Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Kolarit/kaatumiset

24.7.2012 17:01

Ei ole niin tarkkaa :eek: Kevaripuoli on huomattavasti parempi kun voi mennä vähän asian vierestä eikä modet tule valittamaan OT:sta, täähän on ihan perseestä kun ei saa mitään sanoa ja jo tulee sanomista. Jotain rajaa sentään :nörtti:

Palautepuolella on topic jossa voi kertoa mielipiteensä moderoinnista.
Vauhtiviivatarra

Re: Kolarit/kaatumiset

24.7.2012 17:13

^Siuna en ehkä lähtis tolle linjalle, jäät vielä kakkoseks ;)

Mites muute, kysynkö täällä vai vakuutustopicissa? Eli tälläne juttu kun vedin tola skopalla keken kylellee viime kesänä ja ranne oli sökönä 2pv sellain ettei voinut liikuttaa ja jotain 2kk oli voimat kadoksissa ja esim. vasaralla lyöminen sattu han pirusti, ni mikä vakuutus ton korvaa? Kotivakuutus vai skopan kasko?

Joo ja tosiaan kosmeettisesta haitasta saa korvauksia, kaveri veti joskus 2 vuotta sitten mopon ympäri, jonka seurauksesta nilkka leikattiin. Nilkassa on sellainen vähän naisen sukupuolielintä muistuttava jälki. Vakuutusmiehet soitti sille viime talvena tosta ja sai ainakin tonnin korvausta. Tarkkaa summaa en nyt muista mut ainaki se tonni.

Re: Kolarit/kaatumiset

24.7.2012 18:38

Ei minulle taphtunut, mutta eilen sisko joka kyyditti kaveria pyörällä niin törmäsivät skootteriin. Oli sellanen suorapätkä ja kummatkaan ei ollut huomannut toisia. Aika jännä kun suora pätkä ja ei huomaa.

Skootterin keula meni säpäleiksi ja pyörän vanne palasina, kuten etuhaarukkakin. Siskolla murtu käsi ja toiselle pari tikkiä, vähällä ne selvis kuitenkin ja onni oli siinä, ettei se skootterityttö ajanut kovaa.

Oli onneks siinä lähellä joku mies, joka kiirehti sinne ja ei ollu antanut tyttöjen liikkahtaakkaan paikaltaan ennen kuin ambulanssi oli tullu, varmaan mieskin säihkähtänyt kun likat huutaa hysteerisesti siellä ojanpenkalla.

Re: Kolarit/kaatumiset

25.7.2012 23:41

Tänään Askaisten miitissä mua lähti ohittamaan yksi moottoripyörä, veti kaheksastakympistä ojaan -> minä jarrutan , kaveri jarruttaa. Katon ku kaveri ja toinen mopo menee ohi heiluen. Kävin katsomassa miten motoristi pärjäilee, ilmat lähti pihalle. Sitten katson oikealle missä kaverini makaa tien poskessa. Sitä oli ajettu perään kun se jarrutti-> Jalka murtui polven yläpuolelta :(. Onneksi ei itselle käynyt mitään.

Re: Kolarit/kaatumiset

25.7.2012 23:58

Ai saatana :s Tossa itekkin olin viimeviikolla miitissä ja kyllä se sellasta menoa on että en enään mene. Porukkaa tukkii molemmilta puolilta ohi vakiomopoilla ja sitten kiilataan niin ettei oo kun pari senttiä tilaa liikkua sivuttain. Kun paljon väkeä menee peräkkäin ja joku kaatuu/pysähtyy niin aina käy huonosti.

Re: Kolarit/kaatumiset

26.7.2012 0:42

Miiteissä olen huomannut, että kannattaa pyrkiä vilkuttamaan jarruvaloa ennen varsinaista jarruttamista, jotta takana tulevata ehtivät valmistautua.

Ja jottei ihan ot:ksi mene, niin itse olen kaatunut siskon ex-skootterilla vesikelillä liikenneympyrässä. Täysin oma vika, ihan liian kovaa ajoin huonoilla renkailla.

Re: Kolarit/kaatumiset

26.7.2012 3:20

Joo se on sitten menoa kun miitissä yks kaatuu. Nim. kokemusta löytyy kaatujana. Onneks kukaan ei töräyttäny muhun, mutta meinas. Tajuki tais lähtee koska en ollu tajunnu että olin vaa jääny istumaan siihen, ja en ollu puhunu mitään pariinkymmeneen sekunttiin, muisti siis meni siinä kohtaa. Kaveri siis pysähtyny ja kysyny kävikö mitään

Nykysin ajan melkeimpä aina miitin perässä tai ihan edessä :roll:

Re: Kolarit/kaatumiset

26.7.2012 23:25

Tuli kokeiltua vähä temppuja omal Ex betal(nyk:kaverin) :lol: siinä sitte tuli endottuu ympäri ja käsi poikki, kypärä ja mopo etuloksust takalippaa iha hevonpaskaks. Itelle soitettii ambulanssi, lanssikuski käänteli kättä ja sano siin et ei täs mitää, et ois vaa tärähtäny ja turvonnu. Röntgenissä näkykii sit muuta :D Nyt eile pääsin sairaalast ja kädes metallilevyy ja 6 ruuvia, nyt armotonta kuntoutusta noin 4 kuukautta :lol: Ei oo ees kipsii ja käsi taipuu jo jonkun verran, pari viikkoo nii vois koittaa tuleeks ajamisesta mitää :seko: Mopon vauriot meni onneksi vakuutuksen piikkiin. Onneks oli kypärä päässä ja KIINNI, pelasti luultavasti hyvin paljon, muitakaa muutkii se kypärä, se on oikeesti hyödyllinen...

Re: Kolarit/kaatumiset

20.8.2012 19:38

Juu tulipa taas kerran lenneltyä mopon kera. Mettä tie ja vauhtii 40+nurmea tiellä+takarengaslukkoon ja luisuu. Ei hyvä yhdistelmä.. Siinä mentiin hetki luisussa ja sit moto läks kallistumaan menosuuntaan ja sit mentiin. Itelle ei käyny mitään mut moposta katkes etujarrukahva ja tanko väänty :itku: :paha: Eikä tanko ees kerinny vuotta olemaan. Ei siinä mikään muu vituta ku se ettei mopolla nyt pääse kouluun ni joutuu äitin tai iskän kyydillä menemään kouluun... :paha:
E: Huomasin muutakin kauheeta: Maskissa oleva Valtran tarra meni rikki (naarmija ym.) Ja tupen pää vähän kärsi :paha:

Re: Kolarit/kaatumiset

22.8.2012 14:17

Nääimpä oli erikoine kotimatka koulusta, saldo:

1 Kolari
2 Puolen metrin päässä auton perseestä, toine käänty kaupan pihasta eteen nii molemmat jarrut pohjaan, ja toine oli tien sivussa ja just ku mää olin 5m päässä nii se lähti ajamaa ja ajo keskelle tietä :paha: keskari oli pystyssä pitkään

Mielenkiintosinta tässä on se että just ku mää ajan kolarin nii ei sattunu ajotakki niskaan, normaalisti mulla on aina ajotakki päällä

Re: Kolarit/kaatumiset

28.8.2012 12:55

Tänää koulumatkalla tuli pannutettuu risteyksessä. Sateen jäljiltä liukkaat suojatiemerkinnät sai takarenkaan lähtemää alta ja siinä sit liu'uttiin vstaantulijoiden kaistalle. Onneks ei ollu liikennettä kohalla sillon, eikä käyny pahemmin, mitä nyt tuppiin reikä ja takaloksu naarmuille. :) Tässä taas nähtii nmiten itseekkäitä jotkut autoilijat osaa olla kun edessä ajanut auto vaan kaasutti lisää eikä viittiny ees pysähtyy kysymää onks kaikki kunnossa :paha: Kaveri sentää pysähty ku oli kans matkalla kouluu.

Re: Kolarit/kaatumiset

28.8.2012 16:50

Vielä hävyttömämpää käytöstä kohtasi kaverini kun Helsingin keskustassa kaatui. Takana tullut autoilija tööttäili takana, kun kaveri keräili vielä mopon osia kadulta. Tilanne päättyi siihen, että kaveri heitti hajonneen TNT:n F1 -peilin auton konepellille ja kaasutti pois :D

Re: Kolarit/kaatumiset

29.8.2012 16:43

AceFin kirjoitti:Vielä hävyttömämpää käytöstä kohtasi kaverini kun Helsingin keskustassa kaatui. Takana tullut autoilija tööttäili takana, kun kaveri keräili vielä mopon osia kadulta. Tilanne päättyi siihen, että kaveri heitti hajonneen TNT:n F1 -peilin auton konepellille ja kaasutti pois :D

Haha :D olis nostanu mopon pystyy ja ruvennu soittamaa mopon torvee :D

Re: Kolarit/kaatumiset

29.8.2012 19:20

On kyl todella törkeetä. Itse varmaan nostelisin paloja todella hitaasti ärsyttääkseni sitä :D

Re: Kolarit/kaatumiset

2.9.2012 13:20

Tulipas ny sit tolla vanhuksellaki levattuu. Oli aikasemmin satanu ja menin vanhan uimarannan ''krossireitin'' läpi. Semmone sadan metrin pätkä mutasta, kivistä polkuu. Takarengas sitte lipsahti alta. Mopo kaatu puskaan, ei muuta kuin jotain kuratahroja ja jalkatappi siirty jonku verran. Ei ku pappis pystyyn, jalkatappi suoraan, jotain ruohoa pois koloista ja ajelemaa. :D
Itellä otti sisäreisi vähä osumaa mutta eihän se mittää. If you never fall, you're not riding hard enough.