Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Poliisit

10.9.2014 20:41

Minulta veivät kilvet ja kortin perstuntumalla. Jos olisin kiistäny asian niin eivät luultavasti olis voineet ainakaan korttia viedä ennenkuin penkissä käytetty, mutta eipä tuntunu jäävän epäilystä siitä oliko bergini täystehoinen vai ei, sillä keula nousi poliisisedällä ilmaan kun kiihyttelemään lähti.. :D ehkä puoleksi sekunniksi, mutta kuitenkin

Re: Poliisit

10.9.2014 21:11

Varmaankin riippuu poliisista, että miltä ne mopon tehot tuntuvat perstuntumalla.

Kyllä tolla aika äkäseen nousee keula 1. vaihteella kiihdyttäessä. Melkein keulinut tolla ympäri (1. vaihteella lähdin kiihdyttämään täydellä kaasulla), kun oli jotkut 11/48 välitykset siinä.. :D
En ihan odottanut sitä, että siinä kuitenkaan niin paljon paukkuja olisi.
Nykyisillä väleilläkin (12/46) keula nousee ihan mukavasti.

Ois muuten aika mielenkiintoisen näköistä, jos poliisisetä lähtisi kokeilemaan tota ja keulisi ympäri. :lol:

Re: Poliisit

25.9.2014 19:52

Mitähän sanktioita mahtaa tulla kun poltin kotitien risteyksessä pari sekkaa kumia kun kokeilin miten etujarru pitää niin joku tuli huitomaan kävelykepillä ja otti rekkarin ylös. Niin mitähän mahtaa tulla jos ilmottaa poliisille?

Re: Poliisit

25.9.2014 20:00

Ei mitään, koska kukaan ei voi todistaa, että teit sen. Olkoonkin, että joku näki, mutta koska minkäännäköistä todistusmateriaalia (video tms.) ei oletettavasti ole, seurauksia ei tule. Maksimissaan poliisin kanssa pääset juttelemaan.

Re: Poliisit

25.9.2014 20:10

^Kunhan kiistät kaiken. Jos meet myöntämään niin silloin kyllä saattaa tulla seuraamuksia.

Re: Poliisit

25.9.2014 20:13

Tätä en maininnu, koska pidin itsestäänselvyytenä, että tollanen kiistetään :lol:

Re: Poliisit

25.9.2014 20:16

Juu no pittää kahtoo että ilmottaako minnekkään

Re: Poliisit

13.12.2014 12:06

Ei korttia, kilvistä nyt puhumattakaan. Työntömatkalla mä vaan oon. ;) Ei sakkoa, vaan pelkkä huomautus ja perus vittuilut. Puhe on taikaa. :lol:

Kuva

Kuva

Re: Poliisit

13.12.2014 13:40

En voi ymmärtää miten kortitta ajosta selviää puhumalla. Propsit siitä.

Re: Poliisit

13.12.2014 13:45

Kaikkiin poliiseihin puhe ei ikävä kyllä tehoa, nimimerkillä 2kk kortti pois ja 22 päiväsakkoa punasia päin ajosta :lol:

Re: Poliisit

13.12.2014 14:24

Juuri kun pysähdyin huoltoasemalle, kurvasivat nämä sinilakkiset paikalle, mutta pitkään ja hartaasti tarinoimalla lopeni näiden kostaapelien tahto saada mua vastuuseen, sillä perus uhkailuihin tuli suora lakipykäliä mukanoiva vastaus ja kerroin suoraan näille konstaapeleille mitä he voivat tehdä ja mitä ei. Uhkasivat viedä derbin siinä samassa, mutta kun mistään ei ollut syyttää, niin jäin "työntämään" pyörää pois. Uhkasivat vielä seurata perässä, mutta läksivät nopeaan kun jäin vaan kuuntelemaan musiikkia huoltoasemalle. :lol:

Re: Poliisit

28.12.2014 18:31

Noniin, 5. päivänä kortin saamisesta eka pysäytys! :D

En tajunnut että perässä roikkui maija joten ajelin normaalisti ~60 km/h kunnes huomasin että mittariin on tulossa tasan 6000km täyteen. Päätin pysähtyä tien varteen ottamaan kuvan mittarista ja vasta sitten tajusin että poliisihan se siinä...

Sanoivat että "sinähän pysähdyit jo ennenku me kerettiin pysäyttää". Kilpi ei kuulema näkynyt (oli kurainen) mutta poliisi ei ilmeisesti kylmyyden takia jaksanut tulla katsomaan rekkaria vaan kysyi sitä ikkunasta :D Noh, toinen poliisi puhallutti ja katseli renkaita että onhan talveksi sopivat. Ennenkuin tajusinkaan niin hyvät illanjatkot ja maija jatkoi matkaansa...

Ei taida poliiseja mopoilijat siihen malliin kiinnostaa mitä kesäisin?

Re: Poliisit

28.12.2014 19:10

Saisi olla aika sekopää poliisi jos lähtisi peilijäisellä tiellä mopoa testaamaan, eli ei kyllä tosiaan syynää samalla tavalla kuin kesällä :lol:

Re: Poliisit

28.12.2014 19:28

Jep, itelläkin kolme ekaa vaihdetta menee samantien rajoittimelle ja vasta nelosella alkaa tulla nopeutta :D Varmasti joku poliisi joka ei ole samalla mopolla ajanut niin ois kaatunut heti, täällä kun on kaikki tiet jäässä...

Re: Poliisit

11.1.2015 13:24

Juu elikkäs kaveri ajoi viime vuoden syyskuun alussa RS:llä toisen kaverin kanssa 2 päällä mun mopon perään niin nyt on kaikki kolariin osalliset kuulusteltu ja asiasta on käräjäoikeus vasta maaliskuun lopussa. Poliisit totesivat mun mopon viritetyksi paikanpäällä joten mitä oikeudessa voidaan määrätä minulle? RS:än kyydissa oleva loukkasi jalkansa joten jouduin pakosti soittamaan ambulanssin niin samalla ne poliisitkin tuli. Moponkin olen jo myynyt 3kk sitten ja nyt eri pyörä alla joten voiko siitä vielä tulla jotain tai esim suorituskieltoa? Tai voiko viedä meiltä kortit vasta nyt 6kk tapahtuneen jälkeen, jos voi niin kuinka pitkäksi aikaa? RS:än kuskia syytetään 4 eri rikoksesta mutta mua vaan liikenteen vaarantamisesta ja joku muu oli vielä. Kiitos jo etukäteen jos joku osaa auttaa :)