Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Kolarit/kaatumiset

2.9.2012 14:26

On kahdenlaisia kuljettajia: Niitä jotka on kaatunut ja niitä jotka tulevat kaatumaan.

Etkös sä joskus vetäny märällä asfaltilla sladia mutkassa tuolla mopolla? :lol:

Re: Kolarit/kaatumiset

2.9.2012 14:48

Juu, ku osu takarengas kaivonkantee :D

Re: Kolarit/kaatumiset

8.9.2012 14:30

Retroilija kirjoitti: If you never fall, you're not riding hard enough.

Pakko vetää vähän offiksi ja sanoa, että näin on. :D
Ärsyttää kun koulun skodesnobit ajaa sen 100m päivässä kouluun ja takasin, eivätkä he "ikinä kaadu".
-Ihmekkös tuo

Re: Kolarit/kaatumiset

11.9.2012 23:21

Eka kunnon kolari. Kaikenlisäksi vielä parkkipaikalla ja mopoauto ajoi kylkeen n. 35km/h. Kauppa oli mennyt jo kiinni ja siinä vähän nostelin keulaa ja katon että mopoauto tulee vasemmalta. Lasken keulan koitan väistää ja pum. Mopoauton yli voltilla päälleen. Vauhtia minulla oli noin 30km/h. Oli jo hämärää ja oli kaveri ketä posautti kylkeen :D mopoauto ihan pillunpäreiks keulasta ja eturunko kahesta kohtaa poikki :D mopoon tulo lommo runkoon ja etujarrulevy vinoksi, vasen etukate halkes ja sarvet vähän vinoon. Ja poliisit paikalle ja kaveri selitti poliiseille että keulein kun hän ajoi minua päin ja ei nähnyt minua sen takia. Ensimmäinen lause kaverilta oli kolarin jälkeen kun makasin maassa että keuleinko minä?poliisi tuli vaan mulle sanomaan että tuus autoon että kirjotetaan sakkoja. Mun vakuutuksista kuulemma koko paska. Pistää ketuttamaan kun poliisit ei multa asian kulkua kysyny ja homma oli kuulemma mun syy. Mitä mieltä te ootte? ja mopoauto jatkoi vielä matkaa kolarin jälkeen parri metriä että tais olla kaveri keskittyny iha johonki muihi asioihi.

Re: Kolarit/kaatumiset

11.9.2012 23:56

Sun vika se on, kannattas miettiä missä keulii.

jonssa kirjoitti:kaveri selitti poliiseille että keulein kun hän ajoi minua päin ja ei nähnyt minua sen takia..

Mitähän se siihen näkemiseen vaikutaa? No, väliäkö sillä, sun vika. Ja vissiin hyväkin kaveri tais olla..

Re: Kolarit/kaatumiset

12.9.2012 0:16

Jos nyt tyhjällä parkkiksella keulii lukuunottamatta kahta mopoautoa parkissa? Kun ei satu noita paikkoja oikein muita olemaan. Ja ei nyt niin hyvä kaveri pienestä ollaan tunnettu, mutta "kaveri" vittuilee joka asiasta koko ajan vaikka nyt ei niin useasti puhuta.

Re: Kolarit/kaatumiset

12.9.2012 1:06

Niin ne tiet tuppaa erkanemaan. Mutta sulta ei kummiskaan kortti lähteny? Keulimisesta sitäkin tapahtuu välillä.. vai johtuuko siitä kun eivät nähneet. Noo, liikennevakuutus hoitaa, ei näissä onneks bonuksiakaan oo. Tosin kyllähän ne kolarit vituttaa silti.. varsinkin jos olisi ollut vältettävissä. Noo, tästä viisastuneena, kyllä joka kaupungista jotain teollisuus aluetta löytyy missä nostella.

Re: Kolarit/kaatumiset

12.9.2012 9:45

Juu ei kortti lähteny. Oli kyllä ihan mukavia poliiseja :) mut ei sitä ny enää voi muuttaa. Tästä viisastuneena eteenpäin uusia kokemuksia :)

Re: Kolarit/kaatumiset

12.9.2012 21:58

Skootteri missä huonon kiinanmuovirenkaat+mutakuoppa märällä metsätiellä+25kmh= peili ja etuvalo paskaksi. Itselle ei käynyt mitään. JA offtopic= Perjantaina kortti! :)

Re: Kolarit/kaatumiset

21.9.2012 9:09

Viime sunnuntaina tuli sitten ekaa kertaa tälle vuodelle kaaduttua kunnolla.

Elikkä lähti siitä, kun kaveri vaihtoi mulle takajarrupalat kun en itse ehtinyt, no sittenhän lähdettiin testiajoille, ekat kilsat meni oikein hyvin ja jarrut pelitti kunnolla. Sitten siirryttiin pienelle metsäpolulle(ei lenkkipolku). Yhtäkkiä moposta alkaa kuulua tajutonta "rahinaa" ja sekunti tai kaksi siitä takarengas veti lukkoon vaikka en koskenut jarruihin. Siitä sitten refleksinä etujarrua painoin ja kylellään oltiin. Vauhtia kaatumishetkellä noin 40-50.

Sitten iski se kipu. Oikea jalka nilkasta polveen asti "tulessa", poltti ja sattui aivan perkeleesti. Muutaman minuutin makasin maassa, onneksi en kylläkään yksin ollut ajamassa, yksi kaveri ajoi edellä ja toinen hyvän matkan päässä takana. Sitten kaverit nosti MH'n ylös ja alettiin kattelemaan, että tuliko mihinkään vahinkoa. Mihinkään ei tullut naarmuakaan. No, siinä vaiheessa sitten kaveri sanoo "hei, sulla on jarrusatula halki".

Elikkäs, tämä jarrurempan tehnyt ei ollut kiristänyt satulan pultteja kunnolla, jonka seurauksesta toinen irtosi tärinässä ja toinen löystyi myös huomattavasti, eli satulan puolikas pääsi hankaamaan pinnoihin. Siitä huolimatta tuolla reissulla ei mennyt muuta rikki kuin, toinen pultti ja jarrupala katosi, toinen sokka meni satulaa irrottaessa pilalle ja sitten kuskilta revähti nivelside nuppiluun kohilta. Elikkä seuraavat kaksi viikkoa mennään kepeillä ja muijan skootterilla :lol:

Re: Kolarit/kaatumiset

21.9.2012 10:48

Maksaako kaveris nuo osat? Harmi sinänsä että kävi noi eikä oo ees sun syy :s

Re: Kolarit/kaatumiset

21.9.2012 14:23

Oliks se siis ammattilainen ku sen jarrurempan teki?

Re: Kolarit/kaatumiset

21.9.2012 15:24

Kyllä sitä ny luulis että kaverin pyörän kans ollaan huolellisia.. Ihme ettei jättäny takarengasta kiristämättä ja se lentäny ajaessa helvettiin. Kyllä mulla ainakin menis luottamus tuollaseen kaveriin, vaikka kyllä niitä virheitä sattuu kaikille. Joskus sen virheen takia vaan lähtee henki.

Re: Kolarit/kaatumiset

21.9.2012 15:27

Juuh elikkäs tälleen pääs käymään yks kaunis kesäpäivä :P :
http://www.motot.net/galleria/kuva156504/

Re: Kolarit/kaatumiset

21.9.2012 18:04

Ei sitä kaverin syyksi kaikkea silti voi laittaa. Vaikka kyllä mieki varmasti laittaisin jos nuin kävisi, mutta voihan olla mahollista ettei kaveri ollut saanu sitä kirittyä enempää tai sitten unohti sen ku värkkäsi jotain muuta kuntoon. Tai osat olivat vain surkeat. Kannattaa myös itse varmistaa aina että kaikki on kunnossa jos ei ole ihan varma siihen tekijään.