Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Kolarit/kaatumiset

15.4.2012 10:28

No tos reilu viikko sitte kävi ovelasti. Ajelin mettässä. Liikennettä: ei yhtään, metsätiellä ajoin, autolla ei pystyis ajaa oletettavasti. Noh siinä jotain 60kmh tykittelin, ja rupes sataan pirusti lunta. Tien "muodot" kun oli tutut ja näin, niin päätin ajella sitä kuuttakymppiä kun tiesin kyllä millainen tie OLETETTAVASTI on. Noh, vanhoja aurauksia näky siinä, ja yhessä vaiheessa loppuki yhtäkkiä, jollain lanalla vedetty sekin, ja jätetty _pieni_ töyssy. Huomaan kyseisen työssyn lumisateen takia vaan metrin päässä. Detsillä kolmen metrin ilmalento ja mopo suoraan vasemman polven päälle. Hetkeen en oikeen jaksanut liikkuakkaan. No kunnes sain itteni ja mopon pystyhyn, rupesin kattomaan vaurioita: kateruuvi irtos. Ei mitään muuta. Siinä sit köröttelin kotiapäin polvi kipiänä ja olo sekavana. Onneks tapahtu n. 2km päässä kotoo.

Re: Kolarit/kaatumiset

27.4.2012 16:37

Pasautin tänää yhen auton perään...kaveri yhtäkkiä jarrutti suojatien etee ja oli kaveri kyytis niin ei mitenkään kerenny pysähtyyn. Tai no olis mut etujarru olis menny lukkoon ja oltais oltu kumos. Noh eipä tullu mopoon mitää :D

Re: Kolarit/kaatumiset

27.4.2012 17:15

Tuliko autoon vaurioita?

Re: Kolarit/kaatumiset

27.4.2012 17:25

Meikko kirjoitti:Pasautin tänää yhen auton perään...kaveri yhtäkkiä jarrutti suojatien etee ja oli kaveri kyytis niin ei mitenkään kerenny pysähtyyn. Tai no olis mut etujarru olis menny lukkoon ja oltais oltu kumos. Noh eipä tullu mopoon mitää :D
Samoin kävi mulle kesällä kaveri kyytis. Tosin kaaduttiin ja autoon jäi väliä 20cm.

Re: Kolarit/kaatumiset

27.4.2012 17:35

Tuomi_ kirjoitti:Tuliko autoon vaurioita?

Pieni lommo ja puskuriin pari naarmua ku on vie nastat alla :D Huomenna käyn otattaas pois, maalaan vanteet sitte samalla

Re: Kolarit/kaatumiset

27.4.2012 17:37

Räsälläkö kolautit?

Re: Kolarit/kaatumiset

27.4.2012 17:42

Jep. Ei sen takia juuri tehy mieli vetää nurin ku varmaan olis tullu kalliimmaks noi katteet :/

Re: Kolarit/kaatumiset

28.4.2012 0:04

Ne katteethan menee kaskoon jos semmonen on, niinkuin auton vauriot liikennevakuutukseen. Nastat tosiaan asfaltilla pahat, livettää ihan hyvin..

Re: Kolarit/kaatumiset

28.4.2012 11:11

Itse olin tuossa pariviikkoa sitten näkemässä kun kaveri vetää kuivalla asfaltilla nastoilla mopoauton perään. Pamahti kunnolla ja puskurin kiinnikkeet halki. Samoihin aikoihin ajelin kaverin sisäänajossa olevalla Derbillä jossa alla 80km ajetut nastat. Kyllä meinas muutaman kerran lähteä keula alta kun rengas luisuu jarrutuksessa nastojen takia.

Re: Kolarit/kaatumiset

28.4.2012 15:29

Tuossa keskiviikkona Salon urheituhallin parkkipaikan suoralla tuli ekakertaa kolaroitua. Auto peruutti parkkipaikoilta Suoraan minun kaistalle vaikka parkkipaikoilla olisi ollut tilaa kääntyä.

Noh minähän en kerennyt väistämään kuin keskiviivalle ja siinä sitten mopo osui auton takapuskuriin. Mopo ja minä lennettiin hienossa kaaressa. Minä tietysti kiroilin jne kun pääsin ylös.
Auton kuskina oli joku ammattikoululainen jolla oli sedän auto lainassa. Poliiseja ei soitettu paikalle, mutta asiat hoidettiin kuntoon vaikka yrittivät kiistää onnettomuuden, sillä siinä alueella minulla oli etuajo-oikeus ja kuski ei mitenkään katsonut molempiin suuntiin vaan jatkoi peruuttamistaan.

Mopo kärsi siltä osalta että oikea etukate ja oikea takakate halkes (etukatteesta lähti kiva palanen irti), jalkatappi meni kivasti lyttyyn, syyläri vääntys pahasti, mutta pystyy vielä ajamaan, tanko vääntys, lokariin tuli naarmu jne. Kokonaissummaks itse arvioin noin 600e katsomalla nettikauppojen hintaa.

Tänään tuli viestiä että hinnaks tulis yli tonnin kun huolletaan liikkessä. Mä halusin ne rahana mutta kun jostain syystä en saa niitä niin kai pakko on korjauttaa.. Ja tietysti porukoiden kanssa en jaksa kinata kun ne on semmosii jotka haluu kaikki tehä helpoiten.

Mopona on siis kyseessä derbi xtreme 2010 (kulkee 55km/h ja vain hukkaputki on tukittu)

Re: Kolarit/kaatumiset

28.4.2012 19:41

Niin siis korvaako se amisäijä sen vai ei? :o

Re: Kolarit/kaatumiset

29.4.2012 15:30

Mömmis kirjoitti:Niin siis korvaako se amisäijä sen vai ei? :o


Se amisäijän liikennevakuutus korvaa sen

Re: Kolarit/kaatumiset

16.6.2012 21:31

Huhhuh ! tuli vedettyä detsillä tänään miitissä lipat, kattosin taakse ettei ketään tuu etee, ja ajoin reunemmalle jossa piti olla kohta josta pääsee pyörätielle. Noo, eiköhän kohta ollut mennyt ohi ja suoraan reunukseen ja mopo kylelleen. Onneks sen hypättyä kyydistä nii ei tullu ku pintahaavereita ( käsiin, jalkoihin ) Mopo kärsi vaurioita mm. etujarrukahva katki, tanko väänty, grippi paskaksi, pumput hieman vinoon ja katteisiin pientä naarmua. Onneks itelle ei käyny pahemmin ,mutta harmittaa tuo mopo :itku:

Re: Kolarit/kaatumiset

18.6.2012 17:16

Tänään joku transitti vetäs mäkilähdön vituralleen ja kävi kimppuun... Vetokoukku otti mun eturenkaaseen ja työnsi taaksepäin, onneksi ei ollu takana ketään.

Re: Kolarit/kaatumiset

20.6.2012 21:06

Joo, omalla kohalla sattu että joku hihhuli hyppäs mopon eteen ja kaveri ja minä sitten lennettiin ja kunnolla..