ?

Re: Poikkeavat tavat ajaessa

8.10.2013 16:32

Yleensä ajan yhdellä kädellä(oikea käsi tangolla) ;)
Aika useasti tulee kuunneltua musiikkia, en jaksa aina laittaa vilkkua päälle vaan näytän käsimerkkiä :)

Re: Poikkeavat tavat ajaessa

10.10.2013 19:42

Ite aina ajossa kattelen ettei vilkut ole päällä ja peiliin tulee vilkuiltua lähes koko ajan. Valoristeyksissä yleensä tulee moneen kertaan varmistettua, että vaihde on ykkösellä. Ja tulee kans yleensä ajeltua vasen käsi tangolla.

Re: Poikkeavat tavat ajaessa

10.10.2013 20:01

Itellä tahtoo välillä ajaessa eturengas kytkeytyä ilmaan. :s Nojoo itellä kans noi perus että monta kertaa valoissa varmistetaan että vaihe on ykkösellä ja runkkaan myös kytkintä ennen ajoa vaikka kone ois lämmin, jääny vaa viime talvesta sellane tapa. :D

Re: Poikkeavat tavat ajaessa

10.10.2013 21:58

Itellä joidenkin edellä mainittujen lisäksi tapana ihan pilkkopimeällä ajellessa aina välillä katsoa taakse, että toimiiko takavalo. Joskus ajon jälkeen faija kotipihassa huomas että takavalo ei pala ollenkaan. Pimiällä nimittäin kohtuu tärkeä noilla maalaisteillä yms. kun ei heijastintakaan ole D:
Yhellä kädellä tulee tosiaan ajeltua ja vilkkua pois päältä rämpyteltyä ja vaihetta varmistettua että varmasti on kutosella vaikka olis kattonu 50 kertaa viime risteyksen jälkeen senkin :D Noi taitaa olla kyllä melkeen normaalia...

Re: Poikkeavat tavat ajaessa

13.10.2013 22:50

No ainakin musiikin kuuntelusta tullu iso osa mopoilua, melkeen aina napit korvissa kun ajelen mopolla :D ja mopon päälle vasemmalta puolelta, taakseppäin vilkuilu, vilkkujen napin painaminen (ei oo edes vilkkuja), välikaasua joka kilometrin välein... siinä ainaki nuo mitä tulee äkkiseltää mieleen

Re: Poikkeavat tavat ajaessa

18.10.2013 22:39

Menen kyytin aina vasemmalta ja meen pois kyydistä oikealta.
Sitte ajelen pitkiä matkoja yhdellä kädellä, koska käsi voi puutua.
Kotipaikkakuntani ainoissa liikennavaloissa vapaalla kierrätän hieman konetta, jottei sammu huonojen tyhjäkyntisyöttöjen takia...