Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Talvi

8.4.2013 8:59

Yöllä alle sentti tullut lunta, kohta kesänakeilla 13km kouluun 8) Päivällä sulaa nuokin pois kun aurinko paistaa.

Re: Talvi

8.4.2013 17:27

Kyllä savan moponastat jäällä pitää , mutta kun oli vähänkin enemmän lunta kuin 1-2senttiä niin ei kyllä juuri mitään eroa smotoihin :/

Re: Talvi

8.4.2013 17:47

Saiskohan sitä jo ens viikolla smotot alle? :P Alkaa tää meijän hiekkatiekin olla 80% sula..

Re: Talvi

8.4.2013 19:54

Itellä on jo kesärenkaat alla, semmoset ''katuendurot'', hyvin oli pitoja ajella talvellakin :D

Re: Talvi

9.4.2013 20:22

Sanoisinko, että helvetti sulaa, ja talvi menee menojaan, koska mä pääsen ajotunneille perjantaina puolenpäivän aikaan :D Tätä on odotettu! Kolmen kuukauden odotus palkitaan! 8)

Re: Talvi

9.4.2013 22:23

AceFin kirjoitti:Ethän sä koko talvea ajanukkaan ;)

Joululoman olin ajamatta...

Re: Talvi

9.4.2013 23:36

Ennemmin kesärenkailla talvella kuin nappuloilla! Ainoa miinuspuoli että kesärenkailla ei saa ajaa nimismiehen mielestä kun taas nappuloilla saa. Paremmin toimii talvella eessä nasta - takana kesärengas yhdistelmä kuin että olisi nappula takana. Paras rengastus tieten nastat molempiin päihin.

Tämä kokemus 10-tuumaisilla renkailla.

Re: Talvi

13.4.2013 18:28

Laitetaas tää tännekkin, kun talveen kovasti liittyy :)
Eli tästä kaveriporukan talven linttoja ja ajeluita. Ihan hyvää settiä vaikka itse sanonkin, varsinkin editointi onnistui todella hyvin ja siitä iso kiitos Tumelle!
Mielipiteitä saa antaa :)

Re: Talvi

13.4.2013 18:56

Nappulathan on paremmat kuin hyvät talvella, en sitten niistä 10 tuumasista tiedä.

Re: Talvi

15.10.2013 20:53

Pian taas mennään. Stna Huspe talliin ja Gilera takas ajoon.

Viimeks eilen tässä rajotetun viriderbin kanssa raidaamassa.. Derbissä kai 11/65 välit tai jotain. 52 km/h gepsiin ja rajottimelle, ja huusi ihan saatanasti..
Sanoin sitten huvikseen että vaihdetaanpas, ota sä husse ja mä otan tän. Siinä sitten huudatellessa 45km/h ja ääneen nauraessa pistää suorastaan nauttimaan tästä talven tulosta, kun tiedät että pääset tuolla 13k rpm moottorisahalla takas poraamaan 60 km/h, kun juuri saanut yhden kesän (-2kk) nauttia hussen rauhallisesta nelitahti röminästä.

Onko kenenkään suunnassa vielä ensilumia näkynyt? Tännepäin lupaavat kai perjantaiksi ja sääennuste näyttäisi 0 astetta tällä hetkellä. Enään ei tohi lähteä ajelemaan ettei tuu lunarireissua kauden loppuun, ties milloin sitä mustaa jäätä ilmestyy :D

Re: Talvi

15.10.2013 21:59

Pistä nyt hyvä mies pitemmät välitykset siihen terpiin, eihän tommosilla aja kukaan. Nimim 11/62 ja ajoin talven, never again, eipä paljon tarvinnut muita vaihteita kuin 2-4-6. Talvella kun pitokaan harvoin riittää täyskaasukiihdytyksiin niin lyhyet välitykset ainoastaan pahentaa asiaa.

Lunta on luvattu näemmä torstai-perjantai akselille, autoon oli perjantaina tarkotus talvitassut vaihtaa alle joten toivottavasti ei ennen sitä. Skootterin renkaiden vaihto menee varmaan viikolle 44 (kun 43 on syyslomaa täällä), luulis sillon jo olevan kelejä ja jäätä kun sateita luvataan :D

Re: Talvi

16.10.2013 17:09

Pohjanmaalla ainaki satoi lunta tänään, harmi vaan kun sulaa heti pois kun keli + puolella :(

Re: Talvi

16.10.2013 18:21

Eipä näy lumia maassa tai forecallakaan :paha:

Re: Talvi

16.10.2013 23:55

jukke96 kirjoitti:lumia maassa

Mun oma oli kyllä eile.. :s :lol:

Huomenna pitäis iltapäivällä alkaa täällä sataa ja Vaasaan (80km päähän) luvattiin pari senttiä. Saa ny nähdä. :)

Re: Talvi

17.10.2013 9:38

Täällä tulee vain vettä, saa odottaa talvea vielä pari viikkoa :|