Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Talvi

28.3.2013 9:52

Kerran polkaseminen, kun on ajettukin viimeaikoina, on ihan kätevää, mutta kun ei ole ajanut pitkään aikaan niin mopon polkaseminen 20 kertaa verrattuna napin painamiseen on houkutteleva vaihtoehto. Itsekään en tykkäisi, jos ei olisi poljinta ollenkaan, koska akku saattaa joskus hyytyä. Ainahan vaihteellisen mopon voi työntää käyntiin, mutta variaattorilla varustetut skootterit ja mopot ovatkin sitten tapaus erikseen.

Re: Talvi

28.3.2013 14:42

Itte käytän kyllä kelillä kun kelillä starttia. Aina käynnistyny hyvin ku laatukaasari paitsi ne pari kertaa jolloin oli "jotain" vikaa joka menee itestään koulupäivän aikana ohi. Hyvä se kiksi on kuiteski olla, varivehje melko huono työntää käyntii :lol:
Muistanki ku papiska oli nii jännä että kiksillä ei startannu vitullakaa mutta samantien pärähti tulille ku puolen metrii työnsi.

Re: Talvi

29.3.2013 4:23

Harvemmin talvella porukalla sähköstartti ees toimii. Kyllä sähkön rinnalla PITÄÄ OLLA myös poljin.

Re: Talvi

29.3.2013 10:34

Sähköstartti rullaa 4 Ah akullakin sinne kymmeneen pakkasasteeseen asti kun kylmiltään lähtee. Harvoin sitä tarvii talvellakaan poljinta käyttää ja silloinkin lähinnä aamuisin.

Re: Talvi

29.3.2013 13:32

Ei vieläkään pääse oikeen tos lammen jäällä.. Joissain kohin saattaa kakkosella päästä kun vaan vauhtia saapi. :D Ei tehot eikä pidot piisaa... :(

Re: Talvi

30.3.2013 18:56

Tohon käynnistyskeskusteluun palatakseni: Jos ei potkia jaksa ni porakoneeseen rakentaa polkimen akselille sopivan hylsyn, ottaa polkimen irti ja pyöräyttää käyntiin :lol: Okei, oli OT joten asialinjalle:Talvi alkaa olla ohi, wuhuu.

Re: Talvi

31.3.2013 15:15

Se todellaki on kevät nyt..smotot alla ;) Tosin välillä vähän pelottaa ku joissai kohdin on viel sellasta mustaa jäätä :s

Re: Talvi

31.3.2013 19:43

Musta jää on parasta ja kesä

Re: Talvi

3.4.2013 17:35

Joo sulaisipa nää lumet. Koulumatkoilla kattonut maisemia ja tuumannut että ei helvetti. Tiet on sulat joo, mutta itse en viittisi ajaa aamuruuhkassa koululle 20km päähän pelkkiä pääteitä. Aurinkoisilta paikoilta kävelytietkin melko sulia, tunneleissa ihan jäätä ja varmasti kaatuu.
Kotipihakin on vielä jäässä kun varjossa on.. mietiskelin äsken myös, pitäisikö edes iltapäivisin +5 asteen lämmössä ajelemaa mutta eihän sekää onnistu - takapihan portin edessä sellane kasa lunta että lapiolla kun 20 minuuttia hakkasin nii en saanu ku paloja ;D Seki tietenki varjossa nii saa odottaa kauan... tulis jo se kevät edes!

Re: Talvi

3.4.2013 18:03

Ei niissä jääkohdissa tarvii täysiä polvi maassa ajaa :roll:

Re: Talvi

3.4.2013 18:09

Vakiohirmu kirjoitti:tunneleissa ihan jäätä ja varmasti kaatuu.


Opettele ajamaan niin voit pysyä liukkaallakin pystyssä :roll:

Re: Talvi

3.4.2013 18:27

Vakiohirmu kirjoitti: jo se kevät edes!


Kyä se mun mielestä on jo tullu tai enhä mä tiiä missä pohjoisnavalla sä asut. Täälä ainakin kaikki tiet sulia ja kuiviakin paitti jotkun pikku hhiekkatiet.

Re: Talvi

3.4.2013 19:44

ramba__ kirjoitti:
Vakiohirmu kirjoitti:tunneleissa ihan jäätä ja varmasti kaatuu.


Opettele ajamaan niin voit pysyä liukkaallakin pystyssä :roll:

Tämä nyt oli hypoteesini. En ole huippukuski, joten tein johtopäätelmän ehkä hieman yleistäen että kaikki kaatuu. Tarkoitan toki tällä itseäni. (vaikka en ole kokeillut)

Kyä se mun mielestä on jo tullu tai enhä mä tiiä missä pohjoisnavalla sä asut. Täälä ainakin kaikki tiet sulia ja kuiviakin paitti jotkun pikku hhiekkatiet.

Terminen kevät ei ole tullut. Itse puhun keväästä kun lämpötila pysyy vähintään viikon ajan 0 - +10 asteen välillä. Iha Järvenpäässä mie asun, ja tiet on täälläkin pääosin sulia, samoin kuin kävelytietkin, paitsi tunneleissa, kuten mainitsin sekä joissakin varjoisimmissakin paikoissa.
Jos sais sillä kerpeleen lapiolla lumet lapattua takapihan portin eestä poies näin päiväsaikoihin nii pääsis edes kokeilemaa..

Re: Talvi

3.4.2013 21:49

Melkeen jo asfalttiteillä pääsis smotoilla, varjo paikoissa vaan on vielä jäätä. Ja tää meijän 3km hiekkatien pätkä on melkein puoliks sula mu loput onkin sit varjosaa ja jäässä... :s Olispa jo kesä.. http://www.youtube.com/watch?v=dtniVZkD_Ik :)

Re: Talvi

3.4.2013 22:00

Kesänakit ollut jo pariviikkoa alla. Iltaisin ja aamuisin teiden märät kohdat on kyllä aika liukkaita mutta yllättävän hyvin pitää kesärenkaatkin ettei tarvi yhtään hidastaa jossei ole tiukka mutka.

Päivisin on kyllä kaikki tiet aivan sulia ja vain muutamassa kohtaa märkää. Pääsee vetelemään täyzii ja pystyy kanttailemaan reilusti toisinkuin nastarenkailla :P

Hurjasti on tullut lisää mopoja, kevareita ja moottoripyöriä liikenteeseen. Nössöimmät pitää vieläkin mopoja tallissa :lol: