Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: 2T-öljyt

9.1.2015 2:14

Mikäköhän ero noissa scooter öljyissä on tavallisiin verrattuna? Onko siinä että se sopii tuorevoiteluun vai mikä lienee syynä?

Re: 2T-öljyt

9.1.2015 11:53

Ne skoottereihin tarkoitetut öljyt on tarkoitettu toimimaan tuorevoitelun ja (ainakin osa) ruiskun kanssa.
Ne on myöskin suunniteltu tuottamaan mahdollisimman vähän savua.

Sopii hyvin siis tavalliseen kurittomaan/teharimopoon tai -skootteriin.
Uskoisin, et menee varmasti vielä 80cc mopossakin jos se ei ole järjettömän kovekierroksinen.

Re: 2T-öljyt

5.7.2015 19:21

Kannattaako nuita TB:n öljyjä käyttää detsissä vai ostaisko suoraan jotain castrollia?

Re: 2T-öljyt

6.7.2015 18:43

2-T Mix on halvinta, se menee mutta karstottaa kauheesti. Ei mulla mikään mopo ole tosta öljystä kiinni leiponut.

2-T Bike on paljon parempaa, täyssynteettistä yms. Sitä kannattaa pistää. Se on hinta-laatusuhteeltaan hyvää. Tarkasta vaan eka että sopii tuorevoiteluun jos sulla sellanen mopossa on.

Re: 2T-öljyt

6.7.2015 23:53

Kyllä iteki oon 2T Mixiä käyttäny. Toimivaa, joskin vähän huonolaatuista öljyä. Millään 2% seoksilla en uskaltais sillä ajaa, mutta 3% menee hyvin. Happea saa antaa kunnolla (niin kuin 2t vehkeille aina...), muuten on jokapaikka täys sitä öljyä.

Yksi yhdistävä tekijä kaikilla Teboilin öljyillä on: haisevat aivan kauhealle. Kun ite siirryin ajamaan viinalla ja öljy piti vaihtaa Klotziin, niin tankkaamisesta tuli suorastaan nautinto :D ihana vienosti risiiniin taittuva tuoksu.

Re: 2T-öljyt

3.12.2016 19:41

mites tuo moottulin 2t snowpoweri että toimiiko mopossa iha normi

Re: 2T-öljyt

4.5.2017 15:41

Moro, laitoin vahingossa 2t öljyn sijasta 10w40 moottoriöljyä bensan sekaan, haittaako? Nopeita vastauksia kiitos, tekis mieli lähteä ajamaan tässä hyvässä säässä

Re: 2T-öljyt

4.5.2017 16:08

Jos johonkin mopoon laitoit niin ite lähtisin ainakin ajamaan.

Re: 2T-öljyt

4.5.2017 16:10

Muurari kirjoitti:Jos johonkin mopoon laitoit niin ite lähtisin ainakin ajamaan.

Laitoin, kiitos vastauksesta

Re: 2T-öljyt

2.6.2017 13:57

Redline smokeless talvella ja Racing versio kesällä. Ei tarvitse voitelusta huolehtia ja pysyy mäntä ja tulppa hyvin puhtaina...

Re: 2T-öljyt

28.6.2017 18:52

eikö toi redline ole ihan sikahintasta?

Re: 2T-öljyt

6.8.2017 10:19

Kukaan muu testaillut Maximan 2T litkuja? Tuli ostettua paikallisesta mp liikkeestä testiin Maxima K2 purkki kun kovasti kehuivat, Melko jäykkää tuntuu ainakin olevan castroliin verrattuna ja melko erikoisen väristä, hajukin sellainen erikoisen imelä j:D Savuttaa kyllä 3% seoksella paljon vähemmän kun castrol power1 racing.

OVH hintahan tolla on aika kova, eli reilu 20€/L.

Re: 2T-öljyt

6.8.2017 19:45

Tiedä sitten onko oikea alue, mutta millä bensalla enemmistö ajelee ja miksi?

Tyttären -04 detsiin määräsin vain ja ainoastaan 98 bensan, mutta miten lie muut, kulkeeko nämä mukisematta, tai jopa paremmin 95 tai jopa 85:lla?

Re: 2T-öljyt

6.8.2017 20:00

On ne jotku ajanu vaikka millä polttoaineilla.

E85:sta oon käyttäny nyt lähes kaikissa mopoissa/kevareissa mitä ollu.
Mut siinä ei tule säästöä oikeen millään tavoin, ennemmin päin vastoin (rissapohjasen öljyn vuoksi...jota sekoitetaan suoraan polttoaineeseen, liian paksua öljypumpulle).
En osaa sanoa, miten hyvin toimii sit tuorevoitelun kanssa e85 - ei kokemusta.

Lisätehojen / -potentiaalin vuoksi vaan käyttäny e85, kesäisin.
Talvella joutuu kuitenkin vaihtamaan e98, koska rissapohjaset öljyt ei tykkää alle 5C lämpötilasta.. (jähmettyy / erottuu)

Paras vaihtoehto kuitenkin e98, jos tarkoituksena pitää normi katuajossa se mopo.
E85:lla esimerkiksi kulutus nousee helposti +40% täyskaasu kiihdytyksissä (kadulla, ei kovinkaan merkittävästi kuitenkaan)
--------
Maximan tuotteista putsariöljystä ja 927 kokemuksia... erittäin laadukkaita olleet, ei valittamista. 927 hinta noussu pilviin + saatavuus heikentynyt nyt, siks ei enään käytössä itellä.

Että varmasti se K2 kans hyvä öljy.

Re: 2T-öljyt

7.8.2017 16:55

.Juho kirjoitti:On ne jotku ajanu vaikka millä polttoaineilla.

E85:sta oon käyttäny nyt lähes kaikissa mopoissa/kevareissa mitä ollu.
Mut siinä ei tule säästöä oikeen millään tavoin, ennemmin päin vastoin (rissapohjasen öljyn vuoksi...jota sekoitetaan suoraan polttoaineeseen, liian paksua öljypumpulle).
En osaa sanoa, miten hyvin toimii sit tuorevoitelun kanssa e85 - ei kokemusta.



Mistä tälläinen mielipide on tullut että e85/re85 kanssa pitäisi käyttää rissapohjaisia öljyjä? Itse olen käyttänyt Teboilin 2t Mix öljyä tuorevoitelussa ja välillä tankissa re85 kanssa ilman ongelmia. 5-6tkm olen ajanut re85 ja 2t mix öljyllä eikä ole vielä ainakaan leikannut kiinni(nyt varmaan leikkaa kun kirjoitin näin).
Kyseessä keeway f-act 50cc lasketulla kannella ja tehoputkella kulutus 3-4Litraa sadalla.