Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Kolarit/kaatumiset

22.9.2012 15:48

jukke96 kirjoitti:Maksaako kaveris nuo osat? Harmi sinänsä että kävi noi eikä oo ees sun syy :s

Joo makso se.
Retroilija kirjoitti:Oliks se siis ammattilainen ku sen jarrurempan teki?

Kuulemma oman räsänsä paloja vaihellu monesti, eipä ainakaan mun vehkeeseen koske enää.
Sako600 kirjoitti:Tai osat olivat vain surkeat.

Osat oli täysin kunnossa ja muutamat osat oli täysin uudet. No, jatkossa tehään kaikki ite tuohon niin eipähän tarvi muiden virheistä itse kärsiä.

Re: Kolarit/kaatumiset

29.9.2012 1:12

Tuossa vajaa viikko sitten vaihtelin jarrupaloja, sillä edelliset oli kulunut loppuun. Kaveri varotteli ja itekki mietin että voi olla että ei hetkeen toimi takajarru hirveen tehokkaasti, ennenku ne palat kuluu vähäse. Siinä sitte pari päivää ajelin ja alko jarru tuntuu ihan ok lta että voishan sitä taas kilvelle koittaa. Vitosvaihteella (40-45kmh) ku oli kulmaa, tajusin että ei perkele, eihä tää jarru mee lukkoo. Sitte vaa vasemmalla jalalla vastaa ettei mee ihan kokonaa ympäri, kaaduin sivulle ja vasen jalka jäi jalkatapin pään ja asfaltin väliin :seko: Puolisen tuntia siinä kitusin ennenku pääsin sairaalaa jalkaa näyttää, ja nyt on viikon kipsi jalassa :P Oudointa tässä oli se, että jostain syystä osasin laittaa vanhan, puoliksi rikki olevan takalipan kiinni, jota en oo käyttäny sen jälkee kun olen uuden saanut (n.1.5kk sitten)
Ps. Ja vaurioista senverran että takalippa repes n.15 cm vanhasta saumasta joka kuidutettu ja kilventeline katkes.

Re: Kolarit/kaatumiset

8.10.2012 16:54

Tänään koulusta tullessa vettä sato kaatamalla ja ihanuudet bilteman nappulakumit alla... 70 mutkaan kaverin kertoman mukaan ekaks jotain 5m perä alta sit parikytmetrii sivuttain ja perseelleen, siit sit pomppasin pystyyn ja katoin kun mopo menee penkkiedellä lyhtypylvääseen... ei muutaku tarroihin lisää naarmuja ja jarrukahva kulus lisää :) uudet tarratki kotona jo

Re: Kolarit/kaatumiset

8.10.2012 17:33

Tässä ei nyt jokin täsmää jos mopo menee 70 km/h lyhtypylvääseen ja vaan tarroihin tulee naarmuja.

Re: Kolarit/kaatumiset

8.10.2012 18:55

Se vauhti on ehkä "vähän" tippunu tossa ... :)

Re: Kolarit/kaatumiset

8.10.2012 21:09

Jep tais osuu siihen pylvääseen ihan muutama km/h vauhdilla :)

Re: Kolarit/kaatumiset

8.10.2012 21:20

No kyllä se saa penkki edellä mennä aika lujaa pylvääseen ennen ku tulee pahoja vaurioita...

Re: Kolarit/kaatumiset

9.10.2012 22:55

Ite ajelin tänää kaverien kans montuilla ja tuli pari kertaa kaaduttuu. Varmaa pahin oli ku liian jyrkkään alamäkeen koitin ajaa ja eikohän se etupyörä alkanu uppoon jonka seurauksena takapää rupee nousee ja ite lennän sarvien yli maaha ja mopo päälle. Paskahan olen ajamaan se on pakko myöntää mutta kaikkee pitää koittaa (Paitsi meikon ohittamista pikkuteillä). Moposta ei menny mitää rikki, koska taattua hm:n laatua.

Re: Kolarit/kaatumiset

9.10.2012 23:05

Juuh elikkäs kattelin ketjuja ku olin just öljynny ne ja ajoin rotvalliin :/ Polvet ja lonkka otti vähä osumaa ja moposta hajos käsisuojat, takasivukate ja kilventeline.
[offtopic]Kai sitä ohittamista voi yrittää mut ei siinä tuu onnistuun :seko: [/offtopic]

Re: Kolarit/kaatumiset

10.10.2012 17:34

Tuli tossa ajettua sateella n. 60km/h mutkaan ja lähti sitte perä alta ja mopo liukui n. 10m asvaltilla ja minä mopon alla :D.
Onneks oli sentään ajovarusteet niin ei tullu kovin pahaa jälkeä ja mopo selvisi pienillä naarmuilla. ;)

Re: Kolarit/kaatumiset

17.10.2012 11:49

pieni kolari kävi eilen tossa videoo siitä
http://www.youtube.com/watch?v=Q19OU6PKTkM&feature=youtu.be

Re: Kolarit/kaatumiset

17.10.2012 20:09

Sielthää tullos ihhaa huolleel VITTUU :DDD

Kuva oli PIMEÄ johtuukohan kamerasta,vai siitä että ei ollut valoja?
Mitä tuossa sitten oikeastaan kävi?

Re: Kolarit/kaatumiset

18.10.2012 12:17

Kuvan pimeys johtuu siitä ettei ollut kunnollisia valoja tuossa kohdassa :s ja tossa kohassa ajettiin semmosella puusillalla joka oli todella liukas koska se oli märkä ja tuo ekana ajava kaveri painoi vähän liikaa etujarruu ja siitä lähti kylelleen sitten:D

Re: Kolarit/kaatumiset

18.10.2012 16:45

Ite ajoin tänää semmosta rautatie sillan vieressä olevaa kävely siltaa. Siinä sit katoin et 40 mittaris et vois vähä jarruttaa. Nooh puinen silta ja vettä sataa niin takapyörä lähti alta ja kunnon lipat. Nooh etulokari, kytkin, peili ja vilkut, kilventeline paskaks :x

Re: Kolarit/kaatumiset

18.10.2012 17:18

Toivottavasti oli pelkkä kytkinkahva eikä koko kytkin oli pakko :lol: :)