Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: 2T-öljyt

20.4.2013 15:55

Ehdin tässä jo vähän pelästyä noista castrolin öljyistä kun koko talven niitä käytellyt. Kävin sitten öljyjen ostopaikassa ja todettiin että mulla ollut onneksi ihan käypää öljyä myyty. Eli ei mun kohilla sitten ollutkaan ton erän öljyjä. :D

Re: 2T-öljyt

15.5.2013 13:11

Mitä koneöljyä kannattaa laittaa am6 koneesee? Koska nytte siel on aikasempi omistaja laittanu litkua joka ei ole yhtään jämäkkää se on niiku vettä pelkästää.

Re: 2T-öljyt

15.5.2013 17:10

Tuorevoiteluun synteettistä kaksitahtiöljyä ja vaihdelaatikkoon vaikkapa Belrayn gear saveria tai Castrolin MTX:ää. Vaihteistoöljyistä lisää keskustelua täällä.

Re: 2T-öljyt

16.5.2013 19:20

Moi! Katellu näitä öljyjä ja mietin et voitelisko tää castrolin http://www.janikaasalainen.fi/castrol-p ... -8118.html öljy miten parempaa? Kuin M0bilin semi synteettinen 2-tahti öljy? Oisko järkeä vaihtaa?
Mopo on Peugeot XP7, jota on viritetty. Ja vielä siitä, että miten semi synteettinen ja täysi synteettinen öljy eroaa (onko laatu eroja paljonkin?)
Kiitoksia :D

Re: 2T-öljyt

16.5.2013 20:24

Täyssynteettinen on kalliimpaa=parempi koneelle. Et sitten yhtään kalliimpaa öljyä löytäny :D Mulla on ollu monenmoista menopeliä ja olen pääosin käyttänyt teboilin 2t bikeä. Suosittelen kyseistä öljyä, hintä on kohtuullinen ja laatu hyvä! Sun mopos ei takuulla ole niin "viritetty" että siinä ois tarvetta käyttää sitä kaikkein parhainta litkua.

Re: 2T-öljyt

16.5.2013 20:52

Vaikuttaako kaasarin säädöt siihen, että roiskii aika paljon sitä palamatonta 2t öljyä putkesta? Seosvoitelulla ja 2% seoksilla ajelen, enkä huomannu mitää eroa ton öljyn roiskimisen suhteen kun vaihdoin seokset 3%->2%. Kaasari on säädetty hieman rikkaalle ala- ja keskikierroksille mutta suutin on oikean kokoinen.

Re: 2T-öljyt

17.5.2013 1:18

No tottakai se roiskii, ja mites olet niin varma juuri oikean kokoisesta pääsuuttimesta :D

Re: 2T-öljyt

17.5.2013 1:24

Ai pitäskö mopon roiskia palamatonta öljyä putkesta :eek: Ei mulla vaan roiski, tai en ainekaan ole huomannu.. Mites muuten toi bilteman täyssynteettinen 2t öljy? Kehtaako sitä pistää tuohon mopoon, on nimitäin aika halpaa öljyä.

Re: 2T-öljyt

17.5.2013 2:25

Siis roiskii jos käy rikkaalla.

Re: 2T-öljyt

17.5.2013 7:55

Suutin on säädetty siten, että aluksi heitin sinne reilusti liian ison suuttimen ja siitä oon ruvennu pykältää pienemmäks kunnes ei enää lämpimänä röpötä täyskaasulla.

Re: 2T-öljyt

18.5.2013 16:45

Sehän aivan myös riippuu siitä onko tuoreöljyvoitelu, vai seosbensat että roiskiiko.

Re: 2T-öljyt

18.5.2013 16:54

Miten se siitä riippuu? Tuorevoiteluhan oikein säädettynä antaa noin 2,5% seosta(?) ja mulla on seosvoitelu ja 2% seos.

Re: 2T-öljyt

18.5.2013 17:24

Kyllä se siihen kahden pintaan antaa tuoreöljyvoitelu öljyä.

Re: 2T-öljyt

18.5.2013 19:33

Jos on hyvää öljyä ja hyvin virtaava pakoputkisto suoravirtaus vaimentimella niin kyllä sieltä vähän sitä öljyä luultavasti tulee aina ulos. Parempi hieman enemmän kuin se, että laittaa juuri sen koneen voiteluun tarvittavan määrän, jolloin ei riitäkkään voitelu enään kovemmassa rasituksessa.

Re: 2T-öljyt

19.5.2013 0:23

varpaat_suussa kirjoitti:Miten se siitä riippuu? Tuorevoiteluhan oikein säädettynä antaa noin 2,5% seosta(?) ja mulla on seosvoitelu ja 2% seos.


Meinasin, että riippuu onko tuoreöljyvoitelu, vai seosbensat.. Jos seosbensoilla ajelee liian isoilla prosenteilla..