Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

16.4.2013 22:31

elikkäs oisin peeveetä ostamas, se pitäis katsastaa, ja ei ole papereita, no se keltä mä oon ostamassa sitä niin se sano et sil on omistajan selvitykset ja kaikki tarvittava... eli meenkö mä vaan niitte selvitysten kanssa konttorille ni ne lappaa mulle paperit käteen? ja sit katsastukselle aika`?

Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

18.4.2013 15:36

saisko sitä vastaustaa?

Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

18.4.2013 18:14

hommaat sen historian, varaat katsastus ajan. Viet sen historian ja mopon -> jos katsastus läpi nii se tekee sulle paperit. Luonnollisesti sen historian pitää olla hyväksytty.

Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

18.4.2013 19:01

onko tietoo mitä about noi tulee sit maksaa

Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

18.4.2013 19:14

Lukisit vähän topikkia taaksepäin, parin viime sivun aikana käyty tämäkin asia läpi. Jos ollut rekisterissä vuoden -95 jälkeen, tarvitset katkeamattoman ketjun siihen saakka, kun otettu pois kilvistä. Jos ei ole -95 jälkeen ollut rekisterissä, niin 6 vuoden ketju riittää.

Ja mitä katsastus maksaa? Luultavasti viidestä kympistä ylöspäin. Vähän oma-aloitteisuutta ja soitto konttorille, niin olisit nämäkin asiat selvittänyt jo ajat sitten.

Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

27.4.2013 12:07

Onkoha jarrujen oltava ihan tip top kunnossa... siis noi kyl jarruttaa mut voi ne paremmatki olla. Tekis mieli vaa nyt hakee ne kilvet eikä korjata yhtää enempää ku pitäny jo kaikkee tehä.

Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

28.4.2013 12:51

Ihan oman turvallisuuden takia ne pitää olla kunnossa.. :roll: Saattavat käydä ajamassa ja sitten kyllä huomaavat, ettei jarrut toimi kunnolla. Se on vaan tulkinnanvarainen juttu, mitä tarkoittaa "vähän huonot jarrut". PV:ssä ei ole yhtä hyvät jarrut kuin mihin olet mahdollisesti uusenskassa tottunut.

Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

29.4.2013 15:42

Mites ku hommasin mankin mikä ei oo kilvissä eikä oo papereita, mutta paperit on joskus ollu mutta ne on tuhoutunut, niin saako sen runkonumeronperusteella kilpiin että tekee historian selvennyksen ja katsastaa vai jollain muulla tavalla?

Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

29.4.2013 16:04

Kyllä omistajien ois pitäny itte hakee uudet paperit kun ne saa kyllä uusittua. Mutuilen sen verran että jos luovarii ei oo tehty niin se mopo ei oo käytännös sun.

Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

29.4.2013 19:18

On mulla luovari, pitääks mun nyt selvittää kenen nimissä ne paperit on ollu ja sitä rataa?

Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

29.4.2013 19:25

Selvität kenen nimissä mopo ollut kilvissä viimeksi. Sitten katkeamaton luovariketju siitä ja katsastamaan. Tai epävirallisestiha riittää siltä kellä ollu kilvissä nii luovari sulle. Jos ei löydy vanhaa omistajaa kellä ollu viimeksi kilvissä niin kuuden vuoden historian selvitys riittää.

Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

30.4.2013 10:22

Ensimminen omistaja olikin loytany paperit ja toine mulle kouluun ja papereissa lukee etta rekisterikilpia ei saa kiinnitt ennen ensirekisterointia. mopo on uutena ostettu eika ole ollut ennen kilvissa joten pitaako mun nytvaan katsastaa tuo manki etta saan kilpiin?

Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

30.4.2013 10:46

Selviää helpoiten soittamalla katsastus konttorille. Riippuu varmaan siitä paljon onko toi kuinka vanha. Jos aito nii varmasti mut jos melko uus kiina niin ei välttämättä tarvi katsastaa. Soittamalla selviää.

Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

30.4.2013 11:26

Skyteam 06 vuodmallii, pittää soittaa konttorille tänään.

Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

5.5.2013 14:24

Haittaakohan katsastuksessa jos etuvalo on tosi himmee tyhjäkäynnillä?