Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

2015 mopouutuudet

15.12.2012 15:49

Vuosi alkaa vetelemään viimeisiään ja uusi ajokausi lähestyy (noh joillakin se ei pääty koskaan).

Tähän aikaan vuodesta on yleensä Bikeluettelo ilmestynyt mutta nyt sitä en ole nähnyt missään. Siitä on uutuuksia ja malleja pystynyt pintapuoleisesti katselemaan mutta ei näköjään enää.

Mitähän malleja sieltä on tulossa mopo ja skootteripuolelle? Todellisia uutuuksia vai pelkkää väriteeman vaihtelua.

Innovaatiot ja kokeilut ovat mielestäni olleet viime vuosina suht vähäisiä jos ei oteta huomioon näitä "kisamopoja". Missä viipyy ruiskuminarelli? Koska Yamaha tuo uuden sporttiskootterin ikivanhan roxin tilalle? Milloin saadaan kiina-PV tai länsimaalainen nelinarimopoenska?

Ei muuta kuin linkkejä, uutisia ja keskustelua aiheesta mopouutuudet vuodelle 2013. Sana vapaa.

Edit: VUOSI VAIHTUI
Viimeksi muokannut Ärräksä päivämäärä 14.1.2015 20:42, muokattu yhteensä 2 kertaa

Re: 2013 mopouutuudet

15.12.2012 23:51

Yamaha DT:eitähän ei enää tuoda Suomeen? Näin olen ainakin kuullut, että maahantuoja ei enää toisi kyseisiä mopoja Suomeen. Voitte tietenkin todistaa jos olen väärässä, Syynä olisi se, että maahantuojalle ei jää mitään käteen koska liikaa "vikoja"
ollut mopoissa jolloin mopon takuu korvaa vian. 100% varmaksi tiedoksi en tätä laita,

Re: 2013 mopouutuudet

15.12.2012 23:58

Jotenkii kuulostaa epäuskottavalta :eek:

Re: 2013 mopouutuudet

16.12.2012 2:47

KTo kirjoitti:Yamaha DT:eitähän ei enää tuoda Suomeen? Näin olen ainakin kuullut, että maahantuoja ei enää toisi kyseisiä mopoja Suomeen. Voitte tietenkin todistaa jos olen väärässä, Syynä olisi se, että maahantuojalle ei jää mitään käteen koska liikaa "vikoja"
ollut mopoissa jolloin mopon takuu korvaa vian. 100% varmaksi tiedoksi en tätä laita,


Ei vissiin tuua enään DT:n nimellä, mutta malagutina taitaa löytyä vielä..?

Re: 2013 mopouutuudet

16.12.2012 11:12

Onks tosta detsi jutusta jotain uutista tms. "todistetta"? :D

Re: 2013 mopouutuudet

16.12.2012 11:37

Roxista näköjään tullut facelift ja rinnalle naked -malli. Pikaisella mulkaisulla muutoksia satulassa, katteissa ja mittaristossa. Ilm. vaaka minarelli vielä hyrrää? Mallia paremmin tuntevat voisivat vielä vahvistaa onko jarruja tai jousitusta paranneltu ja huomauttaa jos muitakin eroja on.

Naked malli lienee vain krossitangolla ja erilaisella mittarilla.

Yamaha-motor.fi listaa ainakin vielä DT:n mutta onkohan kyseessä 2012 malli?

Niin ja sen verran pitää itseään korjata, että kyllä se bike-luettelo sieltä näköjään tulee / on tullut. Normaalia myöhemmässä vain heilahti myyntiin.

Re: 2013 mopouutuudet

16.12.2012 12:08

Itsekkin olen kuullut tuosta että DT:tä ei enään tuotaisi

Re: 2013 mopouutuudet

16.12.2012 13:31

XPSsm kirjoitti:Onks tosta detsi jutusta jotain uutista tms. "todistetta"? :D

Näin minulle sanottiin liikkeessä joka huoltaa Yamahoita, kun kävin osia ostamassa.

Re: 2013 mopouutuudet

16.12.2012 14:13

Siis joo, ainakin moto24 liikeen mukaan 2012 mallistot ovat viimeisiä Deeteen nimillä olevia.

Re: 2013 mopouutuudet

20.12.2012 22:06

Ärräksä kirjoitti:Missä viipyy ruiskuminarelli?

Pitää vissii ruveta kehittelemään. Tuttu asens omaa 4t piikkiskootterii ruiskun ni se vois kuulemma auttaa jos hommaisin osat. maksaa jotai lähemmäs 300€ ne kaikki tarvittavat osat. Tuoki jotai n.10% lisää tehoa jos oikein muistan. Kai sen saman ruiskun pitäs näissäki toimia. Se säätämine on kuulemma se vaikein/ärsyttävin homma,mun mielestä se johdotus. En nimittäi tajunnu yhtää mitää ku se näytti kaavaa :D. Eipä mun sitä johdotusta tartteis onneks ees tehä. Pitää varmaa ruveta investoimaa/suunnittelemaa...

Re: 2013 mopouutuudet

20.12.2012 22:34

Ärräksä kirjoitti: Missä viipyy ruiskuminarelli?
Sellainenhan on löytyy, Yamaha Neo's:ssa on nestejäähdytteinen nelitahtikone varustettuna polttoaineen suihkutuksella.

Re: 2013 mopouutuudet

21.12.2012 11:02

Shape kirjoitti:
Ärräksä kirjoitti: Missä viipyy ruiskuminarelli?
Sellainenhan on löytyy, Yamaha Neo's:ssa on nestejäähdytteinen nelitahtikone varustettuna polttoaineen suihkutuksella.


Kyllä, kyllä ja Hondallakin on Japanissa jopa monkeyssa ruisku niin ja tietysti täälläkin jossakin skoottereissa mutta lähinnä tässä kalastelinkin ruisku am6:sta + vaihteellisia. Ruisku ei sinäänsä ole siis mikään harvinaisuus. Kuitenkin ditech-rintamalla esiteltiin tuo jo reilusti 10 vuotta sitten. Ehkäpä sen epävarmuus on ajanut kehittäjät pois tämän ajatuksen kimpusta 2-tahtikoneissa.

Riksu26 spekuloi ruiskullisen rakentelua itse 2-tahtiseen. Onhan se tietysti varmasti teoriassa mahdollista mutta kyllä siinä omat haasteensa on.

Mulkoilin tuon bike-luettelon läpi eilen. Peruspettymys niin kuin aina. Oli siellä nuo roxit uutuutena ja skyteam ace (muistaakseni honda dream kopio) mutta siihen ne jäikin. Noh yleensähän mopouutuuksista alkaa irtoamaan tietoa varsin myöhäänkin.

Skytäri ei ilm. tuo tuota cobra-malliaan Suomeen. Olisi voinut olla ihan kiva nähdä liikkeessä.

Re: 2013 mopouutuudet

21.12.2012 15:43

Tuorevoitelu ois varmaa hankala yhdistää ruiskuun. Pitäs varmaan laittaa öljyt suoraa tankkiin.

Re: 2013 mopouutuudet

21.12.2012 15:46

Mitenniin, onhan näissä aprilian ruiskuissa tuorevoitelu myös ja hyvin pelaa.

Vai meinasitko itsetehtynä.. Tietysti se osaamattomalle on vaikeaa.

Re: 2013 mopouutuudet

21.12.2012 16:34

Tarkotin että asentaa semmosee ruiskuu mihi sitä ei ole alunperin tarkotettu. Kyllä siinä ehkä vähän joutuis miettimää. Kyllähä se helpompaa olis jos ostais ruiskun mikä on tarkotettu noihi. Saakoha niitä mistää?