Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Poliisit

15.7.2013 15:20

korker0 kirjoitti:No ehä se ookku nyt kesälopulta ;) Ei se niin palijoa ota päähän, mutta ottaase tietty tavallaan ku hetipittää olla kouluu kulkemassa bussilla ku päässöö nopiampaa mopolla.. ;)


Huhhuh, jaa ne sitten varotuksen vaa antovatki!

Re: Poliisit

16.7.2013 20:48

Videolta, itseasiassa kahdelta, löytyy pätkä jossa poliisi vetää 40 alueella selvästi ylinopeutta mopojen ohi. Valot tai pillit ei poliisilla olleet päällä. Tämän jälkeen poliisi ajaa vähän matkaa eteenpäin, ja jää risteykseen odottelemaan, tekemättä mitään.

Mietin vain että onko poliisilla oikeus ajella ylinopeutta huvikseen?

Re: Poliisit

16.7.2013 20:57

No miksi olisi, ei todellakaan ole.

Re: Poliisit

16.7.2013 23:13

Ei ole oikeutta ajaa ylinopeutta ilman syytä. Poliisilla on kuitenkin virkatoimen niin vaatiessa oikeus ajaa hälytysajoa myös ilman valo- ja äänimerkkejä, jolloin mm. tiekohtaisen nopeusrajoituksen ylittäminen on sallittua. Tämä voi tulla kyseeseen esimerkiksi tilanteessa jossa partio saa tiedon lähiseudulla tapahtuneesta rikoksesta ja epäillyn tiedetään olevan matkalla tiettyyn suuntaan. Hälytyslaitteiden käyttämättä jättämisellä pyritään välttämään partion paljastuminen rikoksentekijälle - diskovalojen välke kun näkyy esimerkiksi kerrostalojen sisäpihalle pitkänkin matkan päästä. Kerrotussa tilanteessa voisin olettaa partion etsineen jotain ajoneuvoa tai henkilöä eli ovat mahdollisesti jääneet risteykseen ns. kytikselle. Toki pelkkä autossa istuminen ja ympäristön tarkkailu saattavat sivustakatsojasta näyttää puhtaalta norkoilulta.

Re: Poliisit

17.7.2013 23:59

Nonni, löysin netistä Riejun osia myynnissä jotka ovat täällä lähellä myynnissä. Eli mopo on osina myynnissä ja osista on kuvia joista voin sanoa lähes varmaksi että osa on minun riejusta. Mm vanteet, takahaarukka ja paisari. Miten olisi fiksua toimia tälläisessä tilanteessa kun voin sanoa että siellä ei ole kuin muutama osa minun varastetusta riejusta. http://www.nettimoto.com/rieju/mrx/1545462 tossa linkki myyntiilmoitukseen. Eli kuvasta voin sanoa että vanteet on mun koska etuvanteessa on nuoli laitettu valkoisesta tussista. Sen näkee galleriasta. Myöskin paisari on todennäköisesti minun koska se on ihan samalla tavalla ruosteessa kuin mun eikä siinä ole lämpöraudan kiinnikkeitä. Takahaarukassa on sitten taas täysin samanlainen koropala kuin mulla oli. Mutta kuvassa on paljon osia mitkä ei ole minulta. mm mittaristo, runko ja t-palat ei ole minun

Re: Poliisit

18.7.2013 3:42

Onko sulta viety koko pyörä? Siinähän voi muutakin osaa sun omasta, mm. keula jos ei ollu mitenkään muiden riejujen keulasta erottuva. Tai voihan sen tallista löytyä sun muitakin osia. Käy vaikka paikanpäällä kattelemas osia, myyjän numero, nimi ja osoite tietenkin talteen. Voi kyllä olla haastavaa todistaa, että nuo on sun omia osia. Ilmoituksessa lukee että "Ei myynnissä", onkohan osat myyty jo eteenpäin vai onko ilmoitus poistettu kiinnijäämisen pelon kasvaessa?

Re: Poliisit

18.7.2013 7:28

Otat ilmoituksesta screenshotin ja soitat poliisille...Ei kannata säikäyttää myyjää vielä.

Re: Poliisit

18.7.2013 10:56

Koko mopo hävis melkeen kaksi viikkoa sitten pihasta. Mulla on tallessa myyjän nimi, puhelinnumero ja osoite. Sitä mäkin pelkään että on varmasti hankalaa todistaa että osat olis minun pärrästä.

Re: Poliisit

18.7.2013 22:15

Ilmoitusta eteenpäin vain, poliisi tutkii ja selvittää riittääkö näyttö esitutkinnan aloittamiseen. Sitten aikanaan on syyttäjän ja oikeusasteiden aika pohtia todisteita.

Re: Poliisit

18.7.2013 23:28

Ja tossahan lukee, että kaikki osat eivät ole kuvissa, eli sillä on vielä enempikin osia.

Re: Poliisit

19.7.2013 8:16

Niinpä, asiaa vain eteenpäin nopsaa ettei kaveri kerkeä noita myymään ja saadaan tuollaiset hyypiöt vastuuseen.

Re: Poliisit

21.7.2013 17:27

Ja hyvä onni poliisien kanssa vaan jatkuu :lol:

Just sain mankin pihaan ja lähin keskustaan päin pommittaa täyZii niin eiköhän sivari hyökkää vastaantulijoiden kaistalta mankin eteen diskovalot päällä.
Valot ei toimi,ei kiksiä, 72cc ja uus putki v6 änkällä. Taas jauhoivat rekisteriotteen täyteen kaikkea -> maanantaina uudet paperit. :lol:

Sit vielä tohon asiaan, aattelin ottaa kuvan mankista ja poliisiautosta niin lp:n vihanen naispoliisi meinas takavarikoida mun puhelimen? Sen verran tiedän lakia kuitenkin että sananvapauslakiin ja oikeusturvaan vedoten oisin saanut kuvata tilanteen ? noh en sitten viittinyt ruveta pätemään siitä etteivät vie kilpiä jne mutta meinas valahtaa paskat housuun kun se rupes huutamaan :lol:

Re: Poliisit

21.7.2013 17:35

Sananvapaus nyt ei kyseiseen tilanteeseen liity, mutta tottakai oman oikeusturvan kannalta on hyvä kanssakäymiset julkisen vallan kanssa valokuvata tai nauhoittaa. Ei tarvitse edes vedota mihinkään, sinulla on tähän täysi oikeus.

Yleisesti muutenkin kaikki yksityisen tai julkisen vallan kanssakäymiset joissa itse olet mukana saat kuvata, videokuvata, äänittää yms. omaan käyttöön, niiden julkaisu on sitten eri asia.

Re: Poliisit

21.7.2013 17:42

Kuva mopotuningiin ja 1500 tykkäystä? :lol: Mä kerran satuin paikalle kun kaverin Derbiä testattiin, menin tienvarteen kuvaamaan niin poliisi näytti keskisormea :D Youtubesta löytyy sekin.

Re: Poliisit

24.7.2013 0:58

Ajelin tossa viime viikolla mäkkärin parkkipaikalla kaverin roxilla ja fobat sitten siihen tuli ja kysy korttia ja sellasta mulla ei oo :D sanottiin että siirtyy kortti 6kk. Mutta onko tuo totta että alle 15vuotiaalta ei voi siirtyä kortti? Olen siis 14vuotias.