Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Poliisit

2.8.2013 22:17

Mikäs ihme kun poliisit ei pysäyttele :D Tänään vedin 60@40 ja poliisiauto tuli vastaan mutta jatkoi vain eteenpäin, ja kun tulin 70@60 niin poliisit ei pysäyttänyt, no kevarin näköinenhän toi tzr on... Kavereilta innokkaasti kytät napsinut kilpiä pois :x

Re: Poliisit

2.8.2013 22:26

Sama homma,gileralla 65@40 alueella ja maijahan se vastaan tuli :lol: ei vaan näyttäny kiinnostavan,onneksi ;)

Re: Poliisit

4.8.2013 22:06

Mikäs ihme kun poliisit ei pysäyttele
Tai sitten ne tekee jotain muuta, on menossa johonkin yms. Ei ne aina viitti perään lähteä jos niillä on jotain muuta tekemistä.

Re: Poliisit

5.8.2013 0:52

Sekin tieten että kaikista poliisiautoista ei löydy tutkaa. Että jos lievää ylinopeutta ajaa niin eipä sitä silmämääräisesti hoksaa.

Re: Poliisit

5.8.2013 20:42

Mä menin kirpparin ohi, ja halusin mennä honkkariin, mut viddu olis pitän ajaa 2 km edestä, jos olis halunnu ajaa siellä, missä saisi, mutta kun oli kiire, niin kiersin pyörätien kautta, kaasu pohjaan, ja 60 lasiin. Se on se pyörätie, joka meni liikennevalojen jälkeen raumal päi ennen peltipoliiseja alikulusta. Onneks poliisi ei nähny. :lol:

Re: Poliisit

5.8.2013 22:49

No huhhuh kun kävi tuuri!... Mihinköhän toi tarina nyt taas liittyi?

Re: Poliisit

6.8.2013 1:49

Ainaki joku on sisäistäny tuon pilkun käytön teksteissä, ei vaan olleet oikein loogisessa paikassa. Liittyykö tuo nyt sitten johonkin muuhun juttuun vai onko vaan helvetin huonosti selitetty, harva tietää.

ps. itekki oon kerra ajanu pyörä tiellä mopolla onneks poliisi ei nähny A.C.A.B ebin

Re: Poliisit

6.8.2013 2:39

Taitaa olla mopo uus juttu ku nii kuumottelee :)

Re: Poliisit

6.8.2013 19:22

Hah, sehän on vain hauskaa ajaa pyöräteillä missä ei sais, varsinkin jos on asutusta lähellä :D
Ite oon pari kertaa saanu nii härnättyy et on yrittäny juosten ottaa mua kiinni :lol:
Tyhmiä on jos luulevat voivansa 60km/h juosta.. Ja kaveri kun kerran yheltä pururadalta tuli, niin oli talon omistajat siinä vieressä saanu rekkarin ylös ja antanu poliisille.
Myöhemmin samana päivänä poliisit soitti ettei olis sieltä saanu ajaa :D
Vittuuntuu nuo ihmiset hirveän helposti.

Re: Poliisit

6.8.2013 19:25

Ei saatana mitä ääliöitä taas liikkeellä. Siellä pyörätiellä ei ajeta, missä ei ole sitä merkkiä. Mistäköhän johtuu tollanen yleinen mopoviha? Arvaa viis kertaa, tollasten idioottien takia kun jengi ei ymmärrä noudattaa liikennesääntöjä :roll: Mä veikkaan, että varsinki jos asuu yhtään missään vähänki kehä 3 ulkopuolella, niin yhtäkkiä alkaa löytymään paikkoja missä voi kyllä ihan oikeasti vähän ajaakin. Minkä ihmeen takia siellä pyörätiellä pitää rällätä? :eek: Herätkää. Vittu.

Tarkoitin tietysti ylempää viestiä.

Re: Poliisit

6.8.2013 21:04

ProRaCc70 kirjoitti:Hah, sehän on vain hauskaa ajaa pyöräteillä missä ei sais, varsinkin jos on asutusta lähellä :D
Ite oon pari kertaa saanu nii härnättyy et on yrittäny juosten ottaa mua kiinni :lol:
Tyhmiä on jos luulevat voivansa 60km/h juosta.. Ja kaveri kun kerran yheltä pururadalta tuli, niin oli talon omistajat siinä vieressä saanu rekkarin ylös ja antanu poliisille.
Myöhemmin samana päivänä poliisit soitti ettei olis sieltä saanu ajaa :D
Vittuuntuu nuo ihmiset hirveän helposti.


Ja sitten ihmetellään miksi mopoja vihataan...

Yleensä jos pyörätiellä ei saa ajaa mopolla, sille on myös syy (esim. asutusta lähellä, meluhaitat tms.). Pururadoillakaan ei yleensä saa moottoriajoneuvolla päristellä.

Ei sillä ettenkö itse olisi ajanut teillä missä ei saa ajaa, mutta itse en ainakaan tarkoituksella härnää ihmisiä.

Re: Poliisit

6.8.2013 22:30

Kyllähä minä ajelisin suurimmaks osas pyöräteitä jos on viritetty.. Tietty nyt ku vakioroksi niin ei tarvi kuumotella, mutta silti ajelen pyöräteitä jos lyhempi reitti :)

Re: Poliisit

6.8.2013 23:20

Yleensä jos pyörätiellä ei saa ajaa mopolla, sille on myös syy (esim. asutusta lähellä, meluhaitat tms.).
No en nyt tiiä, kyllä täälläpäin on ihan liian harvassa noi "Sallittu mopoille" kyltit. Muunmuassa tossa, mistä menin aina yläasteelle pitäs alikulussa ehdottomasti olla se merkki, autot vetää 100km/h (80 nykyään) risteyksen ohi, aamulla ihan törkeä ruuhka, näkyvyys etenkin kuumalla ilmalla keväällä ja kesällä ihan törkeen huono kun väreilee ilma. Hitot tonne risteykseen ainakaan ikinä uskaltanut mennä kaiken mailman liian myöhässä lähtijöitten joukoon ajamaan. Vedin alikulusta, joka ei häiritse ketään muita kun korkeintaan siellä olevia yläasteella olevia tupakoitsijoita...

Myöskään täällä ei saa ajaa urheilukenttien läpi kulkevan tien poikki mopolla, vaikka saa ajaa polkupyörällä. Ennen sai ajaa, mutta sitten siihen tielle vedettiin mustat betoniporsaat johon eräs kaveri veti yks ilta Tigerillään ja heitti sarvien yli, runko meni kahesta kohtaa poikki ja muuta kivaa...Tosi turvallista...Mikä typerintä, noi porsaat saa kierrettyä kun ajaa metrin päästä nurmikolta. Urheilukentän läpi ajo ei haittaa ketään, tai ei ainakaan pitäisi. Myös autot joutuu nykyään kiertämään joku pari kolme kilsaa tyhjänpäivästä lenkkiä että pääsevät tonne kentälle...

Tai esimerkiksi talvella kun tiet on niin paskassa kunnossa, että käytännössä muualla ei voi ajaa kun pyörätiellä. Urat on sellasia ettei niistä turvallisesti ylös päästä. Tietty nopeus sen pyörätiellä ajamisen mukaan, ei 60 vaan 20. Pyörätiellä ajamista ei voi sallia, koska sitten siellä olisi heti kaikki peräkylä-bomberit luukuttamassa malosseillaan, muttei kukaan normi-ihminen sitä pahalla katso jos talvella huonolla kelillä ajaa hiljaa pyörätiellä.

Omalla järjellä (huom! järjellä, ei uholla) pärjää kaikkein parhaiten, tyhmät kiellot vaan on tyhmiä, eikä niitä tartte noudattaa muuten kun sillon jos poliisi kattelee.

Pururadallakaan ajo ei häiritse ketään, jos päristelee niillä pitkillä metsänkeskellä lenkeillä ja kattelee ja himmailee ja vaikka sammuttaa kulkupelin jos joku sieltä sattuu tulemaan. Vielä parempi jos valitsee jonkun sellasen ajankohdan millon ei siellä todennäkösesti ketään liiku.

Hah, sehän on vain hauskaa ajaa pyöräteillä missä ei sais, varsinkin jos on asutusta lähellä :D
No en tiiä onko tuntemattomien ihmisten piinaaminen niin siistiä. Tietty jos siellä joku mulkvisti-valittaja asuu, niin ymmärrän jotenkin (kun kuitenin on mopopojista kyse), mutta ihan tuntemattomien piinaamista en kyllä käsitä.

Ite oon pari kertaa saanu nii härnättyy et on yrittäny juosten ottaa mua kiinni
Noitakin on välillä. Joskus pururadalla oltiin parkissa kaverin kanssa, kunnes joku tiukkatrikoo-kuntomies tuli siihen jotain huutamaan, ei uskonut vaikka sille koitettiin sanoa että menee nyt vaan, ei me sun perässä tulla tai sua enempää häiritä. Se vaan jatkoi sitä turhaa huutamistaan. No se äijä ignorettiin, sitten lähdettiin, ja se otti kaveria kiinni ja jatkoi sitä huutamista. Kaveri painoi kaasua, äijä jatkoi tuli huutaen perässä, ja kaveri ruopi seuraavassa ylämäessä krossarilla sen äijän päälle sitä sahanpuru-hiekka-muta paskaa...Ei se kyllä mitenkään järkevää ollut, mutta kyllä meillä sillon hauskaa oli :lol:

Muutenkin, joillain ihmisillä on ihme ajatusmailma. Kuvittelevat että jos jollekkin mopopojille menee valittamaan, niin ne eivät enää koskaan palaa, ja maailma siittä paranee. Vaikka oikeasti helpoimmalla pääsee niin nuoret kuin aikuisetkin, kun antaa niitten nuorten vaan olla rauhassa. Kuitenkin kun nuoret voi tehdä juuri jotain tollasta odottamatonta ja ylilyötyä yllämainittua, paskoa postilaatikkoon, ja sutata/hajottaa muuten paikkoja.

Jos nuorten päähän saataisiin taottua se, ettei tuntemattomia tartte piinata, ja järkeä saa käyttää, ja aikuisten päähän se, että jos kunnioitat nuoria, nuoret kunnioittaa sinua, olisi molemmilla paljon helpompaa. Usein jompikumpi ei ymmärrä ja sitten taas tehdään jotain typerää. Usein nuoria syyllistetään, vaikka oma kokemukseni kertoo että vikaa voi olla aikuisessakin, ja monessa tapauksessa onkin. Usein joku aikuinen menee sillä "Painukaa vittuun"- asenteella huutamaan, ja nuoret vastaa samalla mitalla, sitten tämä aikuinen puhuu kuinka pahoja nuoret ovat yms. "ei sillon meidän nuoreuudessa....."

Re: Poliisit

7.8.2013 1:18

Tuon pyörätiellä 20km/h ajamisen yms. ymmärrän (ajelen itsekin talvella / jos pääsee huomattavasti nopeammin kuin laillisesti), mutta juuri tuo (satunnaisten) ihmisten härnääminen ihmetyttää.

Täälläkin näkyy vielä noita "Ei mopoille" kylttejä, eli ei niitä teitä kauheasti päivitellä mopoille sallituiksi / kielletyiksi. Tuskin poliisikaan mitään sakkoja jakelee jos asiallisesti esim. talvella selittää että on parempi ajaa 20km/h pyörä- kuin autotiellä.

Onhan se varmaan toki hauskaa ajella pakoon raivoavia 80v mummoja. :roll:

Ja tuo nuoriin / mopoilijoihin suhtautuminen on kyllä harvinaisen totta...
Pari viikkoa sitten auto lähti oikealta ohi, ajattelin itse lähteä samantien ohi mutta tyydyin kuitenkin perässä kaasun pumppaamiseen. :D Tyhmästi tehty kummaltakin osapuolelta...

Re: Poliisit

8.8.2013 13:58

mites poliisit suhtautuu johonkin piilotettuun katkasiaan että mopo ei lähekkään käyntiin kun haluavat testata? vievätkö mopon mukaansa vai ottavatko heti vaan kilvet jos näkee että on viritetty, vaikka joku tehari paistaa?